2012-11-01, 11:27
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Tänkte bara kolla lite snabbt om någon här inne har injektat vitamin b12, vad var skillnaderna som du kände av rent psykiskt och fysiskt gentemot innan du börja.
hungrig som fan blir jag på b12 det ända jag känner av..
Citera
2012-11-01, 11:41
Medlem
Mexanos avatar
Tja, nu är det så att jag är inne på min andra kur lågdos testo e T pharma.
Och nu har jag en fråga, både på den här och den förra kuren blir jag helt jävla
Övertrött, sitter på jobbet och det känns som jag skulle kunna somna vilken sekund som helst
I princip. Känner såhär i stortsett hela tiden. Vad kan det bero på, är det normalt?

Mvh
Mexano
Citera
2012-11-01, 12:01
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaskaminkotte
Hade jag varit du så hade jag nog skaffat större pumpar, jag kan mkt väl ha fel men mig säger det att du utsätter muskeln för onödigt mycket stress och påfrestning när du sticker i den 2 ggr och skapar 2 skiljda depåer för oljan. Om inte annat så gör du nog dig själv en tjänst om du åtminstone kollar upp det lite närmare. Just my 2 cents...

Vad menar du med två olika depåer?
Citera
2012-11-01, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pound
Vad menar du med två olika depåer?

En muskel är tät, sticker du först en gång och fyller med olja bildas en depå, sticker du sen en gång till så hamnar inte den oljan i samma "hålighet". Alltså har du skapat två olika depåer för oljan.
Citera
2012-11-01, 13:32
Medlem
Pounds avatar
Citat:
En muskel är tät, sticker du först en gång och fyller med olja bildas en depå, sticker du sen en gång till så hamnar inte den oljan i samma "hålighet". Alltså har du skapat två olika depåer för oljan.

Tror du missförstått ordet "depå"

Muskeln består av fibrer. Det blir inte en "hålighet".

(Den som någonsin har marinerat en köttbit vet vad jag talar om)

Jag skulle jämföra det med att sticka en nål i en toapappersrulle och injicera en vätska.
Det bildas inte en hålighet där oljan ligger utan den absorberas av rullen (muskeln)

Att det bildas en "depå" har med esterna att göra. Depån är inte lokal i den muskel man sticker i.

Själva estern med oljan är depån.

Enda gången man får oljan att stanna på ett ställe är när det uppstår en abcess och muskeln kapslar in oljan pga orenhet eller liknande.

Mvh Pound
Citera
2012-11-01, 13:58
Medlem
Citat:
Tror du missförstått ordet "depå"

Muskeln består av fibrer. Det blir inte en "hålighet".

(Den som någonsin har marinerat en köttbit vet vad jag talar om)

Jag skulle jämföra det med att sticka en nål i en toapappersrulle och injicera en vätska.
Det bildas inte en hålighet där oljan ligger utan den absorberas av rullen (muskeln)

Att det bildas en "depå" har med esterna att göra. Depån är inte lokal i den muskel man sticker i.

Själva estern med oljan är depån.

Enda gången man får oljan att stanna på ett ställe är när det uppstår en abcess och muskeln kapslar in oljan pga orenhet eller liknande.

