2011-08-14, 17:46
Bannlyst
Idag ser vi många grupper som begår terror i Islams namn, dödar oskyldiga muslimer så väl som oskyldiga icke-muslimer. Man kan undra om det finns någon varning från Islams urkunder mot dessa? Ja självklart, här är en utförligt artikel med historia, hadith m.m om Khawraji. Jag börjar med historien först och sedan jämför vi de med nutida grupper, och för diskussionen vidare om detta...

Denna definition av Al-Khawarij, som tas från islamisk terminologi, har blivit ett varumärke för de tolv tusen muslimer som gjorde uppror mot kalifen Ali bin Abi Talib, må Allah vara nöjd med honom, och detta inkluderar alla grupper som följde deras sätt att att praktisera religionen.
Dessa grupper har sedan dess känd som "al-Khawarij" även om de bar olika namn.

Bland dessa grupper är: Al-Muh'akkimah, Ash-Sharat, Al-"Haroriyyah, An-Nawa-SIB, och Al-Mariqhah.

Al-Khawarij är de människor som Muhammed (fvmh) nämnde när han sa,

Just before the end of time, young, idiotic people will rise. They will say words similar to (the good words) of the best people. They will recite the Quran, but it will not go beyond their throats. They will deviate from the religion as fast as an arrow pierces the game. ” [Al-Bukhari &
Muslim].

Strax efter att de dök upp som en särskild grupp, delades al-Khawarij in i sju grupper, bland dem al-Muh'akkimah som kämpade mot kalifan Ali bin Abi Talib.
Al-Khawarij anklagade Ali för kufr och meddelade sitt hat mot honom. De lämnade till Haroraa "och valde två män som deras ledare, en för att leda dem i bön och den andra för att leda sina styrkor i strid. När Ali insåg faran med dessa människor, sände han Abdullah Ibn Abbas, må Allah vara nöjd med honom, att diskutera med dem och avslöja deras felaktiga sätt. Ibn Abbas argumenterade med dem och motbevisade argument som stöder de positioner de tog. Många av dem övergav lägret Al-'Haroriyyah och återvände till kalifen Ali bin Abi Talib läger.

Dock vägrade deras ledare och de som stannade kvar med dem att överge sina uppror mot den rättfärdige kalifen, Ali. De meddelade att deras kampanj av krig mot sina fiender kommer att fortsätta. Ali bin Abi Talib beslutade då att möta dem själv.

Han uppmanade dem att åter ansluta sig till skaran av kalifen och överge sin avvikande sätt. Han motbevisade också deras argument och tillintetgjort deras missriktade sätt att förstå religionen.

Däremot fortsatte de i sin trots mot kalifen och slog läger med deras styrkor i området An-Nahrawan.

På väg till An-Nahrawan, mötte Al-Khawarij Abdullah - son till Khabbab bin Al-Aratt, en ädel följeslagare till profeten (fvmh) och grep honom. De frågade honom: "Vem är du?" Han svarade: "Jag är Abdullah bin Khabbab, följeslagare till Muhammed (fvmh)." De sa, "berätta för oss en Hadith du hörde från din far som relaterade det till profeten (Fvmh) " Han sa, "Jag hörde min far säga: ‘The Messenger of Allah, Salla Allahu Alayhi Wasallam, said, ‘There will be a Fitnah (calamity and division) in which those who sit idle are better than those who walk, and those who walk are better than those who rush. Therefore, whoever has no choice but to kill or be killed, let him be killed and let him not be the killer.’”

Sedan tog de Abdullah bin Khabbab närmare floden, och en av dem, Musmi bin Qhadali, skärde halsen av honom. Sedan gick de in i hans hus och dödade hans barn och även hans fru, som var gravid, och skärde upp hennes mage.

När Ali bin Talib hörde vad Al-Khawarij hade gjort mot Abdullah bin Khabbab och hans familj, ledde han en expedition av fyra tusen soldater för att arrestera de som begick detta illdåd. När han nådde området, bad han dem att leverera dem som dödade Abdullah. De sa till Alis sändebud, "Vi har alla dödat honom. Och dessutom, om vi fångar dig (Ali alltså) kommer vi att döda dig också. Då hade kalifan Ali bin talib inget annat val än att möta de på slagfältet.

