Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-29, 05:11
  #42493
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Jag har tagit 800mg tram under 4 timmar vet att det är en hög dos men är det farligt har inte tolerans kan jag sova nu?
När jag är uppe i sådana höga doser somnar jag då ögonen sluts så mycket.

Mår du illa? Ta det lugnt så du inte får krampanfall. Det suger! Känns som att man blivit överkörd av en bil.
Citera
2022-05-31, 02:53
  #42494
Medlem
mr.aidss avatar
Jag är en van användare av Tramadol och ligger på cirka 1 - 1.2g om dagen ungefär. Igår tog jag 600mg och fyllde sedan på över 5-6 timmar upp till 1000mg, inget ovanligt. Somnade vid 04 och vaknar upp 7-8 tiden av att jag har enorm huvudvärk, känsla av att jag ska spy och allmänt utslagen. Under dagen kunde jag inte ens behålla vatten i magen utan att det kom ut igen, har legat i sängen och blundat fram till på kvällen då jag började må lite bättre och bli en människa igen.

Detta är inte första gången jag reagerat på exakt detta viset av tramadol men jag förstår inte riktigt varför jag mår så dåligt vissa gånger? Jag menar det är inga ovanligt stora doser (för mig) så att det ska vara en överdos känns konstigt. Och nej, jag fick inte ett krampanfall. Har fått det tidigare och detta var absolut inte ett sådant.

Så, varför mår jag så dåligt vissa gånger jag knaprat tram?
Citera
2022-05-31, 17:49
  #42495
Medlem
Godkväll,

Jag går på 2700mg Gabapentin per dygn.
Hur är det med Tram/Gaba kombinerat?
Ätit Gaba i ett par månader så tolerans har jag.
Kan man trycka i sig 100-200mg tram utan problem eller kan det bli risk för EP?
Några erfarenheter?

Tack.

Mvh,
Karl
Citera
2022-06-02, 11:36
  #42496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Jag är en van användare av Tramadol och ligger på cirka 1 - 1.2g om dagen ungefär. Igår tog jag 600mg och fyllde sedan på över 5-6 timmar upp till 1000mg, inget ovanligt. Somnade vid 04 och vaknar upp 7-8 tiden av att jag har enorm huvudvärk, känsla av att jag ska spy och allmänt utslagen. Under dagen kunde jag inte ens behålla vatten i magen utan att det kom ut igen, har legat i sängen och blundat fram till på kvällen då jag började må lite bättre och bli en människa igen.

Detta är inte första gången jag reagerat på exakt detta viset av tramadol men jag förstår inte riktigt varför jag mår så dåligt vissa gånger? Jag menar det är inga ovanligt stora doser (för mig) så att det ska vara en överdos känns konstigt. Och nej, jag fick inte ett krampanfall. Har fått det tidigare och detta var absolut inte ett sådant.

Så, varför mår jag så dåligt vissa gånger jag knaprat tram?
Tjoo
Ja du jag är också van höga doser. Men det betyder inte att man alltid kommer undan med de höga doserna bara för att man klarar det allt som oftast. Beroende på sömn, mat, stress osv kan du lätt överdosera på dessa doser. Och det är vad jag tror du gjort! Har själv överdoserat på doser jag klarar 99 av 100 gånger. Kan bero på omständigheterna, eller att kroppen bara säger stopp helt enkelt. Va försiktig. Tramadol är känt för att du kan bara somna in när du minst anar det, och aldrig vakna igen. Försök gå ner lite i dos. Man märker aldrig på T när det blir farligt, det kommer lurigt och smygande. Ta hand om dig!
Citera
2022-06-02, 21:18
  #42497
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlasson
Godkväll,

Jag går på 2700mg Gabapentin per dygn.
Hur är det med Tram/Gaba kombinerat?
Ätit Gaba i ett par månader så tolerans har jag.
Kan man trycka i sig 100-200mg tram utan problem eller kan det bli risk för EP?
Några erfarenheter?

Tack.

Mvh,
Karl
Det är alltid risk med EP.

100-200mg tram är ju inte så hög risk men din gabapentin-dos är ju väldigt hög.
Skulle sänkt den dosen.
Citera
2022-06-03, 20:47
  #42498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det är alltid risk med EP.

100-200mg tram är ju inte så hög risk men din gabapentin-dos är ju väldigt hög.
Skulle sänkt den dosen.
Dosen är ordinerad av min läkare pga nervsmärta så han får nog avgöra det.
Men tack för svar!
200mg tram gick fint.
Citera
2022-06-03, 22:57
  #42499
Medlem
Kan man ta heroin mot en tradd at?
Vill bara veta om det funkar eller inte. Sen vet jag att det inte är smart menmen.
Citera
2022-06-04, 04:09
  #42500
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
- - - -

Så, varför mår jag så dåligt vissa gånger jag knaprat tram?

Vet inte... Men! Prylen jag skulle komma till: samma här. Eg ingen opiatnisse och långt ifrån hookad men stående på antabus måste man ju få ta ut svängarna ibland - kanske käkar någon gång per månad, och samma här, oberoende av dosering; mår ibland kanon. Andra gånger känner jag mig bara allmänt "konstig" och mår bara jävligt illa, och igen: helt oberoende av dos.

Kanske är ett vanligt fenomen, no idea.
Citera
2022-06-04, 10:02
  #42501
Medlem
dengamleDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Vet inte... Men! Prylen jag skulle komma till: samma här. Eg ingen opiatnisse och långt ifrån hookad men stående på antabus måste man ju få ta ut svängarna ibland - kanske käkar någon gång per månad, och samma här, oberoende av dosering; mår ibland kanon. Andra gånger känner jag mig bara allmänt "konstig" och mår bara jävligt illa, och igen: helt oberoende av dos.

Kanske är ett vanligt fenomen, no idea.
Det cirkulerar ju en massa tram som inte görs i inom läkemedelsindustrin utan som är UG och där kan mab väl undra ifall det alltid är tram som är innehållet därav att effekten blir skum.
Citera
2022-06-04, 11:55
  #42502
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Det cirkulerar ju en massa tram som inte görs i inom läkemedelsindustrin utan som är UG och där kan mab väl undra ifall det alltid är tram som är innehållet därav att effekten blir skum.

Det kan iofs vara sant - man kan aldrig vara helt hundra på prylar från nätet eller gatan. Men det som talar emot det är att andra symtom är "som de ska" - magen står still dagen efter, pupiller som nålstick etc. Skumt, som sagt.
Citera
2022-06-05, 23:58
  #42503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emiros
Kan man ta heroin mot en tradd at?
Vill bara veta om det funkar eller inte. Sen vet jag att det inte är smart menmen.
Nä jag upplever inte det. Har testat en gång. Första 1-2 timmarna kändes det som att det skulle hjälpa och rädda mig. Sen vände allt! Mådde sjukt dåligt och riktigt illa! Ja i flera dagar faktiskt. Tog bara en 0.2a.
Citera
2022-06-06, 17:14
  #42504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nä jag upplever inte det. Har testat en gång. Första 1-2 timmarna kändes det som att det skulle hjälpa och rädda mig. Sen vände allt! Mådde sjukt dåligt och riktigt illa! Ja i flera dagar faktiskt. Tog bara en 0.2a.

Menar om det skjuter upp atn?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback