Flashback bygger pepparkakshus!
2016-02-05, 10:28
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsing
Vill du verkligen ha god korv föreslår jag http://www.hotorgshallen.se/handlare/delikatesser-specialiteter/oesterqvist-delikatesser-catering

Där du skall införhandla rökpiskan/eldpiskan och sedan den absolut bästa svenska korven som finns(väldigt få känner till den)

Rackabaissaren, jag föredrar den grillad/stekt men är supergod som ölkorv också. Glöm inte att köpa estniskt saltgurka när du ändå är där, jag har handlat där sedan 90-talet och kan inte längre äta korv från vanlig livsmedelsaffär.
Eldpiskan har jag testat och den tillhör nu en av mina favoriter. Grymt god. Bra tuggmotstånd och hetta utan att bli olidlig. Det får gärna smaka mer än bara chili och det lyckas Eldpiskan med.
Citera
2016-02-05, 10:34
Bannlyst
Många som gillar Ridderheims men jag anser den vara lågbudget. Seg och överdrivet med späck, skiten vill gärna fastna mellan tänderna.

Tacka vet jag Krakus ölkorv som är köttigare och mer tuggvänlig och smaken är perfekt, lagom salt och lagom röksmak.

Polacker och tyskar kan det där.
Citera
2016-02-05, 10:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Bor man runt Malmö så inhandlar man sina korvar på Carnex:

http://www.carnex.se/
Citera
2016-02-11, 22:07
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Bor man runt Malmö så inhandlar man sina korvar på Carnex:

http://www.carnex.se/

Du. Det visste jag fanken inte ens om att de hade. Det blir en svängom dem nästa gång jag är på det hållet. Är stark stark, vet du det?
Citera
2016-02-12, 08:03
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dead-Skin-Mask
Du. Det visste jag fanken inte ens om att de hade. Det blir en svängom dem nästa gång jag är på det hållet. Är stark stark, vet du det?
Ja där är bra krut i deras starka korvar.
Citera
2016-02-17, 21:15
Bannlyst
Kan rekommendera polska kalla korvar typ kabanosser! De är riktigt fina och hög kvalite, finns i välsorterade butiker samt även i de mindre "polska" affärerna. Tips: Köp hela paket o kolla datum så du inte köper nån torr och gammal korv
Citera
2018-06-23, 07:08
Medlem
Fotbollspucks avatar
Varning och tips för Csabai Djävulskorv

Tillverkad av Kaiser Food.
Rökt lufttorkad.
Griskött, fett fläsk och ett gäng kryddor, vitlök, het peppar osv....
Tillverkad i Ungern.

2 x ~120g ca 40 spänn.

Eftersom jag gillar stark ölkorv så var jag ute efter stark korv, scannade hyllan på Willys fram och tillbaka och fick syn på DJÄVULSKORV, den lär passa mig tänkte jag och slängde ner paketet i korgen.

Varning: Den är inte ett dugg stark, lite lite lite men inte STARK som DJÄVULSKORV borde vara.
Tips: En väldigt smakrik och god ölkorv till ett billigt pris.

Ångrar inte köpet och kommer köpa den igen för att den var så god och billig, men mnja djävuls får mig att tänka på starkt men dom kanske menar djävulskt god, vad vet jag dom kanske är känsliga för kryddiga saker i Ungern?
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-06-23 kl. 08:01.
Citera
2018-06-28, 20:34
Medlem
Youresocools avatar
Ridderheims Red Devil.
Citera
2018-06-29, 11:27
Medlem
Riktigt god
Citera
2018-06-29, 19:03
Medlem
hesons avatar
Otipsar om Prime patrol original ölkorv, flottig trist.
Citera
2018-06-30, 01:13
Medlem
carminaburanas avatar
timmermanskorv, om du kan hitta den.
Citera
2018-07-03, 15:50
Medlem
Beethovanias avatar
Har precis upptäckt Paul & Thoms sortiment med ölkorvar. Finns flera olika varianter med god kryddning, vill man ha en lite starkare finns "Lucifers Love" annars är "Mexican Fire" och "Bruschetta" också goda.

Korvarna är väldigt tuggvänliga och inte så "sega" som ölkorv ibland kan vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in