Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-19, 00:17
  #25
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourytes
Idag 5,5 månader senare säger hon att jag inte behöver vara orolig, allt är som det ska och jag är helt säker på att jag inte är gravid känner min kropp. Hon har haft mens som vanligt.
Jag lovar att hon vet bäst själv hur hennes kropp funkar och efter närmare ett halvår kan man seriöst inte missat att man är gravid.


Citat:
Efter 2dagar och6timmar intogs dagen-efter-piller, vilket jag blev irriterad över.
Varför blev du irriterad? Du ville väl inte ha ett barn? Det skulle ju förstöra ditt liv?
Att hon tog ett dagen efter-piller visar ju att hon tar sitt ansvar.

Citat:
Efter cirka 14-15veckor togs ett graviditetstest på ungdomsmottagningen som visade negativt.
Ja, ser man på. Det var ju oväntat att det visade negativt när du inte kom i henne och hon dessutom tog ett dagen efter-piller...

Citat:
med dessa faktorer, kan jag vara 110 % säker på att hon inte är gravid?
Ett ord: JA.

Citat:
Hur dumt det än låter så har jag nämligen startat ett konto som heter underhåll där jag redan lagt undan 3752 kr.
Ta ut dom pengarna och sup dig full, du verkar behöva slappna av lite...

Allvarligt, bli inte rädd för att ha sex bara för att du fick extrem paranoia efter första gången. Använd skydd bara så är det lugnt.
Citera
2011-08-19, 00:20
  #26
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourytes
helvete, gjorde inte nojjan mindre - med andra ord. Ett utlåtande i övrigt?

oj, sorry för det. men gå och köp ett eget sånt där graviditetstest? kostar väl runt en hundring har jag för mig och det är det väl värt?! 99.99% säkra påstår dom att dom är
Citera
2011-08-19, 00:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Jag lovar att hon vet bäst själv hur hennes kropp funkar och efter närmare ett halvår kan man seriöst inte missat att man är gravid.



Varför blev du irriterad? Du ville väl inte ha ett barn? Det skulle ju förstöra ditt liv?
Att hon tog ett dagen efter-piller visar ju att hon tar sitt ansvar.

För att det kunde intagits efter 6 timmar istället.


Ja, ser man på. Det var ju oväntat att det visade negativt när du inte kom i henne och hon dessutom tog ett dagen efter-piller...


Ett ord: JA.


Ta ut dom pengarna och sup dig full, du verkar behöva slappna av lite...

Allvarligt, bli inte rädd för att ha sex bara för att du fick extrem paranoia efter första gången. Använd skydd bara så är det lugnt.

hur var din första gång? var de skyddat?
Citera
2011-08-19, 01:09
  #28
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourytes
hur var din första gång? var de skyddat?
Jävligt tråkig, men skyddad.

Oroa dig inte!
Seriöst, du kanske borde gå och prata med någon, bara som kan få dig att sluta oroa dig? Hon är ju inte gravid, hon kan inte vara det. Testet visade negativt, hon tog ett dagen efter-piller, du kom antagligen inte ens i henne, det har gått nästan ett halvår. Du behöver verkligen inte vara orolig!

Nu går du ju bara och mår dåligt helt i onödan.

Edit: När dagen efter-pillret tas spelar knappt någon roll. Ju längre man väntar desto större är risken att det inte gör sitt jobb (fast sannolikheten ändras bara med någon procent) men alltså; jag tror knappast att hon någonsin ens var nära att bli gravid. Du kan vara lugn.
Citera
2011-08-19, 01:13
  #29
Medlem
Chaseds avatar
UM påstår ju vad som helst, när jag var där under högstadiet så påstod dom att alkohol-användande under tonåren hämmar utvecklingen av kuken. Yeah, for real.
Citera
2011-08-19, 11:14
  #30
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bourytes
Det har nu gått 5,5 månader sedan otuktet bedrevs.

Är hon gravid så lär du se det vid det här laget.

Citat:
Tillsaken hör att jag inte är säker om jag kom i henne eller inte, men jag hade typ max semi-stånd, det kittlades till på ollonet men hon var våt utav bara fan o när hon klev av från rytteriet flög det vätska o landade på marken, vilket jag i en efterhandskonstruktion fått till att det måste varit slidsekret.

Det här citatet var sjukt roligt att läsa. Ledsen att jag skrattade mig halvt fördärvad men jag kunde verkligen se det framför mig. Tragikomiskt kanske man kan säga. Det var med all sannolikhet slidsekret.

Citat:
med dessa faktorer, kan jag vara 110 % säker på att hon inte är gravid?

Du kan vara säker på att hon inte är gravid. Nog för att de allra flesta dumma tonåringar "prickar rätt" när de minst behöver det, men det är faktiskt inte 100% chans för en graviditet bara för att man har sex. Och om det inte syns på henne att hon är gravid så är hon inte det. Storken levererar inte barn längre.
Citera
2011-08-19, 12:02
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bourytes
tänkte uppdatera.

detta var första gången jag hade sex, och jag tror starkt att jag aldrig mer kommer att ha det igen eftersom jag har haft konstant ångest sedan den dagen.

Det var väldigt upphetsande att se en kvinna naken, men precis som med alla andra njutningar så medför det konsekvenser.
Jag har aldrig varit så orolig som tiden efter, då man som man aldrig kan påverka situationen mer än på en verbal nivå.
Eftersom jag bara är 18 år, så hade ett barn förstört mitt liv och jag hade haft konstant ångest resten av mitt liv, eftersom jag inte kände tjejen något vidare.

Jag vet att man kan ha kondom, men man går sällan preparerad med det om man inte har haft sex på 18 år och inte tror att man kommer ha det på lika många år till.
Och vet minst 5 kompisar som har nojat ihop efter att kondomer har spruckit.

Men nu har jag fått lite uppdateringar i ärendet, eftersom jag varit livrädd att hon var gravid eftersom hon verkar vara en förnekande typ. Så här är läget, hoppas på expertis utlåtande

Det har nu gått 5,5 månader sedan otuktet bedrevs.
Jag frågade henne såhär: Är du säker på att du inte blandat ihop mensen med någon sorts blödning, som tycks vara ganska vanligt förekommande hos gravida människor.
Svaret: nej, det är inte någon annan blödning jag blandar ihop det med.

fråga 2 från mig: hade du ägglossning när samlaget bedrevs?
svar : Nej, jag hade INTE ägglossning då. Jag vet inte exakt hur långt efter jag fick min mens, vet bara att det inte var någon risk eftersom ägglossningen inte låg i fas med att spermierna kunde överleva.

Tillsaken hör att jag inte är säker om jag kom i henne eller inte, men jag hade typ max semi-stånd, det kittlades till på ollonet men hon var våt utav bara fan o när hon klev av från rytteriet flög det vätska o landade på marken, vilket jag i en efterhandskonstruktion fått till att det måste varit slidsekret.
Och dessutom var min penis klibbig av allt det, men jag såg ingen sperma på ollonet och dessutom sa hon att hon inte kunde svara på om jag kom eller inte och valde strax efter detta att lägga sig i missionärsposition, vilket måste betyda att hon iallafall inte märkt någonting för isåfall hade ju mysandet varit slut om jag kommit i henne.

Idag 5,5 månader senare säger hon att jag inte behöver vara orolig, allt är som det ska och jag är helt säker på att jag inte är gravid känner min kropp. Hon har haft mens som vanligt.
Efter 2dagar och6timmar intogs dagen-efter-piller, vilket jag blev irriterad över.
Efter cirka 14-15veckor togs ett graviditetstest på ungdomsmottagningen som visade negativt.

med dessa faktorer, kan jag vara 110 % säker på att hon inte är gravid? Hur dumt det än låter så har jag nämligen startat ett konto som heter underhåll där jag redan lagt undan 3752 kr.

Det känns nästan som att du borde gå och tala med någon om du nojat i 5,5 månad över detta... Du sprutar inte, hon tar dagenefterpiller, har mens och gör negativa graviditetstester och du lägger ändå undan pengar?? Seriöst, du kommer aldrig kunna ha ett vettigt sexliv om du inte slappnar av lite!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback