Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-16, 23:30
  #1
Avstängd
leosundbergs avatar
Jag upptäckte att mjölken hade tagit slut i kylskåpet, så jag bestämde mig för att gå och köpa lite till frukosten imorgon, klockan var tio över tio på kvällen. På vägen tillbaka ser jag ett stort blattegäng säkert 10-12 killar stå på trottoaren utanför min port. Alla svenskar är inomhus eller smyger längs andra sidan gatan.

Jag ser att kortaste vägen hem är där blattarna står, lat som jag är går jag förbi dom. Det är lite mörkt men jag kollar lite på dom för att kolla om dom är aggressiva. Alla är tysta och kollar på mig, ingen säger något. En kille spelar lite Allan ballan och hoppar runt och säger hej till mig. Jag säger hej till honom. Sen ställer han någon fråga som är så sluddrig att jag inte kan höra vad han säger. Eftersom jag är lat och trött går jag bara hem. Jag orkar inte fråga honom vad han sa för jag hade precis lyftit massa skrot och var trött efter maten - vill bara hem och sova. Lite oartigt visst, men är man trött så är man.

Grejen är att det fanns inga snutar eller privata väktare i närheten, inga säkerhetskameror eller någonting. Om det nu är så sant att blattar slåss och dödar alla svenskar varför hände inget? De var säkert tio fler än mig och hade lätt kunnat plocka mig om de hade velat. De stod bara och hängde, de ville inte mig något ont.

Förmodligen var de förvånade över att se en svensk på nära håll, de flesta svenskar håller sig ju långt borta från dessa mörkermän på kvällarna. Är det bara jag eller känns det inte som svennar är mer rädda för blattegäng än vad som egentligen är motiverat? Jag tänker på dels att svennar byter trottoar eller sitter inne när det är blattegäng ute på gatorna men också att vissa betalar dubbelt så hög hyra för att bo i svenneområden där man inte ser blattar.

Är inte vi svennar jävligt knullade av vår egen rädsla?
Citera
2011-08-16, 23:38
  #2
Medlem
Blygakattens avatar
Bättre att ta det säkra före det osäkra. Även om 1/10 av blattegäng är aggressiva känns det som man tar en onödig risk om man går nära dom.
Citera
2011-08-16, 23:39
  #3
Medlem
Du har rätt, vi svenskar tror att "blattarna" är några slags övermän, som vi sak akta oss för. Vi får börja gå med raka ryggar och inte ta skit. Framförallt ska vi komma ihåg att majoriteten av blattar är vanliga personer, precis som vi.
Citera
2011-08-16, 23:40
  #4
Medlem
Viches avatar
När det gäller det här så har jag märkt att det nästan aldrig händer att dom går på först, aggressiviteten klickas igång om man kollar snett eller säger något. Sällan dom tar initiativet...
Citera
2011-08-16, 23:43
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Utlänningar begår fler brott per capita
Varför? Ja det är en annan diskussion.

Du bör vara ca drygt dubbelt mer rädd om du träffar på blattar än svennar.
Men sannolikheten att du bleve överkörd av en full svenne är kanske större?
Citera
2011-08-16, 23:45
  #6
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Jag upptäckte att mjölken hade tagit slut i kylskåpet, så jag bestämde mig för att gå och köpa lite till frukosten imorgon, klockan var tio över tio på kvällen. På vägen tillbaka ser jag ett stort blattegäng säkert 10-12 killar stå på trottoaren utanför min port. Alla svenskar är inomhus eller smyger längs andra sidan gatan.

Jag ser att kortaste vägen hem är där blattarna står, lat som jag är går jag förbi dom. Det är lite mörkt men jag kollar lite på dom för att kolla om dom är aggressiva. Alla är tysta och kollar på mig, ingen säger något. En kille spelar lite Allan ballan och hoppar runt och säger hej till mig. Jag säger hej till honom. Sen ställer han någon fråga som är så sluddrig att jag inte kan höra vad han säger. Eftersom jag är lat och trött går jag bara hem. Jag orkar inte fråga honom vad han sa för jag hade precis lyftit massa skrot och var trött efter maten - vill bara hem och sova. Lite oartigt visst, men är man trött så är man.

Grejen är att det fanns inga snutar eller privata väktare i närheten, inga säkerhetskameror eller någonting. Om det nu är så sant att blattar slåss och dödar alla svenskar varför hände inget? De var säkert tio fler än mig och hade lätt kunnat plocka mig om de hade velat. De stod bara och hängde, de ville inte mig något ont.

Förmodligen var de förvånade över att se en svensk på nära håll, de flesta svenskar håller sig ju långt borta från dessa mörkermän på kvällarna. Är det bara jag eller känns det inte som svennar är mer rädda för blattegäng än vad som egentligen är motiverat? Jag tänker på dels att svennar byter trottoar eller sitter inne när det är blattegäng ute på gatorna men också att vissa betalar dubbelt så hög hyra för att bo i svenneområden där man inte ser blattar.

Är inte vi svennar jävligt knullade av vår egen rädsla?

En del är mer knullade av sin egen dumhet. Offer ser vi dagligen de har inte varit nog försiktiga blivit våldtagna rånade knivskurna. Leo sluta posta dina enfaldigheter.
Citera
2011-08-16, 23:47
  #7
Avstängd
Oavsett var en grupp på 12 killar kommer ifrån så skulle jag nog aldrig våga gå förbi dem. Ta det säkra före det osäkra. Då tar jag en annan omväg.
Citera
2011-08-16, 23:50
  #8
Medlem
hefftis avatar
Nu är det ju långt ifrån alla blattegäng som bara hoppar på första bästa svenne som går förbi. Det är dock en onödig risk att ta, speciellt om du är ensam. När mörkret faller så är det djungels lag som råder.
Citera
2011-08-16, 23:55
  #9
Avstängd
Tror att det är mindre risk att åka på pisk om man faktiskt går förbi dom med rak rygg än om man smyger på andra sidan gatan. Då ser ju dom att man tycker att dom är läskiga och retar sig på det.

som sagt så är många invandrare vanliga och bankar inte på någon för ingenting utan väntar på något från svennen, tex att han visar underkastelse genom att inte våga gå förbi gänget på nära håll. Hos alla djur så är det så att det går dåligt för dom svaga individerna.
Citera
2011-08-17, 00:07
  #10
Medlem
Blattegäng brukar ge sig på någon som de anser vara ett lätt offer. Antagligen tyckte inte gänget att TS såg ut som det. Men Malmö har enorma problem med personrån och annat skit som blattegängen håller på med. Det är bara att läsa detta:http://www.sydsvenskan.se/varlden/ar...ansiffror.html

Han skrattar först när Sydsvenskan presenterar Malmös personrånsstatistik för honom, ber att få siffrorna upprepade flera gånger.

– Jag är chockerad över antalet personrån som genomförs i Malmö. Det är otroligt höga siffror med tanke på invånarantalet. Detta måste sysselsätta Malmöpolisen något oerhört, säger han.


Från 2005 men det har ju såklart inte blivit bättre sedan dess. Snarare sämre.
__________________
Senast redigerad av Pazzamo 2011-08-17 kl. 00:21.
Citera
2011-08-17, 00:07
  #11
Avstängd
leosundbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
En del är mer knullade av sin egen dumhet. Offer ser vi dagligen de har inte varit nog försiktiga blivit våldtagna rånade knivskurna.
Hur lever du själv? Sitter du framför din dator med hjälm och flytväst? Håller du dig inne efter mörkrets inbrott? Hämtar du din verklighet från verkligheten på gatan eller verkligheten bakom ditt tangentbord?
Citat:
Leo sluta posta dina enfaldigheter.
Yttrandefriheten finns och den tänker jag njuta av. Om det inte passar dig finns det ju Nordkorea, Kina och Saudiarabien att flytta till, där slipper du jobbiga människor som säger vad de tycker.
Citera
2011-08-17, 00:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Bättre att ta det säkra före det osäkra. Även om 1/10 av blattegäng är aggressiva känns det som man tar en onödig risk om man går nära dom.
Tack ni förstår oss nu!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback