• 1
  • 2
2004-11-22, 18:33
Medlem
Ja, helt plötsligt när jag sitter i min sköna fotölj helt avslappnad slår nackskottet (eller vad det nu heter, nackont?) till som en blixt från klar himmel! Smärtan liksom strålar ut ifrån nacken och ner på högra delen av ryggen, fruktansvärt ont gör det och det känns verkligen som om någon nerv har hamnat i kläm.
jag kan med stor möda resa mig upp. någon som vet hur lång tid det brukar ta för att gå över? (har aldrig varit med om detta förut)
Citera
2004-11-22, 18:51
Medlem
Boogaloos avatar
Nackspärr...
Citera
2004-11-22, 19:01
Medlem
Satt i ett dygn när jag hade det. Försökte lindra smärtan genom att hänga i en takbjälke. Gör inte det.
Citera
2004-11-22, 19:05
Medlem
derangeds avatar
Några dagar vanligen. Försök stretcha och se till att ta rejält med smärtstillande för att snabba på läkningen.
Citera
2004-11-22, 20:32
Bannlyst
Det brukar ta en 3-4 dagar innan man kan göra normala saker, ytterligre några dagar innan det går över helt.
Citera
2004-11-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lash0
Det brukar ta en 3-4 dagar innan man kan göra normala saker, ytterligre några dagar innan det går över helt.

jösses! det betyder nog ledighet för resten av veckan då..en brevbärare måste vara i utmärkt fysisk form för att kunna utföra sina sysslor. en dvärg hade kanske kunnat springa runt med nackspärr eftersom han är i huvudhöjd med brevinkasten men jag är 1,95

jag försökte dra lite i nacken med händerna men det var inte så bra (önskar jag hade läst johnnys inlägg innnan det hände)

givetvis heter det nackspärr...
Citera
2004-11-23, 00:45
Medlem
Jomazis avatar
Helvete vad jag skrattade när jag läste rubriken..

Känns det som en "brännande känsla" eller är det mer stelhet? Har aldrig haft det i nacken men väl i axlarna, det brukar kräva att man håller sig stilla och sen väldigt försiktigt börjar röra sig igen.

Som brevbärare så kanske du bör skaffa ett par rejäla knäskydd så att du slipper börja nacken
Citera
2004-11-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Helvete vad jag skrattade när jag läste rubriken..

Känns det som en "brännande känsla" eller är det mer stelhet? Har aldrig haft det i nacken men väl i axlarna, det brukar kräva att man håller sig stilla och sen väldigt försiktigt börjar röra sig igen.

Som brevbärare så kanske du bör skaffa ett par rejäla knäskydd så att du slipper börja nacken

jag är mer inne på
- Hej chefen, kan tyvärr inte jobba, hemst lessen, hej då
och gotta sig inne i stugvärmen resten av veckan
Citera
2004-11-23, 03:13
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Kanske är det dags att byta ut din gamla kudde mot en mer ergonomisk variant, Tempurs grejjor skall vara bra har jag hört.
Citera
2004-11-23, 10:22
Medlem
Asterixs avatar
Jag gör tre övningar när det händer mig.
  1. lutar huvudet varannan gång åt vänster respektive åt höger
  2. tittar varannan gång över vänster axel respektive höger axel
  3. lutar huvudet varannan gång bakåt, varannan gång framåt
Citera
2004-11-23, 13:20
Medlem
Garfield.coms avatar
Nacksmärtor är inte bra. Vanligt är reumatism, dvs att man är stel i ex.vis nacken. Personer med reumatism tas oftast med en smula komik, det ställer krav på omgivningen. Man måste ex.vis sitta rakt. Influensa såsom maginfluensa kan även medföra nacksmärtor. Om man däremot hastigt har fått nacksmärtor efter ex.vis maginfluensa (kallas felaktigt även för vinterkräksjuka) så skall man genast uppsöka läkare.

Nacksmärtor, översikt:
http://netdoktor.passagen.se/symptom/nackesmaertor.htm

Hjärnhinneinflamation:
http://netdoktor.passagen.se/sjukdom...meningit.shtml
Citera
2004-11-23, 13:36
Medlem
Garfield.coms avatar
Vad, Asterix/Lash0/Deranged/Johnny the Fox beskriver är inget oroande.

Vad, Henkko beskriver låter inte bra alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in