Citat:
Ursprungligen postat av
Rasmus541
Hej! Tänkte se om någon här kunde hjälpa mig med en frågeställning. En kollega har introducerat mig till att börja med testo (notera, jag har inte skjutit någonting alls än!). Han är ju stor som ett berg och gymmar 6 dagar i veckan. Jag själv är inte speciellt stor men går till gymmet regelbundet ca 4 ggr i veckan året runt. Han kommer att köra 250mg , vilket känns för mycket för mig.
Jag har funderat på om det är möjligt att "mikrodosera" testo för att slippa biverkningar. T.ex. 50mg bara för att boosta nivåerna något, då jag generellt har ganska låga nivåer. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av detta och det kanske inte fungerar såhär. Mitt långsiktiga mål är inte att bli jätte stor, utan att få upp testonivåerna något MEN på ett säkert sätt. Det kanske inte finns några säkra sätt, vad vet jag.. Lite därför jag frågar er erfarna. Kom gärna med svar!
Mvh
Om du börjar med testo finns det en risk att du behöver fortsätta resten av livet. Anledningen är att det kan skada/sänka din egenproduktion av testosteron permanent.
Om det går att mikrodosera testo på det sätt du beskriver och "undvika" biverkningar är jag tveksam till, kanske, kanske inte. Det blir i vilket fall som helst ett experiment som faller utanför de normala rekommendationerna vare sig inom sjukvården eller bland de som brukar här.
Risken att få allvarliga biverkningar annat än den jag beskrivit ovan på 250 mg testo (testo cypionate eller enanthate) per vecka är väldigt, väldigt låg. Så om du beslutar dig för att påbörja vad som riskerar att bli ett livslångt behov så kan du med trygghet köra 250 mg testo c eller e per vecka.
Min rekommendation är emellertid att du tänker igenom detta noga, läser på OCH gör en ordentlig hälsokoll innan.