2024-12-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Någon som kan ge en snabb recension av TRAMHUB 200 mg?
Tack så länge
Stoppade precis i mig 3 st, slog på rätt snabbt börjar känna mig "skön" redan. Dock vet jag inte exakt vad de innehåller, är första gången för mig med. Återkommer om ngn timme för bättre "recension"
Citera
2024-12-25, 20:54
Medlem
Citat:
Någon som kan ge en snabb recension av TRAMHUB 200 mg?
Tack så länge

Slår på sjukt snabbt och likasnabbt ned, 1 timme ungefär varade toppen och därefter var jag bara uppe hela natten utan att kunna sova men utan trameffekten. Kändes underdoserade. Inget jag tyckte om. Föredrar mer långdragen effekt. Fick slänga 2 kartor för att effekten var så jädrans kort att det inte var värt att vara uppe hela natten utan effekt.

Citat:
Jag undrar också verkligen detta. Har du testat dom än?

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ok, det är bra att veta att det finns mer eller mindre giftigt skit därute.
Vilket är meningen med denna tråd.
Ta det försiktigt ändå, sköt om dig.

Den slog på så snabbt med rejält illamående att jag först trodde det var Tapentadol. Drogstickan hemma visade dock enbart tram. (Den visar dock inte RC-analoger)
Senast redigerad av Frakta99 2024-12-25 kl. 20:59.
Citera
2024-12-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Slår på sjukt snabbt och likasnabbt ned, 1 timme ungefär varade toppen och därefter var jag bara uppe hela natten utan att kunna sova men utan trameffekten. Kändes underdoserade. Inget jag tyckte om. Föredrar mer långdragen effekt. Fick slänga 2 kartor för att effekten var så jädrans kort att det inte var värt att vara uppe hela natten utan effekt.

Den slog på så snabbt med rejält illamående att jag först trodde det var Tapentadol. Drogstickan hemma visade dock enbart tram. (Den visar dock inte RC-analoger)
Alright tackar, skönt att veta du testade skiten. Är inte helt nöjd med dom, men funkade helt ok när jag blandade med Sandoz. Dock smakade de riktigt skit, biter alltid i sönder tabl innan jag sväljer, många smakar skit, men denna va i värsta laget!
Citera
2024-12-26, 14:48
Medlem
Citat:
Hej! Har suttit i samma båt. Brukade 1500-2000 mg dagligen i 9 år. Det är inte det lättaste att sluta. Men här kommer ngr tips iaf. Du trappar ner givetvis, ca en månad räcker, minskar varje dag. Sen tog jag en del Lyrica, ca ,600 mg/dag och det var absolut det bästa mot T abstinensen och opiat suget. Ja Lyrica hjälper fan mot AT på alla droger har jag märkt .Dock får du inte fastna på Lyrica då blir det ännu jävligare. Därför går du över till Gabapentin sen i en kortare period. Ha alltid ngt mot sömnen till hands, typ Zopiklon, och lugnande, stess rekommenderar jag den är bra när man går av annan skit. Men ta bara vid behov. Sen är mkt vitaminer, magnesium, b12 är bra. Har du svårt med aptiten köp hem ngr näringsdrycker från apoteket. Försök promenera varje dag, vet att det är svårt. Kommer bli jobbigt 2-3 veckor men det går över. Den fysiska biten är lättast att ta sig igenom om man jämför med den psykiska. Hjärnan kommer för alltid sakna opiat ruset, men det får man leva med. Är du rädd för o sluta och känner dig otrygg, så ta hjälp av BC istället du får 10 dagars avgiftning och är i trygga händer.
Sen när du varit ren ett tag och är uppe på fötter, gå förbi ett NA möte ngn gång, så du inte känner dig ensam med dina känslor. Kan va skönt att snacka med folk som vet precis vad du går igenom. Lycka till!

Jag Har faktist ingen emot att kanske ta något annat för att lindra lite AT men problemet är att min kropp är som en 80 årig gubbe, e så jävla känslig för saker, räcker seriöst att jag tar lyrika 1 dag och typ 3 dagar efter så mår jag SKIT och är svin trött i några dar, jätte konstigt, så de är inte värt för mig att ta lyrika för att få mindre AT. Har faktist turen att ha fått nedtrappnings schema och UTSKRIVET tramadol i depot tabletter av vården (trodde verkligen inte att dom kunde hjälpa så mycket) men ja fick iaf 100st 50mg och 100st 100mg (depot somsagt).
Så nu kör jag nedtrappningsschema 400 imorgon är min sista dag på 400 sen ska jag ner till 300mg i 1.5 vecka sen 200mg sen 150 sen 100 o sen 50mg osv osv.
Är bara så jävla rädd hur jag kommer funka socialt, tramadolen gör verkligen ALLT så mycket lättare, allt började med cannabiset att jag blev HELT introvert av de och fick social fobi, sen så blev de tramadol som bota ALLT dedär, nu sitter man här och trappar ner skiten, 4 krampanfall senare...
Jag SKA klara dehär! Min motivation kommer helt från min familj, gör dehär såklart för min egen skull i första hand men de är dom jag vill göra stolta, är bara 22 år, har hela livet framför mig.
Som sagt så vet jag inte hur jag ska göra med min sociala fobi sen när jag är helt ren från tramadolen, vill bara leva ett normalt liv, de är fan inte så dåligt att leva ett vanligt "Svensson" liv, de räcker gott o väl
Citera
2024-12-26, 14:53
Medlem
Citat:
Betalar 150kr/kartan Malmö. Fan man skulle dragit till norra Sverige o gjort business! Går fan att dubbla/trippla priset vad gäller alla droger, Skåne vs Norra Sverige

Bor i mitten, så jävla roligt att vissa säljer för 300kr kartan dom där "santeria" och en box för 2500. Går att fixa Sandoz box för 1700 närmare gbg som är mkt fräschare. Tagit skiten i 3 år nu och de fanns en anledning att jag ALLTID ville lösa santeria innan och de va för dom slog på rejält, vilket betyder att de är nån annan SKIT i dom men de va inget ja ville erkänna för mig själv för dom slog så jävla skönt. Nuförtiden hatar jag santeria för ruset känns så jävla smutsigt.
Citera
2024-12-26, 16:01
Medlem
Citat:
Alright tackar, skönt att veta du testade skiten. Är inte helt nöjd med dom, men funkade helt ok när jag blandade med Sandoz. Dock smakade de riktigt skit, biter alltid i sönder tabl innan jag sväljer, många smakar skit, men denna va i värsta laget!

Ah jag var inte heller beredd på den, hade jag inte stängt munnen och ätit godis direkt efter så skulle jag spytt fyy
Citera
2024-12-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymGrabb663
Jag Har faktist ingen emot att kanske ta något annat för att lindra lite AT men problemet är att min kropp är som en 80 årig gubbe, e så jävla känslig för saker, räcker seriöst att jag tar lyrika 1 dag och typ 3 dagar efter så mår jag SKIT och är svin trött i några dar, jätte konstigt, så de är inte värt för mig att ta lyrika för att få mindre AT. Har faktist turen att ha fått nedtrappnings schema och UTSKRIVET tramadol i depot tabletter av vården (trodde verkligen inte att dom kunde hjälpa så mycket) men ja fick iaf 100st 50mg och 100st 100mg (depot somsagt).
Så nu kör jag nedtrappningsschema 400 imorgon är min sista dag på 400 sen ska jag ner till 300mg i 1.5 vecka sen 200mg sen 150 sen 100 o sen 50mg osv osv.
Är bara så jävla rädd hur jag kommer funka socialt, tramadolen gör verkligen ALLT så mycket lättare, allt började med cannabiset att jag blev HELT introvert av de och fick social fobi, sen så blev de tramadol som bota ALLT dedär, nu sitter man här och trappar ner skiten, 4 krampanfall senare...
Jag SKA klara dehär! Min motivation kommer helt från min familj, gör dehär såklart för min egen skull i första hand men de är dom jag vill göra stolta, är bara 22 år, har hela livet framför mig.
Som sagt så vet jag inte hur jag ska göra med min sociala fobi sen när jag är helt ren från tramadolen, vill bara leva ett normalt liv, de är fan inte så dåligt att leva ett vanligt "Svensson" liv, de räcker gott o väl
Det var inte dåligt att du fick så bra hjälp av vården, inte vanligt de skriver ut Tramadol för nedtrappnings schema, de brukar hellre vilja få in en på Laro och Subutex. Men du är ung hör jag, så va nog ett bra beslut att inte sätta dig på Sub som typ nästan är omöjligt att sluta med. Dock tycker jag som är 39 år, att Sub är ett bra alternativ om man vill va fri från opiater ett tag. Vf är din kropp som en 80 åring, när du är så ung? Har det hänt ngt eller är det bara drogerna som försvagat dig?
Jag är nog den mest osociala människa som existerar iaf i Malmö. Legat i min säng nu 6 dygn, inte svarat i telefon inte öppnat dörren, bara knapprat piller och kollat YouTube o skit. Det osociala måste du jobba bort med hjälp av psykiatrin, det är ett helvete, lidit av det i 20 år. Kan börja gråta och bli helt stirrig och nervös om jag bestämt ngt med ngn om typ 5 dagar, mina nerver går helt itu bara tanken på att prata med ngn eller se ngn i ögonen. Det är bara till att kontakta vuxen psykiatrin direkt. De kommer vara till stor hjälp, dels i din process att sluta med Tramadol. Men framförallt efter behandling, och ev då göra en hel undersökning på dig och att komma till botten med dina problem. Kanske är det ngn diagnos som ligger o spökar i bakgrunden, kanske är det ngt annat du varit med om. Känner ju inte dig. Men låter helt klart som att du åtminstone behöver både antidepressiva och/el stimulanter. Håller tummarna för dig!
Citera
2024-12-26, 22:08
Medlem
Citat:
Bor i mitten, så jävla roligt att vissa säljer för 300kr kartan dom där "santeria" och en box för 2500. Går att fixa Sandoz box för 1700 närmare gbg som är mkt fräschare. Tagit skiten i 3 år nu och de fanns en anledning att jag ALLTID ville lösa santeria innan och de va för dom slog på rejält, vilket betyder att de är nån annan SKIT i dom men de va inget ja ville erkänna för mig själv för dom slog så jävla skönt. Nuförtiden hatar jag santeria för ruset känns så jävla smutsigt.
Håller med Santeria va överlägset förr, dom va det ända jag ville ha i typ 2 år. Sen blev det skit med dom som det alltid brukar bli. Kommer ihåg förr de röda indiska som kom först, de va så jävla dunder asså! Sen började kopiorna komma med antingen gift i sig eller kraftigt under doserade. Det är synd, en bra produkt varar sällan länge innan den förstörs. Nu kör jag Sandoz, det är ok
Har tillgång till svenska Tramadol också, men de slår inte lika bra längre när man e van vid annat. Som du säger, det är ngt jävla skit i de utländska trammen som slår annorlunda som man blir hooked på! Ibland tar jag paus från Trammen ngn vecka och kör Sub istället. Mkt mkt billigare, en 8 mg för 40 spänn! Det räcker gott och väl för mig en kväll om jag vill flumma bort och nodda lite. Vissa tycker inte det går att bli skön på Sub, men jag har aldrig någonsin blivit besviken, alltid varit nöjd med ruset.
Citera
2024-12-26, 23:12
Medlem
Citat:
Det var inte dåligt att du fick så bra hjälp av vården, inte vanligt de skriver ut Tramadol för nedtrappnings schema, de brukar hellre vilja få in en på Laro och Subutex. Men du är ung hör jag, så va nog ett bra beslut att inte sätta dig på Sub som typ nästan är omöjligt att sluta med. Dock tycker jag som är 39 år, att Sub är ett bra alternativ om man vill va fri från opiater ett tag. Vf är din kropp som en 80 åring, när du är så ung? Har det hänt ngt eller är det bara drogerna som försvagat dig?
Jag är nog den mest osociala människa som existerar iaf i Malmö. Legat i min säng nu 6 dygn, inte svarat i telefon inte öppnat dörren, bara knapprat piller och kollat YouTube o skit. Det osociala måste du jobba bort med hjälp av psykiatrin, det är ett helvete, lidit av det i 20 år. Kan börja gråta och bli helt stirrig och nervös om jag bestämt ngt med ngn om typ 5 dagar, mina nerver går helt itu bara tanken på att prata med ngn eller se ngn i ögonen. Det är bara till att kontakta vuxen psykiatrin direkt. De kommer vara till stor hjälp, dels i din process att sluta med Tramadol. Men framförallt efter behandling, och ev då göra en hel undersökning på dig och att komma till botten med dina problem. Kanske är det ngn diagnos som ligger o spökar i bakgrunden, kanske är det ngt annat du varit med om. Känner ju inte dig. Men låter helt klart som att du åtminstone behöver både antidepressiva och/el stimulanter. Håller tummarna för dig!

