Citat:
Ursprungligen postat av
Slynx
Det jag undrar är att i mitt fal, 85kg ca 10% fett more or less, Säg att man kurar tills man når 95kg, kanske tar 2år? Om man då är känner sig nöjd och lägger av med steroiderna men äter och tränar lika dant kommer man ändå tappa det mesta i slutändan?
Med tanka på att testonivåerna aldrig kommer vara lika bra som innan. Jag är 28 år så testotoppen är ju borta sen några år..
Jag hittar inga bra svar på denna fråga, har en injectkur i bagaget men måste överväga noga om det är värt det i slut ändan? Tränar hellre rent i 5år till bara man får behålla muskelmassan
Det är ju riktiga muskler du lägger på dig av steroider också. Ditt mål med att gå av är att inte vara avstängd länge nog, för att du inte ska gå med låga testosteron värden för länge, därmed inte orka upprätthålla vad du byggt upp med din träning. Sen att vattnet droppar av om man nu har mycket av det är ju logiskt, men det är en bi effekt med att vara vattnig enligt mig mer än något positivt.
Man får helt enkelt planera sin avgång noga. Starta det du behöver ha igång i din kropp för att göra muskler så fort det går. Vid lång kur exempelvis använda HCG 500iu eoD till exempel kuren ut för att snabba på återhämtningen av ditt LH, starta PCT med Clomid / nolvadex eller bara Clomid så logiskt och strategiskt som det går efter din aas kur. Sen kör det tills du är redo att hoppa av dem.. 5 veckor eller vad det är.. Sen borde du kunna ha kvar dina muskler om du fortsätter äta,sova och träna rätt..
Finns även peptider som hjälper dig under denna processen som till och med beskrivs leda till ökningar.. Trotts allt.. Därför de på ett eller annat sätt hjälper dig vara mindre Kata bol. Sen exempelvis hjälper dig hålla hungern vid liv enklare osv. Sova bättre. Med det återhämta dig lättare.
Mvh