Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-10, 22:47
  #1
Medlem
Insuliins avatar
Hej, har en SSD-disk med Windows 7 installerat på, samt en äldre HDD(sata) med Windows Vista. SSD-disken är den jag använder nu, men har velat koppla in även min gamla HDD nu, men när jag gör detta så bootar datorn ifrån HDDn istället och SSDn försvinner helt ur BIOS när jag skall ändra tillbaks boot order. Hur gör jag?
Citera
2011-08-11, 00:29
  #2
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Hej, har en SSD-disk med Windows 7 installerat på, samt en äldre HDD(sata) med Windows Vista. SSD-disken är den jag använder nu, men har velat koppla in även min gamla HDD nu, men när jag gör detta så bootar datorn ifrån HDDn istället och SSDn försvinner helt ur BIOS när jag skall ändra tillbaks boot order. Hur gör jag?

Formatera den gamla disken.
Citera
2011-08-11, 00:40
  #3
Medlem
Vad above speaker sa. Har du inga boot options i bios? att välja boota från ssd i en lista istället? Ist kan ju ju bara boota 7 och formatera om gamla hårddisken där, så slipper du grejja med cdskivor/usbstickor hit å dit
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback