Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-22, 19:33
  #1
Medlem
Psykomans avatar
Säg att jag får händerna över kontonummer samt alla nummer som krävs för att kunna ta ut pengar från banken och att jag förfalskar namnteckningen på personen måste jag då visa lägg när jag tar ut pengar på banken? Det går naturligtvis inte att ta ut med kort även om jag vet koderna?

Jag fick tag på ett fet schweiziskt (stavning) bankkonto nydligen men valde att lämna tillbaks det till ägaren och snällt påpeka att han har säkerhetsbrister. Men säg nu att jag skulle bestämt mig för att rensa hans konto, skulle det vara möjligt att rensa ett bankkonto som kommer från utlandet?

Frågan enklare formulerad: Kan JAG ta ut pengar från ett konto som jag inte äger själv? Hur?
Citera
2004-11-23, 16:48
  #2
Medlem
Psykomans avatar
Va!? Finns det verkligen inte nån som tar ut pengar här? Tänkte att ni kunde förklara hur det går till eftersom jag inte är så hajj på området..

Va FAN!?
Citera
2004-11-23, 19:07
  #3
Medlem
Marsch tillbaka till sandlådan, mupp.

Självklart måste du legitimera dig vid ett uttag på banken.
Självklart kan du inte ta ut pengar från ett schweiziskt bankkonto på ett svenskt bankkontor.

Bankkort till vilket du känner till koden är självklart en annan sak. Då är det ju bara att använda närmsta bankomat får båda delarna, förutsatt att det utländska kortet är ett VISA eller liknande.

Ibland undrar jag vilka muppar som postar här. Antingen är du typ 14 år, och då kan detta kanske vara förlåtligt, om än lite naivt. Eller så är du äldre, och då är det bara skrämmande vilka DUMMA puckon vårt samhälle innehåller.

/J
Citera
2004-11-23, 21:04
  #4
Medlem
whiskeyportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Marsch tillbaka till sandlådan, mupp.

Självklart måste du legitimera dig vid ett uttag på banken.
Självklart kan du inte ta ut pengar från ett schweiziskt bankkonto på ett svenskt bankkontor.

Bankkort till vilket du känner till koden är självklart en annan sak. Då är det ju bara att använda närmsta bankomat får båda delarna, förutsatt att det utländska kortet är ett VISA eller liknande.

Ibland undrar jag vilka muppar som postar här. Antingen är du typ 14 år, och då kan detta kanske vara förlåtligt, om än lite naivt. Eller så är du äldre, och då är det bara skrämmande vilka DUMMA puckon vårt samhälle innehåller.

/J

EFtersom han utryckligen frågar om man måste visa "lägg" när man tar ut pengar så skulle jag också gissa på runt 14år.
Citera
2004-11-24, 00:57
  #5
Medlem
Psykomans avatar
O Tack kära människor för era jävla fittiga informerande inlägg. För eran egna sjuka lustars skull ska jag fanimig meddela er as att jag är 16 år och faktiskt aldrig tagit ut pengar från banken för jag får studiebidrag av morsan direkt.
Citera
2004-11-24, 01:27
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
O Tack kära människor för era jävla fittiga informerande inlägg. För eran egna sjuka lustars skull ska jag fanimig meddela er as att jag är 16 år och faktiskt aldrig tagit ut pengar från banken för jag får studiebidrag av morsan direkt.
DinMamma :tease:
Citera
2004-11-24, 01:28
  #7
Medlem
creeperss avatar
Hör nog hemma i carding.
Citera
2004-11-24, 01:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoman
O Tack kära människor för era jävla fittiga informerande inlägg. För eran egna sjuka lustars skull ska jag fanimig meddela er as att jag är 16 år och faktiskt aldrig tagit ut pengar från banken för jag får studiebidrag av morsan direkt.

Slutsaten var alltså: marsch tillbaka till sandlådan. På något sätt lite skönt att du inte var äldre, hade varit riktigt läskigt då. Iofs lite läskigt även att en sextonåring inte har mer koll på detta... Så egentligen skulle jag nog säga: marsch tillbaka till skolan. Tror du varit där för lite.

/J
Citera
2004-11-25, 16:33
  #9
Medlem
hpe123s avatar
SwedenBoy,

du har väl lite rätt i att trådskaparen var ung och lite vad ska vi säga? Osnuten?

Tycker dock att du kunde valt att säga det på ett trevligare sätt, ingen mening med att vara otrevlig bara för att någon är dåligt insatt eller är ung.

mvh
hpe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback