Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-22, 23:08
  #13
Medlem
captengroggs avatar
Det sitter i hjärnan någonstans där. Psykopater saknar den delen och har ingen empati sympati eller samvete så de kan göra vad de vill utan att bry sig om andras lidande och behov.
Citera
2011-08-23, 03:03
  #14
Medlem
LifeHouses avatar
I bröstet och magen. En obehaglig känsla som inte försvinner! Jag får ett slags nerv utbrott och börjar skaka i hela kroppen. Försvinner när jag ber om ursäkt och inser att jag har gjort fel.
Citera
2011-08-23, 03:06
  #15
Medlem
Steampunk-assholes avatar
I huvudet.

Jag tänker mig alltid in i andras situation / ser saker från deras ögon.

Eller när jag känner hur andra människor har det (tex fattiga människor eller någon jag varit dum mot)

Om jag har gjort något fel, börjar jag få en känsla av att vilja säja förlåt och rätta till saker igen.
Citera
2011-08-23, 03:13
  #16
Medlem
Mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steampunk-asshole
I huvudet.

Jag tänker mig alltid in i andras situation / ser saker från deras ögon.

Eller när jag känner hur andra människor har det (tex fattiga människor eller någon jag varit dum mot)

Om jag har gjort något fel, börjar jag få en känsla av att vilja säja förlåt och rätta till saker igen.
Em sund och empatisk inställning. Lite beröm bör vara på sin plats på FB bland allt affektiva, ointressanta och ogenomtänkta påhopp.
Citera
2011-08-23, 08:15
  #17
Medlem
therebells avatar
I mina drömmar, visar sig mitt sanna jag; där mitt samvete speglar hurdant mitt framtida jag, påverkats av min då(tida)liga handling. Som man ligger, får man bädda!
__________________
Senast redigerad av therebell 2011-08-23 kl. 08:18.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback