Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-07, 22:49
  #1
Avstängd
rockdolls avatar
Har ni också fått höra massa påståenden om droger som ni senare i livet har upptäckt var rena lögner? Jag fick tex höra inför min första avtändning på opater (heroin) att det skulle vara jobbigt i tre dygn, och sen var man frisk igen... Det visade ju sig vara århudradets lögn, eller en stor portion önsketänkande...

Sen har jag fått höra att det "faktiskt är jättemånga" som tar heroin regelbundet utan att dom blir hookta. Och det trodde jag på ett bra tag, ända tills jag började fundera på varför jag aldrig har lärt känna, träffat på, eller ens hört talas om, någon som lyckats hålla det på den nivån...
Citera
2011-08-07, 22:56
  #2
Medlem
Jag har fått höra att knark är bajs, vilket jag senare upptäckt att det inte är
Citera
2011-08-07, 23:15
  #3
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoernsten
Jag har fått höra att knark är bajs, vilket jag senare upptäckt att det inte är
haha, jo den lögnen har folk försök slå i mig också... Men första gången dom sa det i skolan så hade jag redan testat och visste att det inte var så dumt med droger, trots allt vad skolan försökte slå i oss .
Citera
2011-08-07, 23:31
  #4
Medlem
Kronoparks hunds avatar
Att du blir beronde på dirrekten av droger, spelar ingen roll vilken det är.
+ att du sitter med sprutan i armen efter ett tag om du testar cannabis tex.
Citera
2011-08-07, 23:33
  #5
Medlem
Akilles-själs avatar
Den här listan kan göras hur lång som helst, men här kommer några snabba svar:

Att man snabbt blir beroende av cannabis.

Att man förlorar omdömet helt vid intag av cannabis/och många andra droger då även alkohol(vilket stämmer väldig sällan även på tunga droger)

Att man blir tok aggressiv på tjack och kola.

Att man blir totalt uppslukad i en total drömvärld efter bara lite måttligt mängder med syra.

Att man blir lika beroende av cigg som av horse.

Ja som sagt listan går att göra hur lång som helst :-)
Citera
2011-08-07, 23:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
haha, jo den lögnen har folk försök slå i mig också... Men första gången dom sa det i skolan så hade jag redan testat och visste att det inte var så dumt med droger, trots allt vad skolan försökte slå i oss .


Okej så du tror att du hade mått sämre idag och haft ett mer instabilt liv om du aldrig börjat knarka?
Citera
2011-08-07, 23:46
  #7
Medlem
Första gången är alltid gratis, sen måste man betala, för då är man fast.
Citera
2011-08-08, 10:43
  #8
Medlem
Om man tar en hit crack så är du fast för alltid. Typ du går från kostymnisse till crackniggah på ett bloss.
Citera
2011-08-08, 13:50
  #9
Medlem
Lugini3s avatar
Jag har hört att kokain är kul, det är det inte.
Citera
2011-08-08, 15:42
  #10
Medlem
EcstasyRisings avatar
Att du blir lika agrressiv om du blandar alkohol med rohypnol än om du bara dricker alkohol..i tester har det vosa tsig att alkoholisten blir lika aggressiv med eller utan roppar.
Citera
2011-08-08, 17:31
  #11
Avstängd
rockdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Okej så du tror att du hade mått sämre idag och haft ett mer instabilt liv om du aldrig börjat knarka?
Öh, nej... och det var ju verkligen inte det jag påstod heller! Jag menar uttalanden som att allt knark är livsfarligt och bara av ondo, att det inte finns något positivt med droger etc, och det är ju ren lögn och skräckpropaganda, Sanningen är att knark är bra och roligt på många sätt och vis, och förgyller ens tillvaro. Sen, givetvis, så finns det en hel massa negativa sidor med knark också, men det är knappast enbart negativt med droger...

OnTopic: Att man blir steril av anabola, hooked direkt av att röka crack, att alla heroinister skulle sälja sin morsa för en fix. Några till jag kom på bara.
Citera
2011-08-08, 18:12
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Att man blir lika beroende av cigg som av horse.

Jag stog vid en busshållsplats i 08 en dag och rökte medans jag väntade på bussen. Då kom en uppenbar missbrukare fram till mig och fråga om en cigg och eftersom jag tycker man ska dela så fick han en.

Vi stog och snackade en stund, visade sig att han var horseare, men hade kommit ur det. Hans exakta ord var: "Ja alltså, det var inte lätt att sluta med heroinet men det var lättare än att sluta röka cigg"

Detta är givetvis inga empiriska bevis, men en anekdot som fastnade med mig. Jag har givetvis inte slutat röka (dock minskat).

Saker jag hört om droger som var en ren lögn? Jag är lite chockad över att haschpsykosen inte tagits upp. Jag har väl diskuterat rätt mycket folk från många länder om just (miss)bruk av cannabis (mer än 3 ggr / vecka är min definition på det och ja, jag faller inom missbrukarramen), men inte en enda person har nånsin stött på någon som fått psykiska problem av cannabis eller derivat.
__________________
Senast redigerad av RandomGuy124 2011-08-08 kl. 18:12. Anledning: grammatik
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback