Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-17, 08:20
  #1
Moderator
pewpews avatar
http://nwt.se/varmland/article952144.ece
Citera
2011-08-17, 08:24
  #2
Medlem
epost72s avatar
Kul att veta vad det handlar om utan att behöva klicka på länken.
Citat:
Filipstads kommun och minst en privatperson har polisanmält att de utsatts för dödshot i anonyma mejl och telefonsamtal.
Hoten kommer efter att internetsajten Flashback gett plats åt en berättelse om Nordmarksbarnen.

Tråden det handlar om https://www.flashback.org/t1627606
Citera
2011-08-17, 08:26
  #3
Moderator
pewpews avatar
Ja! Tack för du la till
Citera
2011-08-17, 08:59
  #4
Medlem
epost72s avatar
Även VF skriver om det.
Citera
2011-08-17, 09:00
  #5
Medlem
Bazinga1987s avatar
Där har vi det! Läste i den andra tråden att någon lacka som fan och sa han skickat i väg ett mail där han hota att döda hon till en av dom inblandade
Citera
2011-08-17, 09:33
  #6
Medlem
Longboats avatar
Heja Flashback!! Det är bra att det rörs om i grytorna lite! Det här är ett tydligt tecken på att det går att påverka väldigt mycket genom detta forum. Folk blir skraja, förbannade, polisanmäler, ledsna, glada m.m. vilket leder till att det tas debatt på andra plan vilket direkt kan leda till förändring.
Citera
2011-08-17, 09:41
  #7
Medlem
fraKturs avatar
Flashback framställs återigen i dålig dager.
Citera
2011-08-17, 09:45
  #8
Avstängd
Stor överdrift.
Citera
2011-08-17, 09:50
  #9
Medlem
Ezzelinos avatar
"De goda" i detta ruttna samhälle vill förstås att deras förljugna fasad ska vidmakthållas. De som kritiserar deras verksamhet förklaras vara "onda" och "kriminella". Men för helvete, rimligen är det kuksugarna i Filipstad som gjort fel? Om de inte är dekadenta och brottsliga har de väl inget att frukta eller dölja? Flashbacks regler förbjuder dessutom falsk ryktesspridning:

Citat:
---Historien dök upp på måndagsmorgonen under titeln Filipstad – pedofilernas paradis. Flera namngivna privatpersoner och myndighetsutövare utpekas i berättelsen som brottslingar, konspiratörer, skitstövlar, alkoholister, knarkare eller pedofiler.---"
Citera
2011-08-17, 10:00
  #10
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Flashback framställs återigen i dålig dager.

spelar inte så stor roll, fb kommer aldrig bli helt accepterat eftersom de tillåter diskussioner om sånt som är "fel"
är det sant det som står i den stora tråden så tycker jag inte synd om de som har pekats ut...nackskott borde de få
Citera
2011-08-17, 10:33
  #11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
spelar inte så stor roll, fb kommer aldrig bli helt accepterat eftersom de tillåter diskussioner om sånt som är "fel"
är det sant det som står i den stora tråden så tycker jag inte synd om de som har pekats ut...nackskott borde de få

Det jag fetstilat är möjligen sant, men det bör inte avskräcka oss svenska medborgare, tvärtom.
Vi bör högakta våra strävanden, och med vårt obetalda arbete fortsätta göra det äckelmedia med sin självcensur (judiskägda som de flesta blaskor är) aldrig någonsin kommer att våga göra. Flashback är och kommer att allt mer bli en portal till icke-ideologiskt-determinerade nyheter, tolkningar och analyser som svennemedia aldrig skulle acceptera. Just för att de målat in sig i en trångsynt och slätstruken självförståelse, som bejakar status quo och frodas av att officiella lögner reproduceras.

Jag har vistats på forumet ett antal år nu, och jag vet att det jag säger här är i överensstämmelse med sanningen och verkligheten. Det trevliga med Flashback är dels att vi här samlar alla diskussioner på ett överskådligt sätt, dels att inga sakfrågerelaterade åsikter är förbjudna.
__________________
Senast redigerad av Ezzelino 2011-08-17 kl. 10:38.
Citera
2011-08-17, 10:49
  #12
Medlem
Fonsterputss avatar
Javlar vilka mesiga journalister!
Hoppas nagon utanfor Varmland kollar upp allt detta nogrant for nagon maste ju ta en ordentlig titt pa Filipstads kommun samt det dar hemmet de varit pa som offer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback