Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-12, 12:09
Medlem
morfars avatar
Varför inte laga en paella, en god och lätt rätt som kan framstå som mer komplicerad än den är.
http://www.alltommat.se/recept/Akta-paella-8264

Va bara noga med att du får tag i aviororis. sen kan du röraihop allt i en wokpanna
Senast redigerad av morfar 2011-08-12 kl. 12:29.
Citera
2011-08-12, 13:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morfar
Varför inte laga en paella, en god och lätt rätt som kan framstå som mer komplicerad än den är.
http://www.alltommat.se/recept/Akta-paella-8264

Va bara noga med att du får tag i aviororis. sen kan du röraihop allt i en wokpanna

Det tycker jag att TS ska göra. Just att det framstår som mer komplicerat än det egentligen är blir ju en bonus också. Jag tycker alltid det är köttbit, klyftpotatis, bearnaise som blir tipset i den här typen av trådar. Tänk på att man blir ganska däst på den typen av tung mat, man kanske vill göra något annat efter maten också som kräver energi Då är något i stil med paellan mycket bättre.
Citera
2011-08-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det tycker jag att TS ska göra. Just att det framstår som mer komplicerat än det egentligen är blir ju en bonus också. Jag tycker alltid det är köttbit, klyftpotatis, bearnaise som blir tipset i den här typen av trådar. Tänk på att man blir ganska däst på den typen av tung mat, man kanske vill göra något annat efter maten också som kräver energi Då är något i stil med paellan mycket bättre.

Håller med. Men hur mycket är "lite saffran"? Och är inte det väldigt dyrt med saffran? :S
Citera
2011-08-12, 15:51
Medlem
morfars avatar
Ja du, va ett tag sen jag köpte saffran men det brukar väll ligga på 30 kronor för ett halvt gram.
Med lite så skulle jag prova med en halv påse och sen smaka. Du behöver inte vara orolig saffransamken är inget som tar över.
Citera
2011-08-12, 20:22
Medlem
PaulPaljetts avatar
Vad gäller vin gör man dessutom bäst i att helt enkelt ta med receptet till bolaget och fråga nån i personalen vad som skulle passa till. Eller ring till systemets kundtjänst och fråga. Det gör väldigt stor skillnad att matcha vin till maten istället för att bara ta en flarra av "det vanliga"..

Släng även gärna på en extra rätt. Antingen någon enkel förrätt (finns goda soppor som inte är avancerade, men låter och smakar lyxigt och dyrt) eller bara en kopp gott te med en snajsig pralin till. Förlänger måltiden på ett galant sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in