• 1
  • 2
2011-08-17, 19:31
Medlem
adolfbubblas avatar
Hallå jag börjar bli desperat nu. Jag måste veta namnet på den här kryddan alltså!!

Det är alltså världens absolut äckligaste krydda du kan tänka dig och som har en om möjligt ännu värre eftersmak. Eftersmaken sitter i i flera timmar efteråt och man vill bara försvinna. Jag har fått den i en del asiatiska rätter runt om i världen. Ett enda blad är nog för att jag skall vilja spy och dra därifrån. Nu har jeg letat i 2 år efter namnet på denna krydda men har fortfarande inte hittat svaret.

Snälla kan ni hjälpa mig!?
Citera
2011-08-17, 19:33
Medlem
Kan det vara koriander kanske , smakar typ fotsvett?
Citera
2011-08-17, 19:37
Medlem
Kan det vara kanel? Kanel används mycket i Asien och det kan vara fruktansvärt om det är FÖR mycket kanel. Prova att ta en tesked kanel i munnen om ni inte tror mig.
Citera
2011-08-17, 19:38
Medlem
DartFrogs avatar
Tänkte också just på koriander, många som har svårt för den och vanlig i asiatiskt käk.
Gå ner till affären o kolla deras färska örter o se.
Sen smakar ju thailändska koriander mycket kraftigare än den vanliga.
Citera
2011-08-17, 19:43
Medlem
Rorschachs avatar
Koriander är jävligt äckligt, kan inte förklara hur men det smakar riktigt illa.
Citera
2011-08-17, 19:48
Bannlyst
koriander smakar diskmedel!
Citera
2011-08-17, 19:50
Medlem
Koriander måste det vara.
Alternativt de där röda små kornen.. rosé eller något, usch om man knaprar sönder ett par sådana.
Citera
2011-08-17, 19:58
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curiosities
Koriander måste det vara.
Alternativt de där röda små kornen.. rosé eller något, usch om man knaprar sönder ett par sådana.
rosépeppar.. gott i marinad till fläsk exempelvis. men ger en väldigt konstig smak om det överdoseras.
Citera
2011-08-17, 20:00
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Håller med om att det nog är koriander. Färsk koriander kan lukta och smaka riktigt bedrövligt. Hade korianderplantor som jag tyckte stank urin. Men torkad och mald koriander är sjukt gott
Citera
2011-08-17, 20:07
Medlem
adolfbubblas avatar
Min mamma sa vad det hette och det var något på "k...", har glömt hela ordet.

Jag skämtar inte när jag säger att det är det äckligaste jag vet, jag ryser bara vid själva tanken på det.

Jag tror det är stilken som smakar värst, det är som att spräcka en fet stinkbomb rakt i käften som sitter i länge och bedövar alla sinnen. En riktigt fet-sliskig alltomslukande arom.
Citera
2011-08-17, 20:14
Medlem
Ni är sämst hela bunten. Färsk koriander är skitgott.
Citera
2011-08-17, 20:15
Medlem
Bockhornsklöver kan ju ha fruktansvärt lång eftersmak. Om man inte gillar smaken kan jag tänka mig att det blir som utdragen tortyr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in