2011-09-14, 00:42
Bannlyst
LL skriver något luddigt som är svårt att tolka nu.
Om kusinernas mamma, T's syster...

LL snälla, skriv så man förstår. Tycker om vad?
Jag fattar att det är bad news för TN så vad väntar hon på? go go go.
Någon som förstår vad hon menar?
Citera
2011-09-14, 00:43
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Självklart är det skillnad om man fråntagits eller om man själv valt att avstå, det är jag väl medveten om. Men som sagt, jag ska kolla imorgon

Det är utan tvivel en fruktansvärd läsning, som från en skräckfilm. Var det anmälan om detta som man inte gick vidare med? Om så, hur kan det komma sig,det måste ju ha funnits vittnen då hon ofta var blåslagen och fick åka till vänner när hon inte fick vara hemma,brorsan hämtade henne osv ?

Det var väl detta som herr Norberg senior lyckades hålla sig undan ifrån genom att göra sig oåtkomlig för delgivning. Trevlig karl, en riktig förebild för andra pappor....
Citera
2011-09-14, 00:43
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ett tidigare förslag från mig: en lagom stadig stång, en säck fjädrar och en tunna tjära - och kanske därefter inlåsning och nyckelbortkastning.

Seriöst, vilken vändning den här tråden har tagit?!?!? Efter de 5-10 första sidorna var jag helt chockad över att mamman och samhället kunde ställa till det så här. Nu skäms jag verkligen för min första, naiva reaktion. Det paradoxala är att ju mer TS/TN/DN förser oss med, ju tydligare blir bilden - en bild som avslöjar dem i all deras uselhet. Ja, jag räknar tyvärr DN dit också, se mitt tidigare inlägg (https://www.flashback.org/sp32804374).

Du var inte ensam om att reagera så i början, men ganska snabbt fattade jag att inget stämde. Läste inlägget och jag förstår att det kan kännas svårt att veta vem den rätte är att ställas till svars. Händelser och människor påverkar oss, men en myndig person som inte förklarats ha en psykisk störning är ansvarig för sina handlingar. Man kan se på händelser i barndomen som en förklaring för ett beteende, men det är ju ingen ursäkt.
Senast redigerad av nilsberth 2011-09-14 kl. 00:51.
Citera
2011-09-14, 00:45
Medlem
kattellas avatar
Angående att TN anser att CS är en promiskuös kvinna. Hur kan TN vara så säker på att det är han som är far till M och D?
Citera
2011-09-14, 00:45
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Vad var det som hände som gjorde att D återvände till pappan? Det verkade ju som om han var på väg att skapa ett eget vuxenliv? Var det någon särskild händelse som utlöste det hela? Vet man?

Enligt DN:s förra flickvän, hans barns mor, så ringde pappa kungen och hotade att ta livet av sig om inte Daniel kom hem. Detta uttalande är naturligtvis en "partsinlaga", på så sätt att det inte finns något "faktapapper".
Citera
2011-09-14, 00:46
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralkaka
Men det har väl inget med saken att göra? Anmälan gör man väl oavsett var förövaren befinner sig?
Självklart, men den gick alltså inte vidare.
Citera
2011-09-14, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
På Folåsa var det väl snarare våldtäktskvinnor om jag minns rätt...våldtäktsmännen hörde ju hemma på Rosengård...i en bastu.
Då är det antagligen bastudörren eller porten som gått i lås
Citera
2011-09-14, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SchnippSchnapps
LL skriver något luddigt som är svårt att tolka nu.
Om kusinernas mamma, T's syster...

LL snälla, skriv så man förstår. Tycker om vad?
Jag fattar att det är bad news för TN så vad väntar hon på? go go go.
Någon som förstår vad hon menar?

Tomas syster kanske är styrd av Steijner? Eller som Reimer skulle ha sagt; hon har köpt en dålig häst.

Citat:
Ursprungligen postat av AJ
Ni kan ju alltid fråga på kusinbloggen
23:48
Hur deras mor, T:s syster ställer sig...

Read more: http://levandeliv.blogspot.com/#ixzz1XsLO0vtJ
Citera
2011-09-14, 00:50
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Vittnen? Ingen har sett henne bli slagen.
Hon lär varit i ganska dåligt psykiskt skick efter alla år av allt som pågått, hon kanske inte orkade genomföra den. Hon skrev ner det och gick vidare.

Nej jag menar inte att någon skulle stått bredvid och tittat,men när hon åkt till vänner efter att ha blivit misshandlad och utslängd,när brorsan fått hämta henne, arbetskamrater, några måste ju ha fått höra något,nån måste ju ha sett blåmärken, det brukar ju räcka långt att några personer kan vittna om sånt. Hon levde med honom i 17 år så nån måste väl ha vetat och kunnat vittna?
Citera
2011-09-14, 00:50
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theSuede
Det kan vara lite intressant att jämföra preskriberingstiden för misshandel (jmf datumen för dessa misshandelsfall!) med preskriberingstiden för det ganska säkra åtalet för "hot mot tjänsteman" - med tiden som TN var "på flykt" med barnen....

Ja det var väl lagboken som var godnattsagan på kvällarna, den som M kunde citera ur innan hon lärde sig cykla och simma
Citera
2011-09-14, 00:53
Medlem
Fiols avatar
Undrar om Norberg med son börjar få dåligt med likvida medel. Eller om Norberg samlat på sig koppar och vill ge sig på ett försäkringsbedrägeri. Vad sa TS - var det idag dom haft en massa poliser på besök?

En mässings- och kopparstöld i en fastighet i Nordmark anmäldes under tisdagen.
Värdet på det stulna är okänt, men ska enligt polisen vara av ett "stort värde".

http://www.nwt.se/filipstad/article967745.ece
Citera
2011-09-14, 00:53
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han står väl också med på listan som en av de som svikit. Brevet ser ut att vara skrivit i december vid samma tid som Carl skrev sitt brev till Länsrätten, det var i samband med LVU ansökan.

Hade det funnits substans skulle båda de personer som skrivit till rätten även polisanmält.

Vem tar kort på blodiga lakan för att visa upp, men inte tar sitt barn till sjukhus, hon kunde ha behövt sys?

TN, så klart. Det är helt obegripligt att det finns någon som öht sätter tilltro till den mannen, helt makalöst.

Alla ni som satt nedlåtande diagnoser, tillmälen och fan vet vad på CS, ni borde ta mig fan skämmas.
Med all dokumentation som finns, med de förhör som vittnar om TN och hans relation till barnen, hans humör och hans personlighet och likväl så sitter ni här som papegojor och rapar upp att CS minsann måste vara skyldig/elak/otäck/ vad fan som helst. Skämmes ta mig fan.

TN förpestade tillvaron i hemmet, nu när han inte har det makten kvar så sprang han ut på nätet och fortsätter här, och ni era spån köper det rakt av.

Förhöret med sonens kompis var riktigt skrämmande, lägg sedan på CS egen berättelse, CS dotters vittnesmål, TN's vänners vittnesmål mm. Ta sedan all officiell dokumentation som utredningar, domar mm.

Och vissa här anser att M. skall få officellt ok för att flytta hem till denna miljö, helt allvarligt.

Och tigerone, be en bön att karma inte kommer och biter dig i häcken efter alla dina djävla påståenden i denna tråd. Susanne.s med sina smaklösa sjuka teorier och diagnoser, prata om att sparka på en liggande person bara för att man så gärna vill att det måste vara så som man trott och antagligen hoppats på. Fy fan.

Lägger in länken igen, bara för att:
http://levandeliv.blogspot.com/2011/...arsvittne.html
Senast redigerad av LadyMystica 2011-09-14 kl. 00:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in