Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymGrabb663
Hej jag vet inte om detta är rätt tråd eller så men jag är en kille på 22år och har brukat tramadol sen jag var 18-19 år men började ta dom dagligt vid 19 års ålder, har alltså tagit det varje dag i 3 år, bokstavligen vaaaarje dag. Vill bara be om tips och så hur jag ska ta mig genom denna AT på bästa sätt.
Är så jävla rädd, mår skit. Har tagit runt 600-1200mg varje dag.
Har fått tag i rätt många DEPOT 200mg vid namn (SANDOZ) så hur ska jag trappa ner med dom?
Har innan tagit santeria 200mg, vilket känns som de är nån annan jävla SKIT i dom så är rädd att jag blivit beroende av någon annan opioid eller nåt som är starkare.
Fick nyligen ett krampanfall när jag intog 3st 200mg Santeria, går också på SNRI och vet såklart riskerna med att man kan få krampanfall av att kombinera SNRI och Tramadol, konstiga är att jag inte hade tagit nån SNRI på 1.5-2 dagar o sen intog jag ju då 3st som sagt och så åkte jag på ett anfall, som tur så kände jag av att jag blev ryckig så ja la mig i sängen på sidan och fick anfallet i sängen, vaknade upp på marken dock.
Det var efter dehär anfallet jag verkligen känner att ja pallar inte dehär mer, nu får de räcka. Det botade social fobi och jag mådde så jävla bra på tramadolen innan, nuförtiden har de bara vart att jag jagat dehär ruset att nodda och få euforin, vet ju att ja kan lägga in andra droger för att "boosta" effekten men de är verkligen inget alternativ för jag vill inte börja ta andra saker så jag har ytterliggare ett annat beroende att kämpa mot. Nuförtiden känner jag mig bara bedövad och blir ryckig, alltså inget "rus".
Vill bara ha hjälp av någon här, va ska ja göra, hur ska ja göra? Hört att LARO bara gör de värre så de är inget alternativ. håller redan på att ta 500mg om dagen o tänker att jag ska sänka med 100mg varje vecka eller varje 2 veckor
Vill inte höra massa negativt för de är de sista jag behöver. Tack på förhand för alla tips o trick
Hej! Har suttit i samma båt. Brukade 1500-2000 mg dagligen i 9 år. Det är inte det lättaste att sluta. Men här kommer ngr tips iaf. Du trappar ner givetvis, ca en månad räcker, minskar varje dag. Sen tog jag en del Lyrica, ca ,600 mg/dag och det var absolut det bästa mot T abstinensen och opiat suget. Ja Lyrica hjälper fan mot AT på alla droger har jag märkt .Dock får du inte fastna på Lyrica då blir det ännu jävligare. Därför går du över till Gabapentin sen i en kortare period. Ha alltid ngt mot sömnen till hands, typ Zopiklon, och lugnande, stess rekommenderar jag den är bra när man går av annan skit. Men ta bara vid behov. Sen är mkt vitaminer, magnesium, b12 är bra. Har du svårt med aptiten köp hem ngr näringsdrycker från apoteket. Försök promenera varje dag, vet att det är svårt. Kommer bli jobbigt 2-3 veckor men det går över. Den fysiska biten är lättast att ta sig igenom om man jämför med den psykiska. Hjärnan kommer för alltid sakna opiat ruset, men det får man leva med. Är du rädd för o sluta och känner dig otrygg, så ta hjälp av BC istället du får 10 dagars avgiftning och är i trygga händer.
Sen när du varit ren ett tag och är uppe på fötter, gå förbi ett NA möte ngn gång, så du inte känner dig ensam med dina känslor. Kan va skönt att snacka med folk som vet precis vad du går igenom. Lycka till!