Hahahha nej jag överdriver såklart men de känns som det, är så känslig för allt typ (känns som jag får AT av allt nästan o att jag blivit så svag av allt rökande och knaprande på tramadolen, kommer säkert kännas bättre efter ett tag.
Tack för dina tips va verkligen ett sånt här svar man vill ha, av nån som endå förstår. Haft ganska jobbig barndom med vårdnadstvist och pappa som hållit på en del med skit och mycket psykisk misshandel så de är nu jag har börjat ta hjälp av vården för att verkligen gå till botten med vad för problem jag har. Har social fobi och PTSD
Juste förresten en kille jag vet fick laro men han sa ärligt att de har förstört hans liv mer, fråga aldrig hur eller varför men de va de han sa för jag frågade han faktist om det, såklart så är de ju inte så för alla säkert men vet inte ja valde att lyssna på de.
Senast redigerad av AnonymGrabb663 2024-12-26 kl. 23:24.
Citera
2024-12-29, 21:36
Medlem
Citat:
Hahahha nej jag överdriver såklart men de känns som det, är så känslig för allt typ (känns som jag får AT av allt nästan o att jag blivit så svag av allt rökande och knaprande på tramadolen, kommer säkert kännas bättre efter ett tag.
Tack för dina tips va verkligen ett sånt här svar man vill ha, av nån som endå förstår. Haft ganska jobbig barndom med vårdnadstvist och pappa som hållit på en del med skit och mycket psykisk misshandel så de är nu jag har börjat ta hjälp av vården för att verkligen gå till botten med vad för problem jag har. Har social fobi och PTSD
Juste förresten en kille jag vet fick laro men han sa ärligt att de har förstört hans liv mer, fråga aldrig hur eller varför men de va de han sa för jag frågade han faktist om det, såklart så är de ju inte så för alla säkert men vet inte ja valde att lyssna på de.
Det låter tufft vad du gått igenom. Själv varit med om sjuka saker i barndomen, fysiskt, psykiskt våld, övergrepp, mamma, pappa ja hela släkten är alkoholister eller narkomaner, och alla är spelmissbrukare. Förutsättningarna va inte de bästa. Det gick bra för en av mina systrar iaf, det får man glädjas åt. Oftast är det mkt skit från barndomen, ja från livet själv, som gör att man hamnar i missbruk. Alla älskar inte livet, och mänskligheten kan vara hemsk. Det är lättare att ta till substanser än att gå till botten med sina problem helt klart. Men till slut kommer man ändå till den punkten där man måste gå till botten, cirkeln måste slutas. För det är inte roligt när man börjar inse att inte ens drogerna hjälper längre som de gjorde i början. Tankarna tränger igenom ändå, hur många tabletter man än tar, minnen kommer tbx, man får panik känslor, och det går inte att bedöva bort det för alltid. Man måste komma ända dit för att fatta att man börjar bli färdig med missbruket. Men det är enkelt att säga, sjukdomen håller ett hårt grepp om en fysiskt, AT är inte att leka med det är en riktig kamp. Det är bra att du som ung redan insett att det livet inte håller och att du tagit hjälp. Känner igen mkt det här med hur svag kroppen blir. Man ligger mest, dåliga vanor, dålig mat om man ens äter, näringsbrist, ser knappt solljuset, ingen frisk luft. Man blir svag i benen, noll kondition, flåsar bara man ska gå ut i köket och ta vatten. Man går ner sig väldigt fort i kroppen. Ja nu vet jag inte hur din vardag ser ut, beskriver mest hur min sett ut. Men du kommer bli förvånad hur snabbt man ändå kan få iaf lite kraft tbx. Försök iaf med 3 små promenader om dagen, om det så bara är runt huset.
Är själv inte med i Laro. Köper Sub på gatan då och då. Men känner många som är med. Är ju antingen att det räddar ens liv, eller känns det som att det förstör ens liv, för du måste i stort sett gå på den medicinen för alltid, kan tänka mig att man känner sig fast och inte fri. Men om det gäller att du slutar tex med ett 20 år långt heroin missbruk, och tar hjälp av Laro programmet och det funkar så är det ju helt klart värt det. Man får ju dock inte vara positiv på andra droger förutom cannabis, för att få vara med i programmet. Så det är svårt om man har ett opiat missbruk plus då ett "bland missbruk"
Hur höga doser låg du på som mest på tramadolen?
Citera
2024-12-31, 00:11
Medlem
Citat:
Håller med Santeria va överlägset förr, dom va det ända jag ville ha i typ 2 år. Sen blev det skit med dom som det alltid brukar bli. Kommer ihåg förr de röda indiska som kom först, de va så jävla dunder asså! Sen började kopiorna komma med antingen gift i sig eller kraftigt under doserade. Det är synd, en bra produkt varar sällan länge innan den förstörs. Nu kör jag Sandoz, det är ok
Har tillgång till svenska Tramadol också, men de slår inte lika bra längre när man e van vid annat. Som du säger, det är ngt jävla skit i de utländska trammen som slår annorlunda som man blir hooked på! Ibland tar jag paus från Trammen ngn vecka och kör Sub istället. Mkt mkt billigare, en 8 mg för 40 spänn! Det räcker gott och väl för mig en kväll om jag vill flumma bort och nodda lite. Vissa tycker inte det går att bli skön på Sub, men jag har aldrig någonsin blivit besviken, alltid varit nöjd med ruset.

hur tar du subben?
Citera
2024-12-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Hur många Ikto (2mg) vågar man ta tsm med tramadol (50mg) utan risk för överdos? Tar för tillfället en tablett av båda sorterna morgon och kväll för att palla ångesten, men känner att jag behöver mer. Men man vill ju inte råka på en od liksom.

Det är aldrig bra att blanda benso med opioder/opiater men du kommer inte åka på en OD av 50mg tram. Lägg på två nollor och då kanske. Detta förutsätter såklart att du inte blandar med alkohol. 2mg ikto motsvarar 1mg xanor. Förmodar att du har en viss tolerans också så du måste nog upp i betydligt högre doser.
Senast redigerad av Frakta99 2024-12-31 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in