2020-10-27, 00:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du skall kanske återgå till att använda den gamla rövpinnen.
Förutom att du sparar in pengar på toalettpapper, så kan du se det som en kulturgärning!
https://www.skogmark.se/wordpress/?p=6135
Ja det är nog bra för "aschåle".
Citera
2023-02-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kourosh
För ett tag sedan slog en ny, revolutionerande tanke till mig. När man torkar sin röv och sedan drar på byxorna..då har man ju enbart dragit några svep mot anus med en bit papper. Alla bakterier och bajspartiklar lär ju finnas kvar! Det är ungefär som att trampa i hundbajs och sedan dra fram papper, torka bajset av fotsulan. Men slog det aldrig till att bajset inte helt försvinner? Det är fortfarande äckliga bajspartiklar kvar! Ibland får man även inte bort allt brunt!
När matbordet är smutsigt, om du t.e.x spillt ketchup eller någon sås (som ändå inte kan jämföras med bajs!!!) så drar man bara inte lite papper, ibland tar man lite såpa och sveper med en trasa!
Däremot känns det som att det är en norm, att bara torka och dra på brallorna. Många kanske känner att det skulle bli overkill att göra något utöver detta. Men tänk om detta vore något vanligt och naturligt, att tvätta stjärten. Då skulle många säga "Fyfan vad äckligt! Det är väl bara att hasa över arslet och tvätta?".

Det man bör göra, är att efter några torkomgångar, hasa arslet över badkarskanten, ta fram duschmunstycket (om det går, inställ den så att det blir en smal stråle), sikta mot anus och spruta.

Sedan får det bli lite multitasking, den lediga handen får ni förse med tvål, sedan med tvål å vatten tvättas röven. När processen är färdig tar man en massa papper, torkar röven och drar på brallorna. Fräschare känsla än detta känner man inte!

Nu vill jag fråga er:

1: Torkar ni er enbart? Och isåfall, hur länge torkar ni er? Ett antal omgångar eller tills skiten inte syns?

2: Varför tvättar ni inte röven som jag beskrev?

3: Håller ni inte med om att det är ganska äckligt när man tänker efter? Om man reflekterar över dvs!

4: Nu när ni har fått läsa detta, tror ni att era bajstorkningsvanor kommer att ändras? Kommer ni försöka? Är ni för lata? Vad kommer att få er att följa mitt tips eller vad kommer få er att eventuellt fortsätta bara torka?

Tack för mig!

Jag duschar alltid atslet noga. Om dusch ej finns fuktigt roapapper och om bara vanligt toapapper finns torkar jag ca 30 till 40 ggr
Citera
2023-02-13, 10:05
Medlem
movingmads avatar
Kör bara veet hårborttagningskräm i röven så slipper ni eländet, då kan man med gott samvete torka med bara ett blött lite tjockare papper så är det klart sen. 10 minuter tar det och dessutom slipper man kliande om man sköter det bra med aftershave etc.

Skiter fullständigt i om det anses gay att ta bort rövhår, känns mer gay att gå runt och oroa sig över hur det ser ut där bak.
Senast redigerad av movingmad 2023-02-13 kl. 10:08.
Citera
2023-02-13, 10:26
Medlem
Dorniers avatar
Tvål och dusch är såklart det bästa i arslet efteråt. Men om man inte har tillgång till dusch är det bra med flytande tvål på torkpappret. På offentliga toaletter finns ju ofta flytande tvål. Då kan man ta det och det blir helt ok. Att bara torka med papper är sämre och kan irritera arslet dessutom.

Att ta vatten på toalettpapper är värdelöst, det smular ju bara sönder. Toalettpapper är konstruerat att smula sönder i vatten så det inte blir stopp i avloppet, till skillnad mot hushållspapper som håller ihop bättre.
Citera
2023-02-14, 01:20
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kourosh
För ett tag sedan slog en ny, revolutionerande tanke till mig. När man torkar sin röv och sedan drar på byxorna..då har man ju enbart dragit några svep mot anus med en bit papper. Alla bakterier och bajspartiklar lär ju finnas kvar! Det är ungefär som att trampa i hundbajs och sedan dra fram papper, torka bajset av fotsulan. Men slog det aldrig till att bajset inte helt försvinner? Det är fortfarande äckliga bajspartiklar kvar! Ibland får man även inte bort allt brunt!
När matbordet är smutsigt, om du t.e.x spillt ketchup eller någon sås (som ändå inte kan jämföras med bajs!!!) så drar man bara inte lite papper, ibland tar man lite såpa och sveper med en trasa!
Däremot känns det som att det är en norm, att bara torka och dra på brallorna. Många kanske känner att det skulle bli overkill att göra något utöver detta. Men tänk om detta vore något vanligt och naturligt, att tvätta stjärten. Då skulle många säga "Fyfan vad äckligt! Det är väl bara att hasa över arslet och tvätta?".

Det man bör göra, är att efter några torkomgångar, hasa arslet över badkarskanten, ta fram duschmunstycket (om det går, inställ den så att det blir en smal stråle), sikta mot anus och spruta.

Sedan får det bli lite multitasking, den lediga handen får ni förse med tvål, sedan med tvål å vatten tvättas röven. När processen är färdig tar man en massa papper, torkar röven och drar på brallorna. Fräschare känsla än detta känner man inte!

Nu vill jag fråga er:

1: Torkar ni er enbart? Och isåfall, hur länge torkar ni er? Ett antal omgångar eller tills skiten inte syns?

2: Varför tvättar ni inte röven som jag beskrev?

3: Håller ni inte med om att det är ganska äckligt när man tänker efter? Om man reflekterar över dvs!

4: Nu när ni har fått läsa detta, tror ni att era bajstorkningsvanor kommer att ändras? Kommer ni försöka? Är ni för lata? Vad kommer att få er att följa mitt tips eller vad kommer få er att eventuellt fortsätta bara torka?

Tack för mig!

1. Nej, jag duschar också röven när jag duschar, som alla normala människor gör? (antar jag)
2. Ids inte.
3. Skiter jag i (bokstavligt talat) Fruntimmerspåhitt att oroa sig om baciller hit o dit.
4. Jag kör på som vanligt
Citera
2023-02-16, 01:03
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevalin
Jag håller med ovanstående talare. Dessutom existerar det redan en anustvättargrej. Produkten heter Bidé och är fransk; det är inte direkt något som brukar installeras i svenska hushåll (såvitt jag vet) nu för tiden men i vissa äldre hus finns det fortfarande.

Ändå intressant att fransmännen kommit på denna sak, det snuskigaste folket av alla.
På 1700-talet gjorde de sina bestyr bakom gardinen och sprejade rikligt med parfym.
Citera
2025-04-02, 14:20
Medlem
Jag håller helt med! Själv använder jag det där riviga rövpappret som finns på de flesta arbetsplatser. Köper i bulk, en pall åt gången. Det riktigt sliter bort skitkorvarna ur röven, men 100% rent blir det aldrig, trots dess utmärkta kvalité.

Mitt badkar står väldigt nära toaletten, så jag tar bara duschslangen och sköljer rent efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in