Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-21, 13:29
  #1
Medlem
Jag har en liten historia jag gärna vill berätta för er här på flashback.
Det började med att vi satt hos min kompis o då ringde en annan kompis som frågade om vi skulle med och röka lite hasch vi tackade ja eftersom vi har rökt några gånger innan fast jag fick aldrig riktiga kicken
Det var väldigt bra grejor som vi rökte. Eftersom jag ville få den riktiga kicken så drog jag på som fan o shotta osv. Efter ett tag kände jag hur jag började skratta som fan för jag skulle visa min kompis mina ögon haha. Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då, det var en underbar känsla fast efter ett tag så kände jag att detta va inte mig själv. Jag började bli orolig för något och det kändes som jag inte fanns helt enkelt. Jag satt där och ville att det skulle gå över. Min polare sa att jag skulle ligga ner och ta det lugnt allmänt chilla bara. Då jag hade sett inception nån dag innan (filmen handlar om drömmar osv) så tänkte jag att jag skulle sova lite och att om jag somnar nu kommer jag vakna upp i mitt rum som vanligt. Allting känns så overkligt och man kan inte skilja på verkligheten och inte riktigt jobbigt. Så när jag höll på att somna slutade med att jag spydde o spydde o spydde tills jag inte hade något i magen. Och även om jag inte hade något i magen fortsatte jag spy ändå. Efter ungefär 30 min tror jag (svårt att hålla reda på tiden) gick vi till en kiosk och handlade mat eftersom jag inte hade något alls i magen. Jag ville ha en vanlig korv, fast när jag fick den och tog en tugga spydde jag bara så min polare fick äta den. När alla hade ätit upp gick vi hem till min polare och tittade på tv, slutade med att jag däcka i hans säng mot väggen. Som om någon får samma "kick" som jag fick sitt mot en vägg och sov. När jag vaknade upp 1 timme senare kändes det som om jag var väldigt bakis. Trött osv. Då var klockan ungefär 9 eller 10 på kvällen. Efter det gick jag hem och somnade direkt.


Förlåt om texten är lite otydlig.
Citera
2011-08-21, 13:31
  #2
Medlem
*WALL OF TEXT*

Förvänta dig inte att någon ska läsa din vägg med text, när du inte ens stycke-indelat den!
Förövrigt är haschpsykos en myt .. Det du råkat ut för är att "Snea" dvs röka för mer än vad du klarar av..
Citera
2011-08-21, 13:34
  #3
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Det är inte en haschpsykos, utan bara vanlig ångest/orolighet som förstärktes av drogen.
Citera
2011-08-21, 13:40
  #4
Medlem
Jarans avatar
Du blev lite orolig/sneade. Har hänt mig också fast med spice.

Förresten kan någon definera en hashpsykos?
Citera
2011-08-21, 13:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Förövrigt är haschpsykos en myt ..

Och det vet du... ja, hurdå egentligen? För att du själv eller dina vänner aldrig upplevt någon?
Citera
2011-08-21, 13:44
  #6
Medlem
korqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Du blev lite orolig/sneade. Har hänt mig också fast med spice.

Förresten kan någon definera en hashpsykos?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
Paranoia etc, detta är dock symptom för vilken psykos som helst, så jag förstår inte varför man väljer att lägga på "hasch" i början, men det är väl för att avskräcka i guess.


Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Och det vet du... ja, hurdå egentligen? För att du själv eller dina vänner aldrig upplevt någon?
Eftersom rökat enbart är en utlösande faktor, som skulle kunna vara en skiljsmässa eller att du förlorar ditt jobb så känns det fel att definera något som en "haschpsykos"
Citera
2011-08-21, 13:46
  #7
Medlem
GreenProphets avatar
Ej en hash psykos, om du ska använda rätt benämning så heter det cannabispsykos. Alkohol, stress bla kan utlösa psykoser.

Paranoia är rädsla, hade det varit lagligt och accepterat så blir man ej paranoid.
Citera
2011-08-21, 13:51
  #8
Medlem
Bockstensmannens avatar
Sämsta skiten jag läst på länge, SLÄNG
Citera
2011-08-21, 13:53
  #9
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Du blev lite orolig/sneade. Har hänt mig också fast med spice.

Förresten kan någon definera en hashpsykos?

Det är ju just det som inte går. Haschpsykos är ett svensk/nordiskt ord, det heter inte cannabispsykos för en anledning? Bara för att hasch är vanligare här så fick det just det namnet. Och psykosen är som vilken annan (drog)psykos som helst. Många säger att bara för att man börjar tänka på ett annat sätt så har man fått psykos, då kan jag konstatera att hela mänskligheten har fått en fet psykos.

Alla som varit med i drogvärlden vet att hallucinogener kan ställa till med saker, både gott och ont, är det ont så är det en psykos, är det gott så är det uppvaknande eller liknande.
Egentligen så är detta för komplicerat för att förklara då inte ens vetenskapen kan förklara hur ens psyke fungerar, men ordet HASCHPSYKOS(!!!!) är framtaget för propagandan och inget annat, och bara det skapar psykos hos en del.

jaja, flummigt men iaf.

Kortfattat, haschpsykos är dagens häxor, något man inte kan förklara och skapar rädsla i samhället.
__________________
Senast redigerad av SpirituzSancti 2011-08-21 kl. 13:56.
Citera
2011-08-21, 13:58
  #10
Medlem
FarbrorApas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnebob
Jag har en liten historia jag gärna vill berätta för er här på flashback.
Det började med att vi satt hos min kompis o då ringde en annan kompis som frågade om vi skulle med och röka lite hasch vi tackade ja eftersom vi har rökt några gånger innan fast jag fick aldrig riktiga kicken
Det var väldigt bra grejor som vi rökte. Eftersom jag ville få den riktiga kicken så drog jag på som fan o shotta osv. Efter ett tag kände jag hur jag började skratta som fan för jag skulle visa min kompis mina ögon haha. Jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då, det var en underbar känsla fast efter ett tag så kände jag att detta va inte mig själv. Jag började bli orolig för något och det kändes som jag inte fanns helt enkelt. Jag satt där och ville att det skulle gå över. Min polare sa att jag skulle ligga ner och ta det lugnt allmänt chilla bara. Då jag hade sett inception nån dag innan (filmen handlar om drömmar osv) så tänkte jag att jag skulle sova lite och att om jag somnar nu kommer jag vakna upp i mitt rum som vanligt. Allting känns så overkligt och man kan inte skilja på verkligheten och inte riktigt jobbigt. Så när jag höll på att somna slutade med att jag spydde o spydde o spydde tills jag inte hade något i magen. Och även om jag inte hade något i magen fortsatte jag spy ändå. Efter ungefär 30 min tror jag (svårt att hålla reda på tiden) gick vi till en kiosk och handlade mat eftersom jag inte hade något alls i magen. Jag ville ha en vanlig korv, fast när jag fick den och tog en tugga spydde jag bara så min polare fick äta den. När alla hade ätit upp gick vi hem till min polare och tittade på tv, slutade med att jag däcka i hans säng mot väggen. Som om någon får samma "kick" som jag fick sitt mot en vägg och sov. När jag vaknade upp 1 timme senare kändes det som om jag var väldigt bakis. Trött osv. Då var klockan ungefär 9 eller 10 på kvällen. Efter det gick jag hem och somnade direkt.


Förlåt om texten är lite otydlig.

Känner igen mig i din berättelse. Även jag har haft en "haschpsykos". Jag brukade röka en hel del i yngre dar och en gång när jag var ensam hemma tog jag alldeles för mycket antar jag. Jag satt i min fåtölj och allting började snurra som fan. Som en sjuk karusell snurrade allt snabbare och jag fick en enorm panik. Jag sprang mot toaletten där jag spydde extrema mängder. Jag la mig sedan i sängen och försökte slappna av men det gick inte. När jag blundade kändes det som att jag flög fram i en väldigt snabb hastighet. Mitt huvud bankade och jag hörde 2 röster i huvudet (typ paranoia), det var en ond röst som skrek i mitt huvud att jag var värdelös och massa saker och en god röst som hoppade in ibland som sa att jag skulle ta det lugnt och att han älskar mig. Jag låg så här länge och spydde mycket, dan efter var jag helt utmattad.

Jag tror att mycket av vad som hände mig beror på att jag hade haft en väldigt jobbig period bakom mig med stress och jobbiga hemförhållanden som hade tärt på mitt psyke. Har ts haft en jobbig livsperiod bakom sig där du försöker medicinera med droger (brukar inte vara en lyckad kombination om man har ett känsligt psyke..) Jag kom underfund med att jag har ett känsligt psyke och att jag därför inte ska använda droger. Jag tog en paus från festandet och rökandet ett tag efter ett tag, du kanske borde prova det? Det kan vara din hjärna som sa ifrån!
Citera
2011-08-21, 13:58
  #11
Medlem
Låter nästan som en propaganda text från en halvt informerad journalist

Men nej ingen psykos.
Ett helt vanligt rus som du verkligen lyckades förstöra med dina inre tankar.

När jag va i yngre dagar sneade vi oftast halvtaskiga kompisar som tyckte det var coolt att röka på. Liknande upplevelser hände då.

Enligt mina erfarenheter låter det som om du sneade på något i ditt liv eller dina kompisar under ett vanligt rus.
Citera
2011-08-21, 14:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korq
http://sv.wikipedia.org/wiki/Depersonalisation
Paranoia etc, detta är dock symptom för vilken psykos som helst, så jag förstår inte varför man väljer att lägga på "hasch" i början, men det är väl för att avskräcka i guess.



Eftersom rökat enbart är en utlösande faktor, som skulle kunna vara en skiljsmässa eller att du förlorar ditt jobb så känns det fel att definera något som en "haschpsykos"

Tja, bara och bara. Faktum kvarstår i så fall ändå att du kunde ha sluppit den där utlösningen och därmed även psykosen om du hållit fingrarna borta. Undrar just vad som är vanligare, haschpsykos eller skilsmässo/just-fått-sparken-psykos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback