2007-12-22, 14:57
  #5665
Medlem
fjunars avatar
Då var det dags för eran hjälp igen

hej hej .. söker en rap låt som är från 80/90 talet tror jag och den går följade

"And it goes something like this.......party and go for the ......"

så går den faktiskt kanske inte mycket å komma med men den är verkligen bra

God Jul och tack på förhand
Citera
2007-12-22, 15:12
  #5666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Hjälp sökes!

En låt med nånting nu tror vi på tomten eller liknande. Ganska snabbt tempo, lät lite som drängarna först, men tror inte att det är dem. Gick på radio sotenäs för ca 15 minuter sedan..

http://youtube.com/watch?v=GBXJ_-TQDXY Fronda - "Nu kommer det tomtar" kanske?
Citera
2007-12-22, 17:26
  #5667
Medlem
SupaZtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafatt
Vildängel - Kommer inte snövit snart

Edit: Skrev Vildängel - Silverfisken & Kommer inte snövit snart men det verkar vara två låtar där den ena heter "Silverfisken" & den du frågade efter heter "Kommer inte snövit snart" ... tydligen från filmen Vildängel (gjord 1996)


tack å bock å god jul
Citera
2007-12-22, 17:49
  #5668
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir Jon
Har hört en jättebra låt på radion(!?), faktiskt på P4. Det är en spansk rocklåt. Ordet ´corazon´ (hjärta på sv) finns i refrängen. Tyvärr är det enda jag har i infoväg. Sitter o kör buss så ibland, och för det mesta är det svårt att urskilja vad det pratas om. Har inte heller en aning om artisten. Tror att låten gått på mtv och det är en långhårig sydamerikan som tydligen haft någon hit innan.

Oj, det finns nog många spanska låtar med "corazón" i sig

Men kan det vara denna? "Canción Del Mariachi" (Morena De Mi Corazón) m. självaste Antonio Banderas + Los Lobos? Är med i "Desperado".
Citera
2007-12-22, 17:54
  #5669
Medlem
hehe123s avatar
hejsan skulle gära vilja veta namnet på denna låten:

http://www.youtube.com/watch?v=4SItPGEsjLQ

för att lyssna på låten måste man spola fram till 04:25

rolig film btw
Citera
2007-12-22, 18:16
  #5670
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjunar
hej hej .. söker en rap låt som är från 80/90 talet tror jag och den går följade

"And it goes something like this.......party and go for the ......"

så går den faktiskt kanske inte mycket å komma med men den är verkligen bra

God Jul och tack på förhand

Run Dmc Vs Jason Nevins - It's Like That
http://www.youtube.com/watch?v=pFcxe_DSyjs

God Jul!
Citera
2007-12-22, 18:28
  #5671
Medlem
Shoot Em Up

Letar efter låten i filmen Shoot em up(ricktigt bra film!)
Låten börjar 1h:13m:20s i filmen


Har försökt att söka på Letssingit.com men utan resultat
Trodde de var Wolfmother - Joker And The Thief, Men icke

Tack på förhand
Citera
2007-12-22, 19:12
  #5672
Medlem
Wantdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhaps
Letar efter låten i filmen Shoot em up(ricktigt bra film!)
Låten börjar 1h:13m:20s i filmen


Har försökt att söka på Letssingit.com men utan resultat
Trodde de var Wolfmother - Joker And The Thief, Men icke

Tack på förhand

Har inte sett filmen,men det borde ju va en av de här antar jag.
http://www.imdb.com/title/tt0465602/soundtrack
Citera
2007-12-22, 19:30
  #5673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wantdead
Har inte sett filmen,men det borde ju va en av de här antar jag.
http://www.imdb.com/title/tt0465602/soundtrack


Tänkte precis samma sak men fick tag på alla och lät lite som wolfmother, Men det var det ej...
Citera
2007-12-22, 19:41
  #5674
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=JYL0rs348ck asså vad heter den versionen av basshunter- camilla, det är ju bara en annan man får hem hela tiden.
Citera
2007-12-22, 21:21
  #5675
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir Jon
Har hört en jättebra låt på radion(!?), faktiskt på P4. Det är en spansk rocklåt. Ordet ´corazon´ (hjärta på sv) finns i refrängen. Tyvärr är det enda jag har i infoväg. Sitter o kör buss så ibland, och för det mesta är det svårt att urskilja vad det pratas om. Har inte heller en aning om artisten. Tror att låten gått på mtv och det är en långhårig sydamerikan som tydligen haft någon hit innan.

Det skulle kunna vara Me gustas tu (osäker på stavning) av Manu Chao. Vet dock ej om man skall klassa det som rock.
Citera
2007-12-23, 14:46
  #5676
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Citat:
Ursprungligen postat av today
Citat:
Ursprungligen postat av today
Vad är detta för klassisk slinga?

Hört den i flera tappningar men aldrig fått namn eller kompositör.
Det är klippt ur Cornelius gamla Breezeblockset från 2002. (Det finns inte med i låtlistan vad den heter(är utelämnad helt ))

Tack på förhand!

http://fileupload.filetac.com/file/48e64e5c11620c9b6c531df849183187428edeb3evil bump
evil bump
Good bump!
Jaja, nu kör jag denna igen för jag är jävligt sugen på att få reda på vad detta extremt vanliga pianostycke heter.

"Sorry, file download quota of 10 downloads reached." och det är inte min kaka.
Lägg upp igen eller beskriv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in