2011-08-12, 17:30
Bannlyst
För ett tag sedan slog en ny, revolutionerande tanke till mig. När man torkar sin röv och sedan drar på byxorna..då har man ju enbart dragit några svep mot anus med en bit papper. Alla bakterier och bajspartiklar lär ju finnas kvar! Det är ungefär som att trampa i hundbajs och sedan dra fram papper, torka bajset av fotsulan. Men slog det aldrig till att bajset inte helt försvinner? Det är fortfarande äckliga bajspartiklar kvar! Ibland får man även inte bort allt brunt!
När matbordet är smutsigt, om du t.e.x spillt ketchup eller någon sås (som ändå inte kan jämföras med bajs!!!) så drar man bara inte lite papper, ibland tar man lite såpa och sveper med en trasa!
Däremot känns det som att det är en norm, att bara torka och dra på brallorna. Många kanske känner att det skulle bli overkill att göra något utöver detta. Men tänk om detta vore något vanligt och naturligt, att tvätta stjärten. Då skulle många säga "Fyfan vad äckligt! Det är väl bara att hasa över arslet och tvätta?".

Det man bör göra, är att efter några torkomgångar, hasa arslet över badkarskanten, ta fram duschmunstycket (om det går, inställ den så att det blir en smal stråle), sikta mot anus och spruta.

Sedan får det bli lite multitasking, den lediga handen får ni förse med tvål, sedan med tvål å vatten tvättas röven. När processen är färdig tar man en massa papper, torkar röven och drar på brallorna. Fräschare känsla än detta känner man inte!

Nu vill jag fråga er:

1: Torkar ni er enbart? Och isåfall, hur länge torkar ni er? Ett antal omgångar eller tills skiten inte syns?

2: Varför tvättar ni inte röven som jag beskrev?

3: Håller ni inte med om att det är ganska äckligt när man tänker efter? Om man reflekterar över dvs!

4: Nu när ni har fått läsa detta, tror ni att era bajstorkningsvanor kommer att ändras? Kommer ni försöka? Är ni för lata? Vad kommer att få er att följa mitt tips eller vad kommer få er att eventuellt fortsätta bara torka?

Tack för mig!
Citera
2011-08-12, 17:33
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kourosh
För ett tag sedan slog en ny, revolutionerande tanke till mig. När man torkar sin röv och sedan drar på byxorna..då har man ju enbart dragit några svep mot anus med en bit papper. Alla bakterier och bajspartiklar lär ju finnas kvar! Det är ungefär som att trampa i hundbajs och sedan dra fram papper, torka bajset av fotsulan. Men slog det aldrig till att bajset inte helt försvinner? Det är fortfarande äckliga bajspartiklar kvar! Ibland får man även inte bort allt brunt!
När matbordet är smutsigt, om du t.e.x spillt ketchup eller någon sås (som ändå inte kan jämföras med bajs!!!) så drar man bara inte lite papper, ibland tar man lite såpa och sveper med en trasa!
Däremot känns det som att det är en norm, att bara torka och dra på brallorna. Många kanske känner att det skulle bli overkill att göra något utöver detta. Men tänk om detta vore något vanligt och naturligt, att tvätta stjärten. Då skulle många säga "Fyfan vad äckligt! Det är väl bara att hasa över arslet och tvätta?".

Det man bör göra, är att efter några torkomgångar, hasa arslet över badkarskanten, ta fram duschmunstycket (om det går, inställ den så att det blir en smal stråle), sikta mot anus och spruta.

Sedan får det bli lite multitasking, den lediga handen får ni förse med tvål, sedan med tvål å vatten tvättas röven. När processen är färdig tar man en massa papper, torkar röven och drar på brallorna. Fräschare känsla än detta känner man inte!

Nu vill jag fråga er:

1: Torkar ni er enbart? Och isåfall, hur länge torkar ni er? Ett antal omgångar eller tills skiten inte syns?

3: Håller ni inte med om att det är ganska äckligt när man tänker efter? Om man reflekterar över dvs!

4: Nu när ni har fått läsa detta, tror ni att era bajstorkningsvanor kommer att ändras? Kommer ni försöka? Är ni för lata? Vad kommer att få er att följa mitt tips eller vad kommer få er att eventuellt fortsätta bara torka?

Tack för mig!
¨

Jag torkar arslet tills pappret inte blir brunt längre. Ingen som ska in i mitt anus ändå så lite bajspartiklar är inte döden. Anus kan med fördel rengöras lite extra när man duschar.
Citera
2011-08-12, 17:39
Medlem
fergusons avatar

Jag torkar till pappret är rent och det känns "torrt" i röven

Låter enbart jobbigt tycker jag

Nej inte speciellt, jag är inte rädd för bakterier och någon annans röv än min egen kommer jag inte i närkontakt med så varför bry sig...

Nej jag kommer inte börja tvätt arslet i badkaret varje gång jag skitit...
Citera
2011-08-12, 17:41
Medlem
Squeaikers avatar
1. Jag torkar mer än någon annan (att dömma av hur snabbt folk skiter).

2. Tror alla människor förstår att de ska tvätta röven när de duschar ändå.

3. Det är därför man inte slickar/petar/etc. sig själv eller andra i stjärten hur ren den än verkar.

4. Du är sjuk i huvudet om du gör det varje gång du skiter. Men visst grattis till en konstig vana, magkatarr (när du inte kan spola röven varje gång) samt en förhållandevis hygienisk stjärt. Kudos!

Tänkte bara påpeka en sak som min far sa när han fick höra samma sak av en kille på sitt jobb. Bara som en tankeställare; Har du separat badrum/toalett? Vet du vad som händer varje gång du spolar? Samma bajspartiklar du pratar om sprids i hela rummet och träffar då även dina "hygien"-prylar, så som tandborste, deo etc. Tänk på den du.

Jag har separat badrum och toalett (om någon undrar).
Citera
2011-08-12, 17:41
Medlem
pungulfs avatar
Jag brukar tvätta röven efter torkning om jag skiter hemma, eftersom min håriga röv är jävligt svårttorkad

Jag brukar bara köra på med papper när jag är på jobbet/ute, men torkar ofta tills jag blöder...
Hur länge måste vi vänta innan toaletterna land och rike runt får inbyggda rövtvättsfunktioner?
Citera
2011-08-12, 17:42
Medlem
Kevalins avatar
Jag håller med ovanstående talare. Dessutom existerar det redan en anustvättargrej. Produkten heter Bidé och är fransk; det är inte direkt något som brukar installeras i svenska hushåll (såvitt jag vet) nu för tiden men i vissa äldre hus finns det fortfarande.
Citera
2011-08-12, 17:42
Medlem
Patreols avatar
Att ställa sig och tvätta arslet varje gång man skitit är opraktiskt. Lite skit har ingen dött av. Att tvätta sig för mycket överhuvudtaget som många gör, är för övrigt inte bra för en. Man tvättar bort kroppens naturliga oljor, som man sedan köper massa hudkrämer för att ersätta med. Onödigt. Man glömmer lätt många av kroppens naturliga funktioner.
Citera
2011-08-12, 17:43
Medlem
pungulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeaiker
Tänkte bara påpeka en sak som min far sa när han fick höra samma sak av en kille på sitt jobb. Bara som en tankeställare; Har du separat badrum/toalett? Vet du vad som händer varje gång du spolar? Samma bajspartiklar du pratar om sprids i hela rummet och träffar då även dina "hygien"-prylar, så som tandborste, deo etc. Tänk på den du.

Om man spolar med locket nere så är det inga problem
Citera
2011-08-12, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson

Jag torkar till pappret är rent och det känns "torrt" i röven

Låter enbart jobbigt tycker jag

Nej inte speciellt, jag är inte rädd för bakterier och någon annans röv än min egen kommer jag inte i närkontakt med så varför bry sig...

Nej jag kommer inte börja tvätt arslet i badkaret varje gång jag skitit...

Samma sak kan man väl säga om armhålan eller? Ingen har något där att göra och ifall det blir äckligt så skadar det väl inte, bara jobbigt att tvätta sig där! (Nej, deoderant dödar inte ofräscheten, den döljer den bara. Tvätta först, deo sedan).
Citera
2011-08-12, 17:45
Bannlyst
Får väl medge att min håriga svårtorkade röv är orsaken till detta. Men fortfarande något bra och fräscht! Tar inte mer än 30 sekunder extra utav ens tid så jag förstår inte problemet. Ungefär som att lämna sin bricka på donken istället för att ta bort den.
Citera
2011-08-12, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patreol
Att ställa sig och tvätta arslet varje gång man skitit är opraktiskt. Lite skit har ingen dött av. Att tvätta sig för mycket överhuvudtaget som många gör, är för övrigt inte bra för en. Man tvättar bort kroppens naturliga oljor, som man sedan köper massa hudkrämer för att ersätta med. Onödigt. Man glömmer lätt många av kroppens naturliga funktioner.
Denna metod är inte dålig för det blir inte mer tvätt än vanligt. Varje gång du skiter tvättar du handen efteråt, lika ofta får rövhålet (som ändå är bajsigt) sin tvätt, dvs lika mycket som handen. Om nu dina händer inte är helt såriga och torra utav tvätt så ser jag inte problemet med vare sig handtvätt eller rövtvätt.
Citera
2011-08-12, 17:48
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Om du tänker tvätta dej därbak med både tvål o vatten varje gång så dröjer det inte länge förrän du får både svamp, eksem och allergier.

Det fungerar såhär:

Vattnet och tvålen har en uttorkande effekt som gör huden torr, känslig och sprucken.
När huden spricker är det fritt fram för alla avföringsbakterier att invadera din kropp.
( de tar sej lätt igenom en liten enmillimetersspricka )

När jag tänker lite mer inser jag att du nog kommer att utveckla riktigt fina bölder runt själva öppningen också.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in