Mvh Pound

Nja, jag förklarade kanske lite dåligt, det jag menar är att oljan inte hamnar i nån hålighet öht, därav "" och att det inte är det folk ska tro händer, precis som du säger så absorberas oljan av muskel, efter hand, det tar trots allt sin lilla tid. I synnerhet beroende på mängd så tar det tid innan oljan sprider sig. Om du då först sticker på ett ställe, så hamnar merparten av den oljan inom ett visst område av din muskel, sticker du sen en liten bitr därifrån händer precis samma sak. Vi kan kalla det nåt annat än en oljedepå om du vill, en "klump", "bubbla" whatever (jag tycker dock depå känns som ett vettigt ordval även om jag är helt med på vad du syftar till). Hur som helst låter det för min del som att man utsätter muskeln för dubbelt så mycket påfrestning än nödvändigt, och det kan helt enkelt inte vara bra...
Citera
2012-11-01, 14:28
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Nja, jag förklarade kanske lite dåligt, det jag menar är att oljan inte hamnar i nån hålighet öht, därav "" och att det inte är det folk ska tro händer, precis som du säger så absorberas oljan av muskel, efter hand, det tar trots allt sin lilla tid. I synnerhet beroende på mängd så tar det tid innan oljan sprider sig. Om du då först sticker på ett ställe, så hamnar merparten av den oljan inom ett visst område av din muskel, sticker du sen en liten bitr därifrån händer precis samma sak. Vi kan kalla det nåt annat än en oljedepå om du vill, en "klump", "bubbla" whatever (jag tycker dock depå känns som ett vettigt ordval även om jag är helt med på vad du syftar till). Hur som helst låter det för min del som att man utsätter muskeln för dubbelt så mycket påfrestning än nödvändigt, och det kan helt enkelt inte vara bra...

Aha.. ok, då e jag med på noterna.

Det jag har läst så blir det inte en kula med olja direkt efter injektion heller. Men vi ska nog inte solka ner tråden med en sån debatt nu

När jag skulle sticka 4ml så drog jag 2ml i varje glutte och körde 2ml i varje axel nästa gång..
Hade bara 3ml pumpar.
Hur illa det är att dubbelsticka på samma ställe vet jag inte. Men det låter ju helt klart smärtsamt hehe
Citera
2012-11-01, 14:30
Medlem
Hejsan!

Har en nybörjarfråga.
Tänkte köpa in PR testo E. 10mg vialer.

Kört innan på 250 e4d, tänkte köra 500mg e5d nu.
Vi är två stycken.

En flaska räcker alltså 20 stick? Vilket blir 20(stick)*(e5d)= 100 dagar.
100/7 = 14 veckor?

Jag vet att jag räknat fel här, det är för billigt?
Kostar mig 500 kr för testot?
(1000 kr då vi är två alltså, det ovan är uträknat för en person)
Citera
2012-11-01, 14:33
Medlem
Pounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Hejsan!

Har en nybörjarfråga.

Vi är två stycken.

100/7 = 14 veckor?

En "flaska" räcker 5stick om du kör 500mg per stick

Edit. Antar att du menar 10ml och inte mg.
Annars ryker 50 "flaskor per injektion
Senast redigerad av Pound 2012-11-01 kl. 14:36.
Citera
2012-11-01, 14:36
Medlem
Citat:
En "flaska" räcker 5stick om du kör 500mg per stick

Du har inte möjlighet att förklara hur du tänker här?
Jag har verkligen fått en tankespärr här.

Vialen ligger på 10 mg?

EDIT; En till fråga. De ligger på 600kr/st. Då du räknat annorlunda, så blir det att jag måste betala 600*4 för en testokur för att inte ligga för kort tid på det.

Nu blev det rätt dyrt jämfört med galenikan..
Senast redigerad av GuX 2012-11-01 kl. 14:38.
Citera
2012-11-01, 14:38
Medlem
Citat:
Du har inte möjlighet att förklara hur du tänker här?
Jag har verkligen fått en tankespärr här.

Vialen ligger på 10 mg?

EDIT; En till fråga. De ligger på 600kr/st. Då du räknat annorlunda, så blir det att jag måste betala 600*4 för en testokur för att inte ligga för kort tid på det.

Nu blev det rätt dyrt jämfört med galenikan..

10ml
Citera
2012-11-01, 14:39
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Hejsan!

Har en nybörjarfråga.

Vi är två stycken.

100/7 = 14 veckor?

du måste räkna hur många ml du gör åt!! 500mg=2ml. 2 ml e5d=25dagar/vial(utan första vialen som tar slut dag 20)

5vialer x25dagar 125.. minus 5dagar(första vialen) 120dagar alltså ca 17v sen minus spill..

mvg
Senast redigerad av ZEUS. 2012-11-01 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in