• 1
  • 2
2011-08-12, 11:40
Medlem
Hej, min sambo har varit i Norge och hälsat på sin syster och kommer hem ikväll, tänkte jag skulle laga något gott och mysa till det lite. Men jag är inget vidare bra på att laga mat.
Så om någon hade något bra förslag på något "romantiskt" men ganska enkelt.. gärna något som verkar mer avancerat än det är

Om allt annat går åt helvete köper jag vara lite räkor med skal och kör vitt vin till det :P hahah lagom avancerat Så snälla hjälp mig komma på något lite roligare :P
Citera
2011-08-12, 11:46
Medlem
Porryhatters avatar
Här har du lite du kan kolla i.
https://www.flashback.org/sok/romantisk+middag?f=295
Citera
2011-08-12, 11:46
Medlem
Någon fin köttbit,klyftpotatis,vitlöksbröd,en god sallad,Bearnaisesås av ett finare slag,som man värmer till lite i mikron,eller i kastrul .
Duka fint med servetter och någon blomma på bordet ,wips så har du något Romantiskt. (Har alltid gått hem hos mig iaf)
Lycka till

(hoppas ni båda äter kött)
Citera
2011-08-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carldouglas
Någon fin köttbit,klyftpotatis,vitlöksbröd,en god sallad,Bearnaisesås av ett finare slag,som man värmer till lite i mikron,eller i kastrul .
Duka fint med servetter och någon blomma på bordet ,wips så har du något Romantiskt. (Har alltid gått hem hos mig iaf)
Lycka till

Ja, vi äter allt. Men det låter gott, men vad ska man ha för kött då och vad ska man ha för vin till?
Citera
2011-08-12, 11:51
Medlem
Blacknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carldouglas
Lycka till

Skulle nog skippa vitlöksbrödet, men annars låter det bra.
Testa lammkotletter.
Citera
2011-08-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Här har du lite du kan kolla i.
https://www.flashback.org/sok/romantisk+middag?f=295

Tack men det har jag självklart redan gjort innan jag startade tråden.
Citera
2011-08-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Railyn
Ja, vi äter allt. Men det låter gott, men vad ska man ha för kött då och vad ska man ha för vin till?

Pepparstek,eller entrecote.Annars då kan du vara lite kreativ och komma på något eget o steka
Halvtort vin är bäst till det.Jag älskar vinet som heter Relax kostar 59kr på systemet,men finns ju massa fler viner att pröva på också,men just det dricker jag helst till den maträtten.
Citera
2011-08-12, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Testa lammkotletter.

Okej, hur steker man det då? vad ska man steka det i? vad ska man krydda med? hur länge ska man steka?
Citera
2011-08-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Testa lammkotletter.

Ja det kan man göra,men jag älskar vitlöksbröd,att doppa det i bearnaisesås blir som en orgasm i munnen ,salladen gör också mycket om man kör på grekisk sallad med olja och vinäger.
Citera
2011-08-12, 11:55
Medlem
Är det någon som vet nått bra recept med skaldjur? Så jag har lite att välja mellan :P
Citera
2011-08-12, 11:58
Medlem
bbw-mammans avatar
Beställ hem thaimat eller kinamat, sedan petar du bara ner det i dina egna grytor så det ser ut som du tillagat det.... funkar alltid
Citera
2011-08-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbw-mamman
Beställ hem thaimat eller kinamat, sedan petar du bara ner det i dina egna grytor så det ser ut som du tillagat det.... funkar alltid

Haha, vi bor mitt ute i ingenstans, så även om jag skulle få för mig att fuska så skulle jag behöva köra 10-15 mil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in