Strax därefter inleddes kampen mellan Ali och Al-Khawarij, och Alis armé besegrade och dödade dem alla utom nio personer.
Efter striden slutade, bad Ali sina soldater för att söka efter Ath-Thadiyyah, som fanns bland de döda. Ali sa då, "Allah och Hans sändebud har sagt sanningen," för innan han gick bort, hade Profeten Salla Allahu aleihi Wasallam sagt till Ali att han skulle söka efter Ath-Thadiyyah bland de döda när han möter dessa rebeller.
Denna sekt Al-Khawarij, även känd som Al-Mu'hakkimah anser Uthman, Ali, "Aaishah, Tal'hah och Az-Zubair som kuffar dvs icke-muslimer. De ålägger också avlägsnas eller mord på den muslimska härskare som inte håller med deras sätt att förstå religionen.

Dessutom accepterar de den muslimska Ummah (folket) som ledarlösa, de låter blodet av kvinnor och barn utgjuta av sin motståndare, anser att de muslimer som hamnar i stora synder som icke-muslimer och förbjuder giftemål från kvinnor av dem som inte följer dem, eftersom de anser att de är icke-muslimer också.

Även bland de sub-sekter av Al-Khawarij är Al-Bayhasiyyah. De är anhängare av Abu Bayhas, Al-Haytham bin Jabir. De hävdar att kunskap endast är att veta Allah och vad Allahs budbärare var Salla Allahu alayhi Wasallam, skickas med. De anser att den som faller i en handling och inte vet om det tillåtet eller förbjudet som Kafir (icke-muslim), eftersom han saknar "kunskap".

Andra sub-sekter av Khawraji dök upp strax därefter som ansåg det var tillåtet att döda muslimer som inte höll med de.

De föreställningar av Al-Khawarij har alltid varit och fortfarande utgör allvarlig fara för islam och muslimer.

Andra hadither som berör detta ämnet är:

Muhammed (fvmh) sa: Indeed what I fear most for you is that a man reads the Qur’an until magnificence is seen upon him and he is a support for Islam and it is withdrawn from him and he throws it behind his back and strives against his neighbor with the sword and he accusing him of shirk. I said O’ Prophet of Allah, which one is more worthy of (the accusation of) shirk, the accuser or the accused? He said: The accuser . [Collected by Imam Al-Bukhari in his Taarikh and Abu Ya’ala and Ibn Hibban and Al-Bazaar. See Sahih Al-Albani 3201]

Whoever rebels against my Ummah and fights the righteous and unrighteous of them, does not avoid its believers and does not fulfill his obligation to whom he has a contract, then they are not from me and I am not from them . [Muslim 1848]

Som vi ser finns det många likheter mellan Khawraji och dagens terror i ''Islams namn'' som dödar muslimer i de flesta fallen men såväl som icke-muslimer. Diskussionsunderlaget blir Khawraji och likheter med nutidens fega terror-grupper som går efter sina begär och som inte har någon plats i Islam som hadithen ovanför nämnde,

Whoever rebels against my Ummah and fights the righteous and unrighteous of them, does not avoid its believers and does not fulfill his obligation to whom he has a contract, then they are not from me and I am not from them . [Muslim 1848]
Senast redigerad av WipeAwayYourTears 2011-08-14 kl. 18:03.
Citera
2011-08-14, 22:32
Bannlyst
Om någon Mod besöker denna tråden, var vänlig och ändra tråd namnet till ''Khawraji och deras likheter med dagens terror'' eller något i den stilen så det blir mer relevant.
Citera
2011-08-14, 23:54
Bannlyst
Förstår att Islam-hatarna biter sig i fingret efter de här läsningarna , men i alla fall, fortsätter på TS eftersom jag glömde att lägga till vissa saker,

Fler hadith som berör ämnet;

"There will come upon the people years of deceit in which the liar will be believed, the truthful disbelieved, the treacherous will be trusted and the trustworthy held to be treacherous, and the despicable (ar-Ruwaybidah) will speak out." It was said: "Who are the despicable (ar-Ruwaybidah)?" He said: "The lowly, ignoble man who speaks out about public affairs."
Reported by Ahmad, No. 7899, No. 8440; Ibn Majah, No. 4036; it is hasan.

