2011-08-12, 03:01
Medlem
Har faktiskt upplevt detta fenomen, och ibland är de mycket tydligare när man e riktigt lack och sitter där på tuben. Men jag brukar faktiskt oftast le mot personen som tittar, vet inte varför men de verkar trevligt och får mig att se lite mindre hotande ut
Citera
2011-08-12, 03:30
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kourosh
Detta ser jag ganska ofta, oftast på ställen där en massa okända människor befinner sig.

Då och då händer det att någon i ett kort ögonblick stirrar på en annan människa i t.ex. bussen.
En sak jag har märkt iallafall är att väldigt många svenskar som stirrar på en har tendensen att fort kolla bort (som att de blir rädda) så fort jag (blatte) möter blicken. Dock brukar andra invandrare inte direkt kolla bort utan kan efter någon sekund lugnt kolla bort.

De tillfällen då jag har observerat detta fenomen på bussen märker jag hur svenskar fort kollar bort så fort just en blatte möter deras blick. Ofta kan det också vara så att man sitter framför en svensk och så kollar han ut mot fönstret men väldigt ofta sneglar han på en, eller kollar lite fram och tillbaka, i en blandning av nyfikenhet och rädsla för att bli berikad (?).

Så vad jag vill diskutera, till er svenskar, känner ni igen er i detta? Är det så att ni knappt beter er annorlunda i dessa sociala situationer oavsett etnicitet eller kollar ni lättare bort och försöker vara mer "aktsamma" i dessa situationer från att kolla i ett kort ögonblick på blatten framför er? Ifall ni känner igen er, varför gör ni detta?

Allmänt, ringer det någon klocka i öronen när ni hör detta? Känner ni svenskar att invandrare med t.ex. större ögonbryn, kraftig skäggväxt och en mörkbrun blick lättare gör att ni fort kollar bort än t.ex. en random svensk?

I dessa sociala situationer, skiljer ert beteende (beteende = hur ofta/länge ni kollar på någon och ifall ni sneglar etc) beroende på om det är en svensk eller invandrare framför er?

Och för blattar, känner ni (likt jag) att detta stämmer? Tar ni tillfälle i akt att utnyttja erat blattiga utseende till att stirra kvar på någon som ögar på er då och då lite halvdiskret av nyfikenhet så att personen i fråga blir "tagen" på bar gärning och sedan skäms och undviker eran blick?

Diskussionen ska fan inte gå off topic, man ska inte dra in blattars övriga beteende, nu snackar vi enbart om blattars ansikten och ansiktsuttryck skapar någon form utav inverkan på hur ni beter er kring dessa på t.ex. platser såsom bussen! All OT kommer jag rapportera.

Jag själv kollar tillbaka på ''blattarna'' som kollar på mig, men ja det är väldigt många som inte vågar kolla på dessa ''blattar''.
Citera
2011-08-12, 03:44
Bannlyst
Grejen är att många kan vara rädda för att kolla på invandrare för vissa invandrare är störda nog att bli så provocerade om man ''tittar fel'' på dem att de helt sonika misshandlar någon bara för att de anser att hans blick inte visade tillräckligt mycket ''respekt'' eller något liknande trams till anledning.

Sådana överfall sker väldigt ofta faktiskt, många underskattar andelen krigsskadade folk grovt här.
Citera
2011-08-12, 08:48
Medlem
Soyuzs avatar
Jag menar sannolikheten att få höra "Ey, vafan glor do pååååå?" är ju betydligt större än om man kollar på en svensk.

Tydligt tecken på att dessa individer ligger närmare djurriket eftersom inom djurens värld så uppfattas detta som en utmaning.

Så ja det stämmer.
Citera
2011-08-12, 18:01
Medlem
Jag kan glo tillbaka om jag uppfattar det som att blatten tokglor på mig (säkert för att han är aggresiv vilket de ofta är då de befinner sig på apstadiet), men helst vänder jag bort huvudet då blattar är fruktansvärt fula. Dessutom ser jag framför mig hur han våldtar en blond svensk flicka eller knivrånar någon ensam svensk tillsammans med 5 blattepolare.
Detta uppfattar han säkert i sin primitiva hjärna som feghet från min sida men det handlar inte om feghet, det handlar om avsky.
Ännu värre blir det om han sitter nära mig eftersom blattar luktar extremt illa, då försöker jag vända bort hela kroppen eller byta plats.
Citera
2011-08-14, 03:33
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Det där köper jag inte. Sverige må vara feminiserat, men inte fan blänger tex polacker på samma sätt som sandnegrer. Och framför allt, vad fyller det för samhällsfunktion? Hur gör det Sverige till ett bättre land? Sverige fungerade alldeles utmärkt innan det blev populärt att stirra ner varandra på stan. Jag kan bara se två tillfällen då det är befogat att stirra någon i ögonen.
1. Om man ser en snygg tjej. Genom att se henne djupt i ögonen så signalerar man att man är redo för samlag.
2. Om man känner sig väldigt hotad av den andre parten och är redo för strid. Man behöver ögonkontakten för att se vad den andra parten tänker ta sig till.
Slutsatsen är att sandnegrerna antingen vill ha sex med oss eller att de känner sig hotade. Kanske lite av båda?

Sandnegrer är rasistiska och hatar vita människor.

Nej, nej, nej. Råblänger man på en tjej så tror hon att man antingen är våldtäktsman eller nyligen utsläppt från psyket.

Folk som inte klarar av ögonkontakt är labila och har dåligt självförtroende.
Citera
2011-08-14, 22:15
Medlem
Detta är en enkel förklaring.

Vi i väst(västmakterna) anser det är fult att stirra. I asien som Japan, anser det till och med fult att titta. I ararbländerna där TS kommer ifrån anses det inte fult att stirra utan helt normalt.

Med tanke på att vi har så pass mycket minioriteter och folk med olika utseende i Sverige tror jag väldigt få människor har tid att gör distinktioner och analyser vart folk kommer ifrån på tunnelbanan.

Jag reflekterar sällan på om det är en vit eller blatte som stirrar på mig, tycker inte om det oavsett och brukar inte stirra tillbaka. Är det någon som stirrarr aggressivt kan jag dock göra det, oftast nån full vit kille.

Flesta FB-folk i denna forumdel är WT och har såklart oftast inget bättre för sig än att avgöra vilken ras eller etnisk tillhörighet personerna har de träffar, likadant med er blattar som verkar vara helt besatta av etnisk tillhörighet.
Citera
2015-10-11, 13:50
Bannlyst
Blattar har ondska i blicken därför tittar folk åt ett annat håll. De känner ett hat och har mindervärdeskomplex mot oss vita. De vet att vi aldrig kommer se de som en jämlike därav hatet i blicken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in