2019-02-17, 11:59
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Dagen efter brukar jag känna mig förbannat uttorkad. Dricker inte mindre vätska de dagar jag äter tramadol.

Torkar tramadol ut kroppen? Bör man dricka extra mycket vätska?
Samma här. Kan rent av se/känna det på huden som blir torr och fnasig (kanske delvis till följd av allt kliande). Skulle säga att jag generellt dricker mer en dag jag tagit tram. Dos brukar ligga runt 500mg.
Citera
2019-02-17, 15:24
Medlem
telepatis avatar
någon som kommit över gul/gröna kapslar 100 mg? Stod typ ”syngeric” eller liknande på bakisdan. Indiska såklart, men upplevde att det var bra jävla tryck i dem.
Citera
2019-02-17, 15:29
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Gör det! Perfekt till det nya året

Jag känner faktiskt inget sug alls. Under min avtändning var jag så bestämd på att inte röra skiten mer och fick total avsmak av tramadol och har inte känt minsta lilla sug efter tramadol på fyra veckor nu (sedan jag sluta).

Någon gång i framtiden kanske jag käkar tramadol, dock endast i 1 dag. Inte nog med att jag aldrig kommer att köra ett race på det igen, kommer inte ens köra 2 dagar i streck.
Starkt! Måste kännas skönt att ha bestämt sig?
Citera
2019-02-17, 17:08
Medlem
Tog 150mg av en gammal tramadol retard för typ 2h sedan och känner typ ingenting. Har haft väldigt svag bodyhigh men annars helt nykter. Ska man ta mer eller kommer den kicka in långsammare pga att den är så pass gammal? snabba svar uppskattas
Citera
2019-02-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0STR0N
Tog 150mg av en gammal tramadol retard för typ 2h sedan och känner typ ingenting. Har haft väldigt svag bodyhigh men annars helt nykter. Ska man ta mer eller kommer den kicka in långsammare pga att den är så pass gammal? snabba svar uppskattas
Du bör ta iallafall 200mg till, så du sammanlagt käkat 350mg.
Själv börjar jag nodda på runt 400mg.
Citera
2019-02-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Du bör ta iallafall 200mg till, så du sammanlagt käkat 350mg.
Själv börjar jag nodda på runt 400mg.

Innan har jag nåddat på 50-100mg, för typ en månad sedan. Tog dock 350mg mdma för 2 veckor sedan, kan det påverka ruset?
Citera
2019-02-17, 18:18
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Starkt! Måste kännas skönt att ha bestämt sig?

Yes. Ska erkänna att jag tar det ibland, väldigt disciplinerat. Och jag vet om att jag aldrig kommer att falla i träsket igen. Kommer inte ens ta två dagar på raken, så pass långt har jag valt att gå.

Ska inte ljuga, Tramadol är underbart, speciellt för en person som jag, som är naturligt "lowy". Den gör under. Men man ska inte hamna i träsket, aldrig. Vi alla är olika och har olika disciplin, men för mig händer det 1 gång i veckan, max två.
Citera
2019-02-17, 21:37
Medlem
Citat:
Yes. Ska erkänna att jag tar det ibland, väldigt disciplinerat. Och jag vet om att jag aldrig kommer att falla i träsket igen. Kommer inte ens ta två dagar på raken, så pass långt har jag valt att gå.

Ska inte ljuga, Tramadol är underbart, speciellt för en person som jag, som är naturligt "lowy". Den gör under. Men man ska inte hamna i träsket, aldrig. Vi alla är olika och har olika disciplin, men för mig händer det 1 gång i veckan, max två.
Så gjorde jag också under 3-4 år. Segt bara när man känner sig off dagarna man inte tar, för det kommer du att göra, om du inte redan fått den baksmällan. Eller när jag tänker efter försökte jag hålla det till 1 gång i månaden, vilket gick väldigt länge. Alla måste få vandra vägen i sin takt men en dag kommer du förstå att opioider inte gör dig ett dugg gladare, utan att det är precis tvärtom. Jag skulle vilja påstå att det inte existerar nån som tar opioider regelbundet för annat än traditionell smärta, vare sig det är en månad eller vecka mellan gångerna som inte är ägd opiaterna.

Däremot är det viktigt att veta att det inte alltid slutar med överdos och död, de som inte dör växer ur skiten. Hoppas du är en av dom.
Citera
2019-02-17, 21:59
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Så gjorde jag också under 3-4 år. Segt bara när man känner sig off dagarna man inte tar, för det kommer du att göra, om du inte redan fått den baksmällan. Eller när jag tänker efter försökte jag hålla det till 1 gång i månaden, vilket gick väldigt länge. Alla måste få vandra vägen i sin takt men en dag kommer du förstå att opioider inte gör dig ett dugg gladare, utan att det är precis tvärtom. Jag skulle vilja påstå att det inte existerar nån som tar opioider regelbundet för annat än traditionell smärta, vare sig det är en månad eller vecka mellan gångerna som inte är ägd opiaterna.

Däremot är det viktigt att veta att det inte alltid slutar med överdos och död, de som inte dör växer ur skiten. Hoppas du är en av dom.

Vet definitivt vad du menar med att man känner sig "off" när man inte tar. De absolut ingen avtändning, för det får man inte om man brukar på det sättet, men det är typ någon "bakis" i och med att man var så uppåt o energisk dagen innan, när man käkade tram.

Håller med om att opiater inte får dig att må bätre/gladare och det är definitivt ett gift som man bör undvika. Men jag tycker att den duger i vissa speciella tillfällen, å dom tillfällena ska helst inte vara för nära varandra. Men en random skön sommardag där man ska grilla me alla polare osv, spela fotboll, why not..poppa en liksom. Sen kanske nästa tillfälle är om 1-2 månader, när man ska på bio eller lana hos en vän.
Citera
2019-02-17, 22:17
Medlem
Citat:
Vet definitivt vad du menar med att man känner sig "off" när man inte tar. De absolut ingen avtändning, för det får man inte om man brukar på det sättet, men det är typ någon "bakis" i och med att man var så uppåt o energisk dagen innan, när man käkade tram.

Håller med om att opiater inte får dig att må bätre/gladare och det är definitivt ett gift som man bör undvika. Men jag tycker att den duger i vissa speciella tillfällen, å dom tillfällena ska helst inte vara för nära varandra. Men en random skön sommardag där man ska grilla me alla polare osv, spela fotboll, why not..poppa en liksom. Sen kanske nästa tillfälle är om 1-2 månader, när man ska på bio eller lana hos en vän.
Det kommer aldrig funka i längden, det är det jag försöker säga. Du måste ta reda på varför du inte kan njuta av grejerna du räknade upp utan att ta smärtstillande. Det är liksom inte som att ta en bärs, det är mer som att ta lite heroin då och då, dvs en stor jävla risk.

Ibland kan det vara värt att kolla in hur Svensson lever. Det är för de flesta helt jävla främmande att ta opioider när man går på bio. Det är inte för att dom är dumma i huvudet, utan för att dom frågar doktorn om rätt medcin.

Du verkar ung, jag hoppas att du tar till dig lite och tänker efter och att det bidrar till att du inte går ner dig för djupt.
Citera
2019-02-18, 12:54
Medlem
caecos avatar
Citat:
Det kommer aldrig funka i längden, det är det jag försöker säga. Du måste ta reda på varför du inte kan njuta av grejerna du räknade upp utan att ta smärtstillande. Det är liksom inte som att ta en bärs, det är mer som att ta lite heroin då och då, dvs en stor jävla risk.

Ibland kan det vara värt att kolla in hur Svensson lever. Det är för de flesