Citat:
Ursprungligen postat av Vincent_Vegas
Tackar för alla svar, konstruktiva eller ej!
I vår familj funkar det så att jag som pappa kan "ryta till" och då slutar både min dotter och son att göra det dom gör som är orsaken till rytandet. Jag är ihärdig med rytandet när det gäller dessa skrik förutsatt att han är arg, glad-skriken får man ju stå ut med. Sen vill jag ju inte ryta på min son 30-40 ggr per dag heller. Vi har kontakt med BVC angående detta och öronen. Han har även en tid hos logopeden nu i september. Jag tror själv som ngn antytt i tråden att detta är hans sätt att kommunicera frustrerat eftersom han inte kan använda ord.
Öronproppar funkar men är kanske ingen långsiktig lösning som hjälper min son!
/V_V
I vår familj funkar det så att jag som pappa kan "ryta till" och då slutar både min dotter och son att göra det dom gör som är orsaken till rytandet. Jag är ihärdig med rytandet när det gäller dessa skrik förutsatt att han är arg, glad-skriken får man ju stå ut med. Sen vill jag ju inte ryta på min son 30-40 ggr per dag heller. Vi har kontakt med BVC angående detta och öronen. Han har även en tid hos logopeden nu i september. Jag tror själv som ngn antytt i tråden att detta är hans sätt att kommunicera frustrerat eftersom han inte kan använda ord.
Öronproppar funkar men är kanske ingen långsiktig lösning som hjälper min son!
/V_V
Den långsiktiga lösningen är att få igång hans verbala kommunikation, samt också hans pragmatiska förståelse för språket. Alternativt hitta en alternativ kommunikationsväg.
Nu kan jag vara lite "hemmablind" men folk här inne som vill misshandla och ryta åt ungar som vill hitta ett sätt att kommunicera på kan dra åt fanders!
Ungar har rätt att kommunicera lika mycket som ni sk "vuxna" gör. Kan man inte hitta orden som är samhällsvänliga, ja då gör man andra läten, eller tom går och slår, sparkar eller biter personen man vill kommunicera med.
Att stå och skälla på dessa beteenden är som att stå och skälla på en unge som inte kan simma ännu, vad lär sig ungen av det?