Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-11-22, 19:55
Medlem
DWOYs avatar
Nyår är alltid en höjdpunkt för folk som festar om man säger så. Och behöver lite tips på vad jag kan dricka för att få den partystatus jag vill ha =) Nån som kan hjälpa mig?
Citera
2004-11-22, 19:58
Medlem
Strifes avatar
6pack 2,8: or
Citera
2004-11-22, 20:02
Bannlyst
Helt klart skall du duka upp med ett rejält groggbord innehållande, Gin, Whiskey, Rom och Vodka med flera varianter av groggvirke. Gärna en rejält spetsad bål och en balja rejält kalla bira på isbädd.
Citera
2004-11-22, 20:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Nyårsafton? Förslagsvis något bubbel. Planerar eller misstänker du att du kommer att vara aspackad vid tolvslaget är det självfallet bara bortkastade pengar med en äkta skumpa. Ett billigt mousserande, kanske?

Under kvällen och natten kan du dricka busgrogg på mycket Explorer och lite sockerdricka.
Citera
2004-11-22, 21:44
Medlem
Nemesis1s avatar
Du skall absolut ha sprit, något under 30% går inte för sig! Sålänge det värmer ordentligt i strupen är det dock inte så stor skillnad, bara att välja det det du gillar bäst... Vodka?? Whiskey?? Rom??
Citera
2004-11-22, 21:47
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Nyår är alltid en höjdpunkt för folk som festar om man säger så. Och behöver lite tips på vad jag kan dricka för att få den partystatus jag vill ha =) Nån som kan hjälpa mig?

Beror helt på vilken partystatus du vill ha?

Fyllot som slocknade innan klockan blev 12 eller smygbögen som smuttade på viner och champagne hela kvällen..

Finns att välja och vraka bland båda alternativen..
Citera
2004-11-23, 00:18
Medlem
Azraels avatar
Jag vill påminna om Dean Martin som bara var nykter en dag per år och det var just nyårsafton eftersom det är amatörernas afton.

Om man nu sällar sig till amatörernas skara och vill fira så skall det givetvis vara med champagne. Krug har ju släppt 1990 års årgång nu i november och det är en riktigt bra årgång.

Vill man ha ett billigare alternativ så håller jag Launois högt. Känns det också för saftigt så är Chapel Hill Sparkling Chardonnay bra. De flesta förstår ändå inte att uppskatta en riktig champagne.
Citera
2004-11-23, 00:21
Awaiting Email Confirmation
wasteds avatar
Vodka Redbull + Champagne
Citera
2004-11-23, 16:28
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Nyårsafton är aftonen då man skall vara pissfull. Därför skall jag dricka rom och cola, som fan!

Skumpa tycker jag inget vidare om, därför är det bara slöseri att köpa dyr skumpa och spela allan. En pava rom är trevligare på alla sätt.
Citera
2004-11-25, 14:00
Medlem
Maye faires avatar
drick jäger, det passar till alla tillfällen, både om du vill bli full, eller om du bara vill ha nåt gott att dricka
Citera
2004-11-25, 14:07
Medlem
Rubbermans avatar
Det bubbel som dricks vid tolvslaget här är företrädesvis Asti Cinzano och Asti Martini. Mycket lättdrucket och vldigt smakfullt alternativ till champagnen. Visst kanske traditionalisterna och de äkta champusdrickarna kanske slår bakut, men jag tycker att det är ett väldigt gott alternativ till den ibland mindre välsmakande äkta champagnen.
Billigt är det också, o det är ju inte fel.

Under kvällen fram till midnatt drickes förslagsvis ett gott rött Merlotvin till middagen och under transportsträckan några trevliga silvergroggar.
Citera
2004-11-25, 15:01
Medlem
deathmetals avatar
skumpa såklart!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto