Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-10, 13:44
  #133
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleVarg
De var faktisk rätt så goda. Men OLWs vikingchips är ändå den godaste.
Jag tycker om vikingchips för mina förfäder var vikingar

Tack för dagens skratt Antar att du menar vickningschips?
Citera
2014-06-05, 11:04
  #134
Avstängd
MADM4Ns avatar
HelvIde köpte en påse OLW Peppar igår och dom smakar fan, smakar olja och en massa vitlök
Citera
2014-06-05, 17:13
  #135
Medlem
xyklopfs avatar
Goda chips, men föredrar faktiskt Estrellas räfflade pepparchips framför dessa. Tycker det är mera "sting" i de chipsen.

Lite offtopic, men jag har ett minne av en ljusblå OLW (?) chips påse från 80-talet någon gång med chilichips, minns att jag köpte och åt många såna. Själva chipsen var nästan orangefärgade. Men de försvann bara från sortimentet .

Någon annan som kommer ihåg de chipsen?
Citera
2014-06-06, 07:22
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Goda chips, men föredrar faktiskt Estrellas räfflade pepparchips framför dessa. Tycker det är mera "sting" i de chipsen.

Lite offtopic, men jag har ett minne av en ljusblå OLW (?) chips påse från 80-talet någon gång med chilichips, minns att jag köpte och åt många såna. Själva chipsen var nästan orangefärgade. Men de försvann bara från sortimentet .

Någon annan som kommer ihåg de chipsen?
Jodå, dom minns jag. Älskade de där chipsen :-). Önskar att de kommer tillbaka.
Citera
2014-10-04, 04:58
  #137
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Nej, så var det inte. Chipsen hette svartpepparkryddade och var lövtunna och oräfflade. De hade en väldigt definierad svartpepparsmak och påsen var som vi redan enats om blå. Chipsen var inte kryddade med rosépeppar eller några andra märkligheter, det var svartpeppar rakt igenom. Påsen hade två olika typer av design under det sena åttiotalet och vidare mot mitten av nittiotalet. Den ena designen var som jag skrev ovan en mörkblå stjärnbeströdd påse med OLW-ulven som håller i en pepparkvarn (väldigt lik den här påsen, fast blå). Den andra varianten var en påse som var ännu mörkare blå och prydd med eldflammor.

Samma sak med VM-chipsen. VM-chipsen från 1990 hette Italienska kryddor (helt enkelt eftersom fotbolls-VM 1990 gick i Italien) och var kryddade med de vanliga italienska specialiteterna, tomat, basilika och bla bla. Chili tillhörde dock inte de kryddor som förekom. Du måste ha blandat ihop smakerna och påsarna ordentligt.

Sen uppdatering. Jag läser innehållsförteckningen på OLWs Pepparchips nu och det står: Solrosolja, kryddblandning (maltodextrin, salt, potatisstärkelse, lök, naturlig arom, tomat, svartpeppar, chilipeppar, grönpeppar, vitlök, svartpepparextrakt). Dvs precis som jag skrev tidigare. Pepparchipsen smakar inte enbart svartpeppar.


Äter dem just nu och de är grymt goda.

Citat:
Ursprungligen postat av Stinger2
Jodå, dom minns jag. Älskade de där chipsen :-). Önskar att de kommer tillbaka.
VM-chipsen aka Mexico-chipsen med OLW-tigern iklädd en sombrero. Ruskigt goda. Perfekt chilismak. Man blev alldeles röd om fingrarna av att äta dem.
Citera
2015-10-16, 16:41
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniqe
Ohh Yes, Sjukt nice!


Grill/vitlök har jag smakat men aldrig sett grill/peppar. Finns dem fortfarande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback