En låt med nånting nu tror vi på tomten eller liknande. Ganska snabbt tempo, lät lite som drängarna först, men tror inte att det är dem. Gick på radio sotenäs för ca 15 minuter sedan..
Edit: Skrev Vildängel - Silverfisken & Kommer inte snövit snart men det verkar vara två låtar där den ena heter "Silverfisken" & den du frågade efter heter "Kommer inte snövit snart" ... tydligen från filmen Vildängel (gjord 1996)
Har hört en jättebra låt på radion(!?), faktiskt på P4. Det är en spansk rocklåt. Ordet ´corazon´ (hjärta på sv) finns i refrängen. Tyvärr är det enda jag har i infoväg. Sitter o kör buss så ibland, och för det mesta är det svårt att urskilja vad det pratas om. Har inte heller en aning om artisten. Tror att låten gått på mtv och det är en långhårig sydamerikan som tydligen haft någon hit innan.
Oj, det finns nog många spanska låtar med "corazón" i sig
Men kan det vara denna? "Canción Del Mariachi" (Morena De Mi Corazón) m. självaste Antonio Banderas + Los Lobos? Är med i "Desperado".
Har hört en jättebra låt på radion(!?), faktiskt på P4. Det är en spansk rocklåt. Ordet ´corazon´ (hjärta på sv) finns i refrängen. Tyvärr är det enda jag har i infoväg. Sitter o kör buss så ibland, och för det mesta är det svårt att urskilja vad det pratas om. Har inte heller en aning om artisten. Tror att låten gått på mtv och det är en långhårig sydamerikan som tydligen haft någon hit innan.
Det skulle kunna vara Me gustas tu (osäker på stavning) av Manu Chao. Vet dock ej om man skall klassa det som rock.
Hört den i flera tappningar men aldrig fått namn eller kompositör.
Det är klippt ur Cornelius gamla Breezeblockset från 2002. (Det finns inte med i låtlistan vad den heter(är utelämnad helt ))