2011-08-10, 05:07
Medlem
Wahnsinns avatar
Din situation påminner mycket om Robban från filmen "G som i gemenskap".
Citera
2011-08-10, 05:07
Medlem
tripptamins avatar
Förlåt om jag skrev lite otydligt, men orkade inte översätta all text, här har ni:

This question is asked by many different people, and for good reason. Marijuana is the most commonly used and tested for drug in the United States and several other countries as well. Marijuana is also the drug that is more likely to stay in your system for days, weeks, or even an entire month after the last time that you smoke.

Therefore, even though marijuana is one of the least harmful drugs out there, it is also the most likely drug to cause you to fail a drug test.

When you ask the question “How long does marijuana stay in your system?” you need to take into account the fact that there is no simple answer to this question. Quite simply, it’s argued both that THC never leaves your brain, as well as that there are several different factors which can affect whether or not you test positive for marijuana use.

The speed at which marijuana leaves your body depends both on the speed of your metabolism, as well as on the half life of THC. Unlike most other substances, the half-life of THC can vary quite a bit, depending on who is using it, when it’s used, and several other factors. For example, it’s estimated that THC can have a half life that ranges anywhere from 1-10 days. It’s almost impossible to find out what that half life is, which means that it is very difficult to use it to calculate how long it will take for all of the THC to leave your body.

Not only that, but your metabolism and how much marijuana you smoked will also have an effect on the length of time that it will take you before you can test without testing positive for marijuana use. After all, the half-life is only the length of time that it takes for you to lose half of the THC that is in your system. If you’ve smoked a lot of marijuana, then it will take you longer before the THC in your body drops back below the amount that is detectable by most drug tests.

For this reason, when you ask “How long does marijuana stay in your system?” you have to realize that it’s very unlikely that you’ll be able to get a usable answer. The most common period of time is anywhere from 3-30 days, depending on your metabolism and the amount of marijuana that you’ve smoked. This is unfortunate, since it means that while most drug tests can only turn up evidence of other drugs if you’ve been taking the drug within a few days of the drug test, marijuana could still be detected in a urine test up to a month after the last time it is used.

Hair tests are even worse, since your body stores THC in the hair follicles. For this reason, the previous answers to “How long does marijuana stay in your system?” are only useful if you’re going to be forced to take a urine test. For the hair test, depending on the amount of hair that the company takes, it’s possible that marijuana could be detected up to three years after the last time that you smoke.

If you’re worried about testing positive for marijuana, then you should definitely invest in some of the great products that will help you to test negative for marijuana use. This is due to the fact that it takes so long for the THC to leave your system that you’ll probably test positive if you do not. If you don’t have an entire month to wait before you need to take the test, then you should definitely think about some other options to keep from testing positive.
Citera
2011-08-10, 05:17
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Det var inte mycket rätt där. Halveringstid på THC? Har du funderat över att kroppen bryter ner signalsubstanser väldigt snabbt? Det man kan detektera är restprodukterna av THC, inte aktivt THC. Dock kan aktivt THC binda sig till fettvävnader och det är det som kan ge en längre kronisk påverkan, men det är för de flesta extremt låga nivåer med liten påverkan.

Edit: NVM mitt min tjuriga start, jag tolkade dig lite fel. Självklart har THC 'halveringstid' i kroppen, vad jag ville få fram var att det är betydligt lägre än den vanliga halveringstiden. Dock överdrev du halveringstiden för metabolisering av THC, det kan vara så lågt som 1½ timme, men varierar.

I och med fettlösligheten kan därmed små mängder ämnet i enskilda fall stanna kvar i kroppens fetter en längre tid. När det löser upp sig följer det med i urin och avföring ut genom kroppen. THC stannar dock normalt endast i kroppen ett fåtal timmar längre än den tiden själva ruset varar. Tiden THC stannar i kroppen varierar också från individ till individ, beroende bland annat på hur mycket av ämnet man har i kroppen och hur hög ämnesomsättning man har. Några av de THC-metaboliter (restprodukter) som skapas vid nedbrytning av ämnet kan dock stanna i kroppen en månad eller mer efter intag, men kan å andra sidan inte lösas upp och lämna kroppen så snabbt att det ger ett rus.
Citera
2011-08-10, 05:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyuwzup
Måste bara få skriva av mig lite:

Alla mina polare röker och allt handlar i princip bara om cannabis. Ska man utföra någon aktivitet tillsammans så dyker alltid den obligatoriska splirren fram, och ska man ut och grilla eller vad som helst så MÅSTE man ha med sig röka annars "suger det". Man kan inte längre göra någonting om man inte har en meck eller två med sig, och det är fan förjävligt när man tänker efter. Hela vänskapskretsen har liksom slutit in sig i en cirkel där ickerökare och brudar ej är välkomna, och det enda alla har gemensamt är rökandet och allt som har med det att göra, så jävla osocialt så det finns inte. Jag inser att jag kommer tappa kontakten med många när jag lägger av med rökat men den smällen får jag ta helt enkelt.

Jag har rökt i cirka 4 år konstant, och med konstant menar jag ungefär 4-7 dagar i veckan, och nu på senare tid så har jag nästan börjat bli äcklad det. Kommer knappt ihåg vad jag gjorde för en vecka sedan, allt som allt kanske man har glömt bort runt 50-60% som man har gjort under dessa år. Jag har börjat ledsna på hela skiten och börjar inse vad fan jag sysslar med egentligen, hur kul är det när man är gammal sen och knappt minns någonting från ungdomsåren? Man får INGENTING gjort, varje dag ska det rökas och inhandlas munchies, och allt jävla styrande hit och dit fan vad less man blir. Det är jävligt sällan man krökar till och därmed minskar ju chanserna att träffa brudar och nytt folk ganska markant, och när det väl sker så är det bara inom kretsen och det kastas alltid fram en spliff eller två under kvällen. Är så trött på att alla hyllar cannabis som om det vore nån magisk medicin som löser alla problem, alkohol är värre hit och dit och så vidare. Har nu blivit motiverad att sluta röka efter att en av mina polare som var värsta skorstenen lade av helt plötsligt från ingenstans och sa att det var det bästa han hade gjort, att han verkligen känner stor skillnad, mer klar i huvudet m.m.

Känner mig seg och tom i skallen hela tiden även fast jag inte har rökt på några dagar, har till och med varit utan en vecka hit och dit och ändå känt mig seg och dåsig.

Hur lång tid tar det innan man blir helt återställd egentligen? Det är personligt säkerligen men ni som har lagt av hur lång tid tog det för er och hur länge har ni varit utan röka i dagsläget?

känner igen mig i exakt allt du skriver, har rökt i 5 år nu och konstant i ett par år (minns inte).

allt handlar om röka i våran umgängeskrets också samt all styrande och väntade och flåsande efter en meck eller två. alltid, om man ska gå till någon polare, tar max 10 minuter och sen kommer ett leénde från någon och då vet man vad som gäller, ta fram papper och filter.

Börjar bli väldigt tröttsamt här med, vi borde kanske ta o träffas helt seriöst!
Citera
2011-08-10, 06:38
Medlem
Unikos avatar
Någon kanske har skrivit det, för tidigt att verkligen läsa igenom: Värsta delen när du slutar är att du kommer sova skitkasst och svettas om nätterna.
Citera
2011-08-10, 08:11
Medlem
deaners avatar
Gissar på att du är runt 21-22 och började röka i gymnasiet, det är helt naturligt att känna så som du gör. Jag var i samma sits och slutade tvärt, startade eget, flott lägenhet och flickvän och jag skulle inte byta det mot någon drog i världen. När jag slutat röka började jag fysa, min kropp blev som en maskin, en motor som måste hållas i trim. En grym känsla att slå sig fri från cb, alkohol och cigaretter. Nu vet ju jag inte hur du är som person, men vill du ha en “renande“ upplevelse filmmässigt så rekommenderar jag Into The Wild. Dö inte ute i vilmarken bara.
Citera
2011-08-10, 08:23
Medlem
Kokiris avatar
TS, jag brukar inte svara i trådar men jag håller med helt och hållet. Har tröttnat stenhårt på denna kultur. You are not alone :P
Citera
2011-08-10, 08:54
Medlem
Du sa du vart en party människa, då har jag ett tips till dig! Pröva tjack. Skit i den där jävla asociala sov drogen.

Förövrigt tror ja inte du skulle ha problem med att sluta. Du har räknat upp ett antal skäl till att du vill sluta och du verkar i allafall ha kommit fram till att du verkligen vill sluta. Jag säger lycka till....
Citera
2011-08-10, 08:55
Medlem
Sånt där går upp och ner tycker jag. När jag brukar känna som du tar jag uppehåll i en månad eller två. Till en början känner man sig sjukt pigg och full med energi, men det går över. Då brukar det vara läge att gå på rökat igen o så där har man hållit på ett par år. Fast i en förnekelse säger nog vissa då, men för mig funkar det. Testa ett uppehåll o känn efter.

Angående dina polare. Dem kan du ju byta ut, även om det är trist. Dom jag umgås med röker inte, men accepterar att jag gör det. Brukar hålla rökningen till hemmet så då slipper man röka med andra och själv bestämma tempo. Samtidigt som man kan ha ett socialt liv. Perfa combo!

Lycka till vad du än väljer
Citera
2011-08-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Problemet är helt klart inte cannabis i sig, utan er osunda hållning till det.

Tummen upp för denna kommentar!

Lycka till bryta era destruktiva rutiner!!
Citera
2011-08-10, 09:24
Medlem
Long-John-Silvers avatar
Sluta bara. Du verkar ju redan ha bestämt dig för att det inte är kul. Ungefär så var det för mig också. Jag tröttnade framförallt på att höra allt prat om cannabis hela tiden. Att det skulle vara speciellt på något sätt. Jag tyckte mer det kändes som en vanlig dålig vana, typ äta för mycket kexchoklad eller dricka för mycket folköl. När det talades om cannabis bland kompisar bytte jag på skoj ut ordet mot folköl när jag lyssnade ett tag. Det gav lite roliga perspektiv. Ta bara valfri mening ur kompisgänget och byt ordet spliff/cannabis/marijuana mot folköl och hör hur det låter. Ett kul sätt att bli av med den tramsiga drogromantiken.
Jag tror mest det handlar om att fylla tiden man får över. Har aldrig märkt av någon riktig abstinens värd namnet trots att jag gjort många långa uppehåll och nu slutat helt. Bestäm vad du vill göra med ditt liv, välj någonting utamanande och du kommer upptäcka om något år att du har glömt att tänka på cannabis och att du inte saknar det. Som tur är är det inte som nikotin, finns inget riktigt sug... bara gamla vanor.

Alltså:

1. Fyll tiden med någonting vettigt som leder någon vart.
2. Skit i drogromantiken.
Citera
2011-08-10, 09:48
Medlem
Long-John-Silvers avatar
och räkna inte med att livet ska vara lätt och roligt hela tiden. Med eller utan droger kommer det att vara jobbigt, krävande, trist, svårt etc att leva i perioder. Lika bra att veta det så man inte tror att det är onormalt när det händer :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in