The Prophet (saaw) said: “Allah does not remove the ‘ilm after it was given to you, rather the ‘ilm would be removed with the death of the ‘Ulema. Then some people, who are ignorant, will start giving their Ra’ee based on their desires and they are misled and will lead the Ummah astray” (Bukhari & Ahmad)

Khawarij brukade kalla sig de sanna muslimerna, mujahedin, de bad mer än andra muslimer, spenderade mer tid på att läsa Koranen än andra muslimer, dock tog de till sig en liten del av rättslärda och vände ryggen åt allt annat som inte passade deras ideologi, från hadith/koranen och anklagade sina ledare för att ha övergivit Islams läror, kallade dem icke troende, och sedan dödade oskyldiga muslimer, precis som dagens terror-grupper.
Senast redigerad av WipeAwayYourTears 2011-08-15 kl. 00:21.
Citera
2011-08-15, 01:30
Medlem
När vi pratar om Khavarej så pratar vi om Jahl. Om du jämför Khawarejs handlingar med handlingar under Jahiliya perioden så märker du med tydlighet en del likheter som du även hittar i dagens västerländska Jahiliya!

Wipe, jag personligen tror inte på terrorismen som många påstår vara baserad på Islam.

http://www.thedailybeast.com/articles/2011/08/11/september-11th-anniversary-richard-clarke-s-explosive-cia-cover-up-charge.html

När jahel finner en annan jahel så .. (lika barn leka bäst)! Vad som bör analyseras är dagens västerländska Jaheliya som ger missvisande rapporteringar om ett hot som den själv har skapat! Hot har alltid en funktion, du kan rättfärdiga krig. Den västerländska människans psykologi har under många hundra år levt och avancerat pga tillskrivningar, tro mig dessa har ingenting, det är bara rasism och dess verkningar som har skapat en väst!

En paranoia om att skydda sina gränser, på samma gång som USA skålar med Khavarej. Vad är då grejen med allt det här? Jo, dessa människor är inte rädda för Wahabbister eller Khavarej, de äter med varandra. De är rädda för Islam och dess tendenser, då deras egna doktriner har skapat samhällen där ett barn växer upp hur som helst!

De spenderar miljóner pengar på forskning för att hinna före och kunna läsa ut Islamiska doktriner i framtiden. Khavarej sammanfaller med deras intressen , därav kan du se hur bra relationer USA har med tex Saudi, Pakistan och Talibaner.

Läs artikeln jag länkade till!
Citera
2011-08-15, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
När vi pratar om Khavarej så pratar vi om Jahl. Om du jämför Khawarejs handlingar med handlingar under Jahiliya perioden så märker du med tydlighet en del likheter som du även hittar i dagens västerländska Jahiliya!

Självklart är terrorism i stor skala utförd av väst/deras knähundar, (Statsterror), de som nekar detta kan få fina fina källor.

Citat:
Wipe, jag personligen tror inte på terrorismen som många påstår vara baserad på Islam.
Jag tror att du missförstod inlägget lite, jag hade den delen inom citationstecken och nämnde att Khawraji/Dagens terrorister som folk påstår ha hittat inspiration från Koranen går efter andra ideologier och sina begär än islam.

Citat:
http://www.thedailybeast.com/articles/2011/08/11/september-11th-anniversary-richard-clarke-s-explosive-cia-cover-up-charge.html

När jahel finner en annan jahel så .. (lika barn leka bäst)! Vad som bör analyseras är dagens västerländska Jaheliya som ger missvisande rapporteringar om ett hot som den själv har skapat! Hot har alltid en funktion, du kan rättfärdiga krig. Den västerländska människans psykologi har under många hundra år levt och avancerat pga tillskrivningar, tro mig dessa har ingenting, det är bara rasism och dess verkningar som har skapat en väst!

En paranoia om att skydda sina gränser, på samma gång som USA skålar med Khavarej. Vad är då grejen med allt det här? Jo, dessa människor är inte rädda för Wahabbister eller Khavarej, de äter med varandra. De är rädda för Islam och dess tendenser, då deras egna doktriner har skapat samhällen där ett barn växer upp hur som helst!

De spenderar miljóner pengar på forskning för att hinna före och kunna läsa ut Islamiska doktriner i framtiden. Khavarej sammanfaller med deras intressen , därav kan du se hur bra relationer USA har med tex Saudi, Pakistan och Talibaner.

Läs artikeln jag länkade till!

