2011-08-10, 10:32
Medlem
Fiskmass avatar
Känner så igen mig i vad du beskriver. Samma folk samma rutin samma spliffar. Rökte under en 5 år och typ 24/7 i två år. Längtar inte tillbaka till styrandet hit, styrandet dit. En del dagar blev projekt av att styra leta ringa och träffa upp någon som har den "grymaste" gröningen.

Närminnet kolapsar på en. Var det igår, idag, för en vecka sen vi gjorde den där grejen. Alla sitter som frågetecken och funderar. Är det någon annan som kännt det där att tiden flyter ihop efter långvarit rökande?

Sen det jobbigaste att sluta är som folk säger att sovandet i början är skit. Men sen när det tagit någon vecka som känner man att man sover på riktigt igen som innan man börja röka.

Tappade också typ hela min krets med polare när jag sluta. Tappade typ alla mina polare jag hade från innan rökat pga rökat också. Men nytt folk nya möjligheter.

Börja gör nått typ gymma skaffa en ny frilla ett nytt jobb. Sen 1 år senare sitter du med nya polare en ny flickvän och ett nytt liv utan rökat. Det är soft också.
Citera
2011-08-10, 10:42
Medlem
Raketlennys avatar
Det handlar om att kunna hantera det. Klart som fan du inte ska röka hela dagarna, då tröttnar man. Så är det med allt. Rök den där kvällsjointen efter du känner dig utmattad eller nöjd över något.

Cannabis är bara en krydda - inte huvudingrediensen. (Om jag får låta lite poetisk )
Citera
2011-08-10, 10:45
Medlem
BlairWaldorf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defq0n
känner igen mig i ALLT du skriver och förstår dig till 100%!! jag började förstå att det gått för långt när jag märkte hur dum/seg i huvudet jag blev, riktigt trögfattad..och vilket jävla guldfisk minne man fick också. ingenting blir gjort, man drar fram på allt! jag kunde sitta och fundera på vad jag gjort helgen innan men inte minnas förns jag suttit och tänkt ett tag.. men det är som du säger..det var obligatoriskt att ha med splif vad man än ska göra. och fanns det inte..ja då skulle man kriga hela dan tills man fixade fram det +pengar!! så fort man fick pengar i slutet av månaden skulle det mesta gå åt till skulder av såna man kritat av...och när jag tänker på hur mycket pengar man lagt ner på skiten.. och allt som gått åt till munchies OJ oj!!... har även bytt bort många saker, te.x gåvor jag fått från familjen.för en ynka liten knatch liksom. har sån jävla ångest över sånt än idag!!! jag slutade röka då många av mina vänner i den kretsen började åka in på behandlingshem eller flyttade.. några av dom är fortfarande helt tröga i huvet fast dom aldrig röker längre.. Nu röker jag bara ibland. Det är ju okej nån helg då och då... när man festar. Det är ju väldigt vanligt nu förtiden
Tycker du ska låta bli o röka ett bra tag nu tills du börjar känna dig lite klarare i huvudet.. du kommer märka sån jävla skillnad!!!

Hur länge hade du brukat CB innan du slutade p.ga att din vänner flyttade osv?

//BW
Citera
2011-08-10, 11:16
Bannlyst
Riktigt bra idé du har fått nu, Lycka till
Citera
2011-08-10, 11:34
Medlem
Fan är problemet? Det är bara att skita i och köpa om du nu är så jävla trött på THC. Det är inte direkt heroin du håller på med.
Citera
2011-08-10, 11:50
Medlem
CB halveras var vecka utan att gå in på detaljer som stör. Röker du max en ggn vecka så bör du inte känna dig "seg". Nu har du blåst på en del så 1-6 mån. Det beror också på om du rökt som "barn". Då kan det tyvärr troligen vara riktigt skadligt men gjort är gjort. Sen beror det ju på om du börjar kröka, om du rör dig mer eller mindre, vad du äter osv.

Problemet är dock inte cannabisen i sig utan det sociala runt CB. "Alla" man känner röker och en spliff ska fram...det är som att vara alkis och alla bekanta lever på krogen....

Det är dock betydligt lättare än att sluta med tobak. Tobaken är för mig det enda som gjort mig beroende. Att sluta med CB var lätt när man väl bestämt sig, jag tröttnade och rökte enbart "socialt" först, sen blev det alltmer sällan. Numer röker jag bara i undantagsfall. Kan gå många månader mellan tillfällena.
Citera
2011-08-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nezo
Fan är problemet? Det är bara att skita i och köpa om du nu är så jävla trött på THC. Det är inte direkt heroin du håller på med.
Nej, men den sociala biten är det värsta. Sen, om man röker som en skorsten, så har man ju 1-4 veckor av ganska jobbiga probs.
Citera
2011-08-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Nej, men den sociala biten är det värsta. Sen, om man röker som en skorsten, så har man ju 1-4 veckor av ganska jobbiga probs.

Umgås med vänner som inte röker då. Om obefintliga, skaffa. Om du inte kan vara med dina vänner utan att röka så har du stora problem eller så är de inte riktiga vänner.
Citera
2011-08-10, 12:54
Medlem
Flusons avatar
Men du har rökt konstant i 4 år, vad förväntar du dig?

Klart man lever ett dimmigt vardagsliv. Trappa ner på rökandet eller ta ett uppehåll, du kommer märka skillnad.
Citera
2011-08-10, 12:59
Medlem
Tramlens avatar
Du kommer aldrig bli helt återställd, du har redan förstört ditt huvud, grattis
Citera
2011-08-10, 13:00
Medlem
Acquadigios avatar
minska bruket så mår du bra istället.
vet hur det blir genom konstant rökande dag in o ut.
Citera
2011-08-10, 13:10
Medlem
olof-palmes avatar
Sista gången jag rökte så sneade jag ut totalt och klarade inte ens av att vistas ute eller bland folk för jag var så nojjig..

Berodde på att man blivit stannad av polisen ett antal gånger och blivit kollad men aldrig blivit busted..

Tröttnade över 1 natt, från att ha rökt dagligen i 2 år istortsett till att sluta helt..

Visst kändes det väldigt tomt och så och man blev utan vännerna då de alltid hade "full bil" "för mycket folk här" och så vidare..

Har fortfarande problem med det sociala livet efter det då de fortfarande röker och jag är den enda av alla dom som inte röker...

Träffar dom kanske 1-2 gånger i veckan och resten av tiden går till att sitta hemma och uggla ungefär...

Det är nu i efterhand jag märkt hur jävla mycket skit jag förlorat under tiden jag rökt...
Gamla polare man aldrig kommer kunna bli vänner med igen på grund av att man glidit isär så mycket...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in