2011-09-14, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clementino
Jag frågade G.F.Y. tidigare om M och D bodde på samma avdelning men han ville inte svara av någon anledning
En avdelning för flickor och en annan med pojkar. 2 olika byggnader.
Citera
2011-09-14, 00:55
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej jag menar inte att någon skulle stått bredvid och tittat,men när hon åkt till vänner efter att ha blivit misshandlad och utslängd,när brorsan fått hämta henne, arbetskamrater, några måste ju ha fått höra något,nån måste ju ha sett blåmärken, det brukar ju räcka långt att några personer kan vittna om sånt. Hon levde med honom i 17 år så nån måste väl ha vetat och kunnat vittna?

Svar fanns tidigare i tråden.
TN motanmälde och höll sig undan. Så det blev inget av den anmälan. Väldigt olyckligt kan jag tycka för då hade barnen kunnat få hjälp och vi hade inte behövt läsa all denna skit.
Citera
2011-09-14, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Tomas syster kanske är styrd av Steijner? Eller som Reimer skulle ha sagt; hon har köpt en dålig häst.
Ha ha, ja så är det nog.

Tänkte mer att det är lite weird om kusinerna gillar TN mer än TN's mamma...
Och hur nu LL kan veta det lixom.

Teori om varför: Hjärntvätt, incest (bir det incest ens...), pengar, M dog i deras vård....
Fan den här tråden äter min själ. inte bra
Citera
2011-09-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mappmannen
Hon har blivit varnad för att ha delat med sig av sekretessuppgifter och journaler bl.a.

Här är lite t.ex från Nämndemannen (hittar inte direktlänken nu)

http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1651&blogg=34463
Vet vad som skrivits om dokumenten, men frågan gällde hennes kompetens vad gäller utredningar.
Citera
2011-09-14, 00:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiol
Undrar om Norberg med son börjar få dåligt med likvida medel. Eller om Norberg samlat på sig koppar och vill ge sig på ett försäkringsbedrägeri. Vad sa TS - var det idag dom haft en massa poliser på besök?

En mässings- och kopparstöld i en fastighet i Nordmark anmäldes under tisdagen.
Värdet på det stulna är okänt, men ska enligt polisen vara av ett "stort värde".

http://www.nwt.se/filipstad/article967745.ece

Ja man kan undra eftersom man inte byter advokat till flickan det borde väl han som är sååå rik ha råd med anser jag. Bara att byta om man betalar själv.
Det är något som inte stämmer med Ms rymmande och att hon håller sig undan.
Hon är för gammal för att tvingas till att umgås med sin mor i alla fall det är klart.
Sen förstår jag inte att man inte skickar ett ombud upp till rätten.

Det ser bättre ut att rymma så inte mamma får tag i henne ser det ut som.
Fokuset är mamman och inte Ms LVU det är ett jävla svepskäl bara.

Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Hade jag skrivit att "Det var så här det gick till" då hade trovärdigheten i brevet varit viktig,men nu skrev jag att det var flickans egna ord, efter att flertalet personer här och på andra ställen skrivit mängder om vad hon ville,tyckte,tänkte och kände. Jag la alltså inte ut det som att det var en absolut sanning,utan att det var hennes egna ord gällande något som en massa människor diskuterade.

Hennes egna ord har tidigare fallit som ej trovärdigt.
Dikterade ord kanske är i stil med något i närhet av sanningen.
Citera
2011-09-14, 00:59
Bannlyst
Sweet LL du är fan bra ibland!

Så det är där pengarna kommer in, det börjar klarna...
Och varför det är så viktigt med kronologin och och...

Rock on!
Citera
2011-09-14, 01:00
Medlem
nilsberths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchnippSchnapps
Sweet LL du är fan bra ibland!

Så det är där pengarna kommer in, det börjar klarna...
Och varför det är så viktigt med kronologin och och...

Rock on!

Tell me more, jag är för trött för att tänka nu
Citera
2011-09-14, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Tell me more, jag är för trött för att tänka nu
glömde länka.

Ok, det är ett rykte. Men det där TROR jag på.
http://levandeliv.blogspot.com/searc...%C3%A5safallet
Citera
2011-09-14, 01:01
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstaden
Finns förvisso inga vittnen på CS pedofili gentemot barnen heller, så allt är ju som sagt var partsinlagor...

Det vi dock vet är att Thomas Norberg höll sig undan rättvisan tillräckligt länge för att hans påstådda kvinnofridskränkning inte kunde prövas
Det borde ju ha handlat om grov kvinnofridskränkning med tanke på hur länge det höll på, men där är ju Preskriptionstiden 10 år enl Lawline, då känns det ju knepigt om det var pga att han höll sig undan som det aldrig kunde prövas?

Citat:
Ursprungligen postat av nilsberth
Klart det finns, ni har alltså gemensamma bekanta?

(mellanslag efter kommatecken)
Nej vi har inte gemensamma bekanta.
Citera
2011-09-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Vet vad som skrivits om dokumenten, men frågan gällde hennes kompetens vad gäller utredningar.

Se inlägget här:
https://www.flashback.org/sp32850766
Citera
Medlem
TheJokers avatar
Nu är man tillbaka efter nån veckas paus från dårskaperna i denna tråd!

Citat:
Ursprungligen postat av D.Norberg
Jag vill visa varför jag slutade skriva i denna tråd.

http://bayimg.com/iAJpFAAdp

Min far har genomgått sju stycken mycket omfattande ryggoperationer samt ett oerhört lidande för att kunna sitta och gå igen och var ett hårstrå från att dö mer än en gång under operationerna, och så hånas han som knarkare m.m. - jag kan göra en lång lista - härinne.

Hur lågt kan man sjunka i den här tråden egentligen? Det finns tydligen ingen botten.

Och det värsta är att det var Carina Simm som har skallbenet nedslaget i hjärnan som orsakade ryggskadan och min systers och mina skador. Hur kan Carina Simm gå fri frågar sig alla som vet. Jag har svaret: på grund av Kristina Steijner som har skyddat henne i alla instanser samt Filipstadsmaffian som är i tråden och förstör.

MEN! Vad skådar mitt norra öga? Är TS Tillbaka!? Haha! Jag citerar mig själv från inlägg #13830, 2011-08-29, 22:35:

Citat:
Ursprungligen postat av TheJoker
Sedan tror jag att det bara är en tidsfråga innan TS börjar skriva inlägg igen. Anledningen behåller jag för mig själv så länge.

Har inte läst allt men har förstått att runka är samma sak som att klia loppor.

För övrigt blev jag illa berörd när jag såg ett av de senare "bevisen". Filmen på Steijner. Vad fan hade ni utanför hennes bostad att göra? Varför i h-vete dröjde ni er kvar efter att hon gått iväg? Osmakligt är fanimej bara förnamnet! Vad ni än hade väntat er så framstår hon som den vettiga och ni, era vridna jävlar, framstår bara som just det - vridna i huvudet.

Jaså, gubben har problem med ryggen? Och går med gåstol? Inga problem att gasa och bromsa sin skrothög i alla fall. Och ett synnerligen gott och fryntligt humör var han tydligen också på i helgen.

Ska ni ta och svara på alla tjogtals med frågor nu som ni blundat för?

Hur är läget annars på Limkullen?
Citera
Medlem
Jag har bläddrar igenom och tycker att det är sjukt, det vuxna gör och det din mamma utser er för!

Iallalall så skulle jag mycket gärna vilja ha information om hans lind, läkare på öppenvården! Han verkar var hemsk och det värsta är att han är min läkare så det känns inte bra att åka dit...

Som sagt vad finns det på hans lind?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in