2019-03-11, 16:16
  #27541
Medlem
somenknivs avatar
Har brukat "långsam" Testo drygt en månad och börjar uppleva att bröstvårtorna, mest den ena, är i ett konstant styvt tillstånd och något ömma. Normalt eller risk för oro? Jag har beställt Nolvadex just in case.
Citera
2019-03-11, 19:33
  #27542
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus541
Hej! Tänkte se om någon här kunde hjälpa mig med en frågeställning. En kollega har introducerat mig till att börja med testo (notera, jag har inte skjutit någonting alls än!). Han är ju stor som ett berg och gymmar 6 dagar i veckan. Jag själv är inte speciellt stor men går till gymmet regelbundet ca 4 ggr i veckan året runt. Han kommer att köra 250mg , vilket känns för mycket för mig.

Jag har funderat på om det är möjligt att "mikrodosera" testo för att slippa biverkningar. T.ex. 50mg bara för att boosta nivåerna något, då jag generellt har ganska låga nivåer. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av detta och det kanske inte fungerar såhär. Mitt långsiktiga mål är inte att bli jätte stor, utan att få upp testonivåerna något MEN på ett säkert sätt. Det kanske inte finns några säkra sätt, vad vet jag.. Lite därför jag frågar er erfarna. Kom gärna med svar!

Mvh

Om du börjar med testo finns det en risk att du behöver fortsätta resten av livet. Anledningen är att det kan skada/sänka din egenproduktion av testosteron permanent.

Om det går att mikrodosera testo på det sätt du beskriver och "undvika" biverkningar är jag tveksam till, kanske, kanske inte. Det blir i vilket fall som helst ett experiment som faller utanför de normala rekommendationerna vare sig inom sjukvården eller bland de som brukar här.

Risken att få allvarliga biverkningar annat än den jag beskrivit ovan på 250 mg testo (testo cypionate eller enanthate) per vecka är väldigt, väldigt låg. Så om du beslutar dig för att påbörja vad som riskerar att bli ett livslångt behov så kan du med trygghet köra 250 mg testo c eller e per vecka.

Min rekommendation är emellertid att du tänker igenom detta noga, läser på OCH gör en ordentlig hälsokoll innan.
Citera
2019-03-11, 19:58
  #27543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur gick det med vaden?

Det blev en jävla massa vätska i vaden och foten, som förflyttade sig baserat på benets position. Var kvar vätska i foten till alldeles nyligen. Gick att hålla in och få bucklor. Men nu verkar det bra och av någon anledning får jag lättare träningsvärk i höger vad.
Citera
2019-03-12, 03:18
  #27544
Medlem
Hej,

Kör en sustanon och Dboll kur för närvarande och tagit dessa i 4 veckor nu. Lägger Dboll på hyllan och fortsätter med susta enligt plan.
Min fråga är när det är mest optimalt att börja ta Winstrol under sustanon kuren?
Citera
2019-03-12, 08:42
  #27545
Medlem
isnisns avatar
När borde man börja känna/märka av Deca Durabolin? Sätter 300mg e7d, fjärde sticket satts i lördags. Har lite trubbel med vissa leder som inte har påverkats nämnvärt. Deca’n är från SIS och verifierad på deras sida.

Har även 100mg testo p eod, är det rekommenderat att dra ner på testot under tiden jag kör deca?
Citera
2019-03-12, 09:06
  #27546
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus541
Hej! Tänkte se om någon här kunde hjälpa mig med en frågeställning. En kollega har introducerat mig till att börja med testo (notera, jag har inte skjutit någonting alls än!). Han är ju stor som ett berg och gymmar 6 dagar i veckan. Jag själv är inte speciellt stor men går till gymmet regelbundet ca 4 ggr i veckan året runt. Han kommer att köra 250mg , vilket känns för mycket för mig.

Jag har funderat på om det är möjligt att "mikrodosera" testo för att slippa biverkningar. T.ex. 50mg bara för att boosta nivåerna något, då jag generellt har ganska låga nivåer. Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av detta och det kanske inte fungerar såhär. Mitt långsiktiga mål är inte att bli jätte stor, utan att få upp testonivåerna något MEN på ett säkert sätt. Det kanske inte finns några säkra sätt, vad vet jag.. Lite därför jag frågar er erfarna. Kom gärna med svar!

Mvh

Totalt menlöst att stänga ner sin produktion för mikrodoser. Du behöver ta en verksam dos. Inget under 250mg ew om du tänker bygga något. 250mg var fjärde dag, då börjar de riktiga ökningarna komma.
Citera
2019-03-12, 09:08
  #27547
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
När borde man börja känna/märka av Deca Durabolin? Sätter 300mg e7d, fjärde sticket satts i lördags. Har lite trubbel med vissa leder som inte har påverkats nämnvärt. Deca’n är från SIS och verifierad på deras sida.

Har även 100mg testo p eod, är det rekommenderat att dra ner på testot under tiden jag kör deca?

Deca känner man inte av speciellt mycket, en testo+deca kur kommer säkert kännas likadant som en testo-only kur. Eller snarlikt i alla fall.

Deca har en lång halveringstid men efter 5-6 veckor ska det ligga i steady-state. Men allt beror också på vad det är för fel på dina leder. "Lite trubbel med vissa leder" tolkar jag dock som att du är generellt sliten så deca borde hjälpa, men har du faktiskt problem och inte felsökt hos en läkare finns risk att det inte hjälper ett skit. Eller ännu värre, bedövar en eventuell skada som gör att du skadar dig ännu mer.
Citera
2019-03-12, 12:56
  #27548
Medlem
Loafees avatar
Problematiken kring denna ledsmärta beror på vad orsaken är. Har man gått på för hårt under en period? Börjar åldern ta ut sin rätt? Finns det underliggande genetiska orsaker? Har man besökt en idrottsmedicinsk sjukgymnast?

För många av oss krävs det bara en period med lugnare belastningar för att minska problematik; liknande lösningar kan komma från idrottsmassage, specifik prehab-stretching, eller stärkande av omkringliggande muskulatur. Att introducera deca främst som något mirakelmedel mot ledbesvär känns lite "antibiotika mot förkylning." Kan vara bra att ta sig en funderare.
Citera
2019-03-12, 15:02
  #27549
Medlem
Hur tidigt är det möjligt att göra östro-test när man ligger på test-e, för att få korrekta värden?
Är just nu i vecka 2 och tänker att jag kanske behöver vänta tills runt 4-5, eller kan jag göra ett tidigare?
Citera
2019-03-12, 16:05
  #27550
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Deca känner man inte av speciellt mycket, en testo+deca kur kommer säkert kännas likadant som en testo-only kur. Eller snarlikt i alla fall.

Deca har en lång halveringstid men efter 5-6 veckor ska det ligga i steady-state. Men allt beror också på vad det är för fel på dina leder. "Lite trubbel med vissa leder" tolkar jag dock som att du är generellt sliten så deca borde hjälpa, men har du faktiskt problem och inte felsökt hos en läkare finns risk att det inte hjälper ett skit. Eller ännu värre, bedövar en eventuell skada som gör att du skadar dig ännu mer.

Hej, tack för svar

Såg det nu på steroidcalc. Kom på det efter jag skrivit inlägget att jag kunde använda den för att kolla...
Ja precis, är sliten helt enkelt. Tränar hårt och ofta, tunga bänkpress, mark, knäböj osv 5-6 ggr per vecka. Har ingen skada sedan tidigare, bara lite småsliten. Får väl se om 1-2 veckor vad som sker . Tack igen fenjal!
Citera
2019-03-12, 17:05
  #27551
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasemos
Hur tidigt är det möjligt att göra östro-test när man ligger på test-e, för att få korrekta värden?
Är just nu i vecka 2 och tänker att jag kanske behöver vänta tills runt 4-5, eller kan jag göra ett tidigare?

Om du frontar så kan du få ganska rättvisa värden vecka 4-5 annars mer framåt 7-8 skulle jag säga.
Du kan ju mäta redan nu om du vill, det skadar inte direkt det kostar bara extra pengar.
Ration bör fortfarande vara representativ även om inte stabil blodplasmanivå har uppnåtts.

Mvh,

-Alfred
Citera
2019-03-12, 18:01
  #27552
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Hej, tack för svar

Såg det nu på steroidcalc. Kom på det efter jag skrivit inlägget att jag kunde använda den för att kolla...
Ja precis, är sliten helt enkelt. Tränar hårt och ofta, tunga bänkpress, mark, knäböj osv 5-6 ggr per vecka. Har ingen skada sedan tidigare, bara lite småsliten. Får väl se om 1-2 veckor vad som sker . Tack igen fenjal!

Vad som hjälpt mig är överdosering av omega 3 , < 6 kapsar/dygn som gjort magiska under med mina på gymmet slitna leder. Att tänka på är att omega 3 är blodförtunnande så går du upp på <10-12 kapslar ed får du lätt svårstoppbar näsblod på passen som blir lite kladdigt.

Edit: Värkande leder har över tid tvingat mig att kura på Deca only tills jag blev rekommenderad led-smörjoljan Omega 3 av en i ämnet initierad läkare.

Uppdatera hur det går för dig.
Lycka till isnisn /T
__________________
Senast redigerad av Taggad 2019-03-12 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in