2011-08-17, 20:18
Medlem
DartFrogs avatar
Fisk o krabbsås då?
Testat det?
Citera
2011-08-17, 20:24
Medlem
g-molls avatar
Måste vara koriander. Kan förstöra vilken måltid som helst
Citera
2011-08-17, 20:25
Medlem
DartFrogs avatar
Du kan ju alltid dränka in maten i fisk eller krabbsås så slipper du koriandersmaken,
Citera
2011-08-17, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Hallå jag börjar bli desperat nu. Jag måste veta namnet på den här kryddan alltså!!

Det är alltså världens absolut äckligaste krydda du kan tänka dig och som har en om möjligt ännu värre eftersmak. Eftersmaken sitter i i flera timmar efteråt och man vill bara försvinna. Jag har fått den i en del asiatiska rätter runt om i världen. Ett enda blad är nog för att jag skall vilja spy och dra därifrån. Nu har jeg letat i 2 år efter namnet på denna krydda men har fortfarande inte hittat svaret.

Snälla kan ni hjälpa mig!?
Kan vara thaibasilika, smakar ja kan inte beskriva det men gott är det inte och övertar smaken.
Och smaken stannar i munnen.
Citera
2011-08-17, 20:43
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Min mamma sa vad det hette och det var något på "k...", har glömt hela ordet.

Jag skämtar inte när jag säger att det är det äckligaste jag vet, jag ryser bara vid själva tanken på det.

Jag tror det är stilken som smakar värst, det är som att spräcka en fet stinkbomb rakt i käften som sitter i länge och bedövar alla sinnen. En riktigt fet-sliskig alltomslukande arom.

är du efterbliven eller bara leker du?
hela tråden säger ju KORIANDER
Citera
2011-08-17, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
är du efterbliven eller bara leker du?
hela tråden säger ju KORIANDER
Men jag använder koriander när jag lagar mat och håller med TS det är en annan krydda typ thaibasilika.
Citera
2011-08-17, 21:35
Medlem
Jag har hört att det är ca 50% av befolkningen som får en väldigt dålig smak från koriander och resten tycker det är gott. Beroende på hur sinnena är utvecklade.
Citera
2011-08-17, 21:41
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Men jag använder koriander när jag lagar mat och håller med TS det är en annan krydda typ thaibasilika.

Hahaha kung

Haha ja, jag drev faktiskt där. Det är uppenbart att det måste vara koriander. Skall ut på jakt nu för att verifiera. Wish me luck!
Citera
2011-08-18, 00:26
Medlem
baraSMOFFs avatar
Citat:
Hahaha kung

Haha ja, jag drev faktiskt där. Det är uppenbart att det måste vara koriander. Skall ut på jakt nu för att verifiera. Wish me luck!

Hoppas du spyr när du smakar av din mat
Citera
2011-08-18, 17:16
Medlem
christerys avatar
Allt smakar gott om man vant sig, ge en thailändare mjölk ska du få se vad dom händer. Eller en eskimå/japan alkohol i dom mängder vi tycker är normala. Men Koriander kan smaka tvål ifall man inte gillar den.

Hoppas du hittar din krydda, jag var där nere en månad och käkade allt utan problem. Men då gillar jag surströmming åxå... Så jag kanske inte år en bra referens.
Citera
2011-08-18, 19:03
Bannlyst
Citat:
Hahaha kung

Kung eller drottning är det thaibasilika.http://sv.wikipedia.org/wiki/Thaibasilika.
Senast redigerad av containerinfo 2011-08-18 kl. 19:15.
Citera
2011-08-19, 17:13
Bannlyst
Citat:
Hahaha kung

Ser det ut som dettta? http://www.thai-eyes.com/thaifood/th...e-pad-kra-pao/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in