2012-12-01, 19:47
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.O
Niklas Strömstedt är vedervärdig som programledare... Eller så är det hans personlighet jag stör mig på. Populistisk och medvetet osäker på ett Svenssonskt sätt. Lawlz.

Mkt bra beskrivning, förutom att jag inte tycker att Strömstedt är "vedervärdig"....dålig räcker

//Crimson
Citera
2012-12-07, 21:51
Medlem
nimrod666s avatar
Fan vad nice med Plura och Mauro Scocco i samma program.
Citera
2012-12-08, 11:28
Medlem
kostymnisses avatar
Första gången jag ser ett program av det här, och det enbart för att Plura var med. Kan ju helt iskallt konstatera att det inte blir fler avsnitt. Visst kan man låta gästerna uppträda men kör inte allt om vartannat hela tiden. Det blir bara rörigt.
Nej, som koncept helt värdelöst och inget man återkommer till, dessutom kom ju inget nytt fram i intervjun heller.
Citera
2012-12-08, 18:19
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Första gången jag ser ett program av det här, och det enbart för att Plura var med. Kan ju helt iskallt konstatera att det inte blir fler avsnitt. Visst kan man låta gästerna uppträda men kör inte allt om vartannat hela tiden. Det blir bara rörigt.
Nej, som koncept helt värdelöst och inget man återkommer till, dessutom kom ju inget nytt fram i intervjun heller.

Konceptet är det väl inget fel på:
Musiker som pratar om det de kan...musik, istället för att för att få en paj i ansiktet i nåt lekprogram.
Det är meningen att samtidigt vara ett brett program(direkt efter På Spåret) så intervjun innehöll säkert ny info för de flesta.
Niklas Strömstedt har en del övrigt att önska som programledare, men jag är inte så negativ som tidigare, eftersom jag måste erkänna att han är förbannat kunnig i det som programmet handlar om
Och det kan absolut vara en bristvara nuförtiden.
Min åsikt.

//Crimson
Citera
2012-12-08, 21:31
Medlem
Falcãos avatar
Konceptet kan absolut fungera vilket var tydligt när Elvis Costello gjorde precis samma sak för några år sedan men ändå gillar jag inte det här. Förmodligen för att jag tycker det är intressantare att se Costello sitta och diskutera musik med exempelvis Herbie Hancock än vad jag tycker en musikalisk diskussion mellan Strömstedt och Lena Philipsson är...
Citera
2012-12-08, 22:07
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Konceptet kan absolut fungera vilket var tydligt när Elvis Costello gjorde precis samma sak för några år sedan men ändå gillar jag inte det här. Förmodligen för att jag tycker det är intressantare att se Costello sitta och diskutera musik med exempelvis Herbie Hancock än vad jag tycker en musikalisk diskussion mellan Strömstedt och Lena Philipsson är...

Ja, såg några avsnitt av Costello och han är duktigare/bättre/intressantare än Strömstedt......SÅKLART(det är ju Elvis"fucking"Costello).
Min enda invändning mot programmet var till viss del just Strömstedt.
Resten får man nog tillskriva vad just DU tycker är bra/intressant.
Finns nog en tanke bakom att ha folkkära svenska artister i programmet....tror du ej?

//Crimson
Citera
2012-12-08, 22:11
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Ja, såg några avsnitt av Costello och han är duktigare/bättre/intressantare än Strömstedt......SÅKLART(det är ju Elvis"fucking"Costello).
Min enda invändning mot programmet var till viss del just Strömstedt.
Resten får man nog tillskriva vad just DU tycker är bra/intressant.
Finns nog en tanke bakom att ha folkkära svenska artister i programmet....tror du ej?

//Crimson

Det är klart men det är där de tappar mig. Jag vill ha det nördigare men jag inser naturligtvis att om programmet skulle se ut så som jag skulle vilja så hade de inte kunnat förlägga programmet till fredagar 21:00 utan det hade snarare fått hamna i tisdagstablån 23:45.
Citera
2012-12-08, 22:27
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det är klart men det är där de tappar mig. Jag vill ha det nördigare men jag inser naturligtvis att om programmet skulle se ut så som jag skulle vilja så hade de inte kunnat förlägga programmet till fredagar 21:00 utan det hade snarare fått hamna i tisdagstablån 23:45.

Jag är en stolt försvarare av public service och SVT försöker nog så gott de kan efter förutsättningarna att släcka även ditt behov av lite smalare kultur/musik, i jämförelse med vad som är avgrunden i andra kanaler.
Bara inte i detta programmet.
F.ö håller jag med dig till fullo.

//Crimson
Citera
2012-12-14, 21:16
Bannlyst
Sarah Young sjöng på Cirkus i Stockholm någon gång på 80-talet???
Citera
2012-12-14, 21:26
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyttarVM1990
Sarah Young sjöng på Cirkus i Stockholm någon gång på 80-talet???
Vad mumlar du i?. Sarah Young är antingen en porrstjärna eller Johan Glans flickvän

Förövrigt är jag den enda som tycker att Lisa Nilssons sångröst skar sig i det där "säg det igen" låten.

Förövrigt är det inte lite divigt av Petter-Nicklas att sjunga en introlåt av artisten
Tänk om andra programledare skulle vara lika konsekventa, Hellenius hörna..
Citera
2012-12-29, 10:41
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Strömstedt skulle göra en ganska bra barnprogramsledare, någon annan som noterat att han liksom planterar olika busiga tonlägen som ska verka förvånade, hans intervjuteknik kändes som att Darin var ett litet spontant barn som kläckt ur sig något lillgammalt som
dom vuxna skrattat med, och nu vill dom ha mer...så man bearbetar vidare barnet.

Också ser jag (Saida) planterade sägningar här och var som ämnar generera publikfriande skratt.
Lisa Nilsson beordrades att göra återkommande motstånd mot att sjunga
"jag kan inte ljuga för dig". Jag tvivlar stark på att det där var spontant?
i så fall blir jag besviken hur som helst! .

Sedan hade vi Darin igår som skulle skoja om att hans favoritlåt på svenska var
den där påfågeln som Nicklas körde över utanför Lidingö och hem igen, när tungan var och rotade i den analöppningen åkte min skämskudde fram, jag tror inte 1 sekund på att det var Darins favoritlåt dagen efter.

Någon annan än jag som tyckte att förutom detta utslag av "ödmjukhet" kunde störa er på Darins lite väl maffiga självförtroende i pratet runt vad han uträttat?. Vi har sätt det i så mycket bättre, nu återkom det.

Annars tack för ett ganska trevligt program.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2012-12-29 kl. 11:10.
Citera
2012-12-29, 13:20
Medlem
enfindams avatar
Darin - en sådan begåvad artist; en multitalang, snygg och dessutom ödmjuk. Är det någon som vet hur hans karriär går utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in