• 1
  • 2
2011-08-13, 03:32
Medlem
Nudie86s avatar
Det har varit så här i någon vecka nu. En sugande och svidande känsla i magen, på höger sida men ändå nära mitten.

Kan det vara magkatarr? Vill dock inte tro det eftersom magsäcken är placerad till vänster...
Citera
2011-08-13, 03:35
Medlem
Kan det vara levern? Minns att jag hade problem med levern som ligger ungefär i det område du beskriver för ca 2 år sen pga. för hög alkoholkonsumtion. Dricker du ovanligt mycket och ofta?
Citera
2011-08-13, 03:38
Medlem
Nudie86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kharabam
Kan det vara levern? Minns att jag hade problem med levern som ligger ungefär i det område du beskriver för ca 2 år sen pga. för hög alkoholkonsumtion. Dricker du ovanligt mycket och ofta?

Just det jag misstänker. Dricker ingen alkohol alls men äter en hel del mediciner. Bland annat sömntabletter varje natt.

Kan levern ha tagit skada?
Citera
2011-08-13, 03:58
Medlem
universums avatar
Kan vara gallan som spökar, kolla upp det måndag tycker jag.
Citera
2011-08-13, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudie86
Just det jag misstänker. Dricker ingen alkohol alls men äter en hel del mediciner. Bland annat sömntabletter varje natt.

Kan levern ha tagit skada?
Fullt möjligt att levern tagit skada av medicinerna. Det är dock bara något jag kommer ihåg att jag råkat höra någon gång när jag lyssnade med endast ena örat, så jag överlåter domen till någon FBare som vet vad han/hon pratar om.
Citera
2011-08-13, 04:13
Medlem
Nudie86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universum
Kan vara gallan som spökar, kolla upp det måndag tycker jag.

Kan förklara varför jag får ont i magen efter att ha smällt i mig en pizza.

Kan tillägga att tarmarna har en tendens att vilja tömmas direkt efter att jag har ätit. Besöker toaletten tre gånger per dag.
Citera
2011-08-13, 10:13
Medlem
Tamburmajors avatar
Till 90% säkerhet är det magkatarr, testa bikarbonat/samarin från valfri mataffär. Omeprazol finns om du vill testa någon som är mer effektivt. Fet mat är som dåligt när man har magkatarr. Sugande känsla och svidande låter inte som levern.
Citera
2011-08-13, 15:12
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Kan förklara varför jag får ont i magen efter att ha smällt i mig en pizza.

Kan tillägga att tarmarna har en tendens att vilja tömmas direkt efter att jag har ätit. Besöker toaletten tre gånger per dag.

Hur ser avföringen ut?
Citera
2011-08-14, 02:15
Medlem
Nudie86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Hur ser avföringen ut?

Lite lösare än vanligt, inga korvar så att säga. Färgen är normal.
Citera
2011-08-14, 11:52
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Lite lösare än vanligt, inga korvar så att säga. Färgen är normal.

Har du testat samarin, bikarbonat och/eller omeprazol?
Citera
2011-08-14, 17:19
Medlem
Nudie86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamburmajor
Har du testat samarin, bikarbonat och/eller omeprazol?

Omeprazol har jag testat. Det hjälper mot halsbränna och sur mage men i övrigt består mina besvär.
Citera
2011-08-14, 17:46
Medlem
Duramaters avatar
Du säger att du får ont i magen när du äter pizza. Hur känns det när du äter annat fettig mat?
Jag tror på gallsten och gastrit, fast när du säger att smärtan sitter alltid då börjar man fundera om det handlar om gastrit(magkatarr). Har du kräkningar/illamående?

Edit: Har du sura uppstötningar?
Smärta vid epigastriet(övre delen av magen) kan också orsakas av en åkomma som kallas hiatus hernia. Hos patienter med denna åkomman är den övre magmunnen öppen hela tiden vilket resulterar till reflux(sura uppstötningar)
Dessutom kan du också ha en bakterie som kallas Helicobacter Pylori vilket kan sabba hela magsäckens slemhinna. Det kan resultera till magsår.
Senast redigerad av Duramater 2011-08-14 kl. 17:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in