Ska läsa artikeln nu, men var snäll och smutskasta inte de muslimska ledarna, vi får fokusera på oss själva först innan vi pekar fingret och med tålamod möta allt motstånd, Muhammed (fvmh) har sagt:

Allaah’s Messenger (SAAWS) said, "He who sees from his ruler something he dislikes, let him be patient with him, for he who splits away from the Jamaa’ah by a handspan and then dies, dies a death of Jaahiliyyah"

"Soon the nations will call one another against you, just as people call one another to eat from a platter of food." A man asked: "Will this be because we will be few in number, O Messenger of Allaah?" He (saws) replied: "No, you will be large in number, but you will be Ghuthaa'a like the froth scum on the surface of a body of water, and Allaah will remove from the
hearts of your enemies their fear of you and shall place in your hearts Wahn." Those present asked: "What is Wahn, O Messenger of Allaah?" He replied: "The love for this worldly life, and hatred of death." [Saheeh hadeeth due to a multitude of routes of narration in the Sunan of Aboo Daawood (4297)]

"Allaah compressed for me the whole of the earth allowing me to see its east and its
west. My ummah shall surely spread throughout the world. I have been given the two treasures, the red and white (gold and silver, the treasures of the Persians and Romans).

I asked my Rabb not to destroy my Ummah with drought. I also asked that He not send an enemy against them from other than their own selves, nor one that will take away their unity and strength. My Rabb said: 'O Muhammad! When I decree an order it cannot be rejected. I have granted you your request on behalf of your Ummah, that they not be in a state of drought. I will not send upon them an enemy from outside them who will take away their unity and strength - even if all the nations came against them. This state (of security) will remain - until they (themselves) begin to destroy one another, and to curse one another.'"
[Saheeh Muslim: 2889]
Senast redigerad av WipeAwayYourTears 2011-08-15 kl. 03:48.
Citera
2011-08-15, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WipeAwayYourTears
Förstår att Islam-hatarna biter sig i fingret efter de här läsningarna

Tillåt mig att begrava dig och din demonbesatta profet Muhammed.

1. Muhammad launches his own Crusades.

2. Muhammad unjustly executes around 600 male Jews and enslaves the women and children.

3. Muhammad in his Quran promises sensuous Gardens for martyrs dying in a military holy war.

4. Muhammad aggressively attacks Meccan caravans.

5. Muhammad in his Quran commands death or the cutting off of hands and feet for fighting and corrupting the land.

6. Muhammad assassinates poets and poetesses.

7. Muhammad in his Quran commands that the hands of male or female thieves should be cut off.

8. Muhammad in his Quran permits husbands to beat their wives.

9. Muhammad commands in his Quran that adulterers and adulteresses should receive a hundred lashes.

10. Muhammad nicknames his weapons.

Du har precis blivit krossad och förömjukad med din falska religion, men vad mer kan man förvänta sig av en pedofil profet som endast var en man när han hade ett svärd.

Källa: http://answering-islam.org/Authors/Arlandson/ten_reasons.htm

Citera
2011-08-15, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wander
2. Muhammad unjustly executes around 600 male Jews and enslaves the women and children.

En sak i taget, förespråkar inte kristendomen kärlek till grannen/fienden? Varför all denna hat inom dig? För det andra, vem blir krossad? Du vet hur det blev i förra tråden, men , vi tar en punkt åt gången om du önskar. Börja med punkt 2 då jag redan skapat en tråd om det:

https://www.flashback.org/t1525230

Du vet väl att det finns en hemsida som besvarar answering-islams hycklare? Eller är du för dum för att skaffa en egen uppfattning och ha lite källkritik?
Senast redigerad av WipeAwayYourTears 2011-08-15 kl. 03:57.
Citera
2011-08-15, 03:58
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Tillåt mig att begrava dig och din demonbesatta profet Muhammed.

1. Muhammad launches his own Crusades.

3. Muhammad in his Quran promises sensuous Gardens for martyrs dying in a military holy war.

4. Muhammad aggressively attacks Meccan caravans.

5. Muhammad in his Quran commands death or the cutting off of hands and feet for fighting and corrupting the land.

6. Muhammad assassinates poets and poetesses.

7. Muhammad in his Quran commands that the hands of male or female thieves should be cut off.

8. Muhammad in his Quran permits husbands to beat their wives.

9. Muhammad commands in his Quran that adulterers and adulteresses should receive a hundred lashes.

10. Muhammad nicknames his weapons.

Du har precis blivit krossad och förömjukad med din falska religion, men vad mer kan man förvänta sig av en pedofil profet som endast var en man när han hade ett svärd.

Källa: http://answering-islam.org/Authors/Arlandson/ten_reasons.htm

tycker du borde ha läst på lite innan du slänger "första bästa google träff". Well ska vara samma tillmötesgående som dig så here goes: http://www.answering-christianity.com/sami_zaatri/rebuttaltojamesarlandson1.htm
Citera
2011-08-15, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
tycker du borde ha läst på lite innan du slänger "första bästa google träff". Well ska vara samma tillmötesgående som dig så here goes: http://www.answering-christianity.com/sami_zaatri/rebuttaltojamesarlandson1.htm

Hmm, låt oss se.

Citat:
"if James doesnt admit that, then we are all witnesses to what a hypocrite he is, now to the OT verses"

Idiot som du är har du inte förstått att varje gång muslimerna lixsom du ska attackera den heliga skriften Bibeln, så börjar ni med verser ur Gamla Testamentet, jag upprepar, verser ur GT!

Jag märker att pedofil-dyrkaren @ answering-christianity.com, inte har någon aning på vad han babblar om.

Ty, i den heliga Bibeln kan vi läsa om Jesus goda gudomliga handlingar och mirakel som han utförde för att botade sjuka människor.

I den smutsiga och korrupta Koranen kan vi lära oss om "Slaget vid diket" där din sataniska profet Muhammed lät avrätta mellan 600-900 människor.

I övrigt så blev kvinnor och barn slavar så som var överenskommet.

Okay, så tänk på det innan du väljer att debattera mig då jag precis har begravt dig och din demonbesatta profet Muhammed.
Senast redigerad av wander 2011-08-15 kl. 04:35.
Citera
2011-08-15, 04:54
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Hmm, låt oss se.

Idiot som du är har du inte förstått att varje gång muslimerna lixsom du ska attackera den heliga skriften Bibeln, så börjar ni med verser ur Gamla Testamentet, jag upprepar, verser ur GT!

Jag märker att pedofil-dyrkaren @ answering-christianity.com, inte har någon aning på vad han babblar om.

Ty, i den heliga Bibeln kan vi läsa om Jesus goda gudomliga handlingar och mirakel som han utförde för att botade sjuka människor.

I den smutsiga och korrupta Koranen kan vi lära oss om "Slaget vid diket" där din sataniska profet Muhammed lät avrätta mellan 600-900 människor.

I övrigt så blev kvinnor och barn slavar så som var överenskommet.

Okay, så tänk på det innan du väljer att debattera mig då jag precis har begravt dig och din demonbesatta profet Muhammed.
Underbart o se hur man kan vara så subjektivit när det gäller Koranen men inte när det gäller Biblen.
Så du tar en fram en sida som anti-islam får den vara trovärdig medan jag visar mothug av samma sida då är det helt plötsligt fel och handlar om OT. Nice me like

OT: Bara för göra det klart för dig (innan du börjar namedroppa och allt annat som inte tillhöra en diskussion) så hyser jag stor respekt till all religiös litterär. Just to clarify
Citera
2011-08-15, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Underbart o se hur man kan vara så subjektivit när det gäller Koranen men inte när det gäller Biblen.
Så du tar en fram en sida som anti-islam får den vara trovärdig medan jag visar mothug av samma sida då är det helt plötsligt fel och handlar om OT. Nice me like

OT: Bara för göra det klart för dig (innan du börjar namedroppa och allt annat som inte tillhöra en diskussion) så hyser jag stor respekt till all religiös litterär. Just to clarify

Bibeln exponerar den falska läran i Koranen, se bara på dess historia.

Jag vet inte hur kunnig du är kring ämnet, men jag gissar på att du är under inflytande av djävlun, eftersom du försöker smeka mig med att du "hyser stor respekt för all religiös litterär"

Ty, i den heliga skriften kan vi lära oss följande;

"Ingen kan tjäna två herrar." Lukas 16:13
Citera
2011-08-15, 05:23
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Bibeln exponerar den falska läran i Koranen, se bara på dess historia.
Hmmm.... Borde det inte vara tvärtom då Bibeln kom långt före Koranen även NT

Citat:
Jag vet inte hur kunnig du är kring ämnet, men jag gissar på att du är under inflytande av djävlun, eftersom du försöker smeka mig med att du "hyser stor respekt för all religiös litterär"

Citat:
Ty, i den heliga skriften kan vi lära oss följande;

"Ingen kan tjäna två herrar." Lukas 16:13
Fråga är väl Vem är den rätta att tjäna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto