Där du skall införhandla rökpiskan/eldpiskan och sedan den absolut bästa svenska korven som finns(väldigt få känner till den)
Rackabaissaren, jag föredrar den grillad/stekt men är supergod som ölkorv också. Glöm inte att köpa estniskt saltgurka när du ändå är där, jag har handlat där sedan 90-talet och kan inte längre äta korv från vanlig livsmedelsaffär.
Eldpiskan har jag testat och den tillhör nu en av mina favoriter. Grymt god. Bra tuggmotstånd och hetta utan att bli olidlig. Det får gärna smaka mer än bara chili och det lyckas Eldpiskan med.
Kan rekommendera polska kalla korvar typ kabanosser! De är riktigt fina och hög kvalite, finns i välsorterade butiker samt även i de mindre "polska" affärerna. Tips: Köp hela paket o kolla datum så du inte köper nån torr och gammal korv
Tillverkad av Kaiser Food.
Rökt lufttorkad.
Griskött, fett fläsk och ett gäng kryddor, vitlök, het peppar osv....
Tillverkad i Ungern.
2 x ~120g ca 40 spänn.
Eftersom jag gillar stark ölkorv så var jag ute efter stark korv, scannade hyllan på Willys fram och tillbaka och fick syn på DJÄVULSKORV, den lär passa mig tänkte jag och slängde ner paketet i korgen.
Varning: Den är inte ett dugg stark, lite lite lite men inte STARK som DJÄVULSKORV borde vara.
Tips: En väldigt smakrik och god ölkorv till ett billigt pris.
Ångrar inte köpet och kommer köpa den igen för att den var så god och billig, men mnja djävuls får mig att tänka på starkt men dom kanske menar djävulskt god, vad vet jag dom kanske är känsliga för kryddiga saker i Ungern?
Senast redigerad av Fotbollspuck 2018-06-23 kl. 08:01.
Har precis upptäckt Paul & Thoms sortiment med ölkorvar. Finns flera olika varianter med god kryddning, vill man ha en lite starkare finns "Lucifers Love" annars är "Mexican Fire" och "Bruschetta" också goda.
Korvarna är väldigt tuggvänliga och inte så "sega" som ölkorv ibland kan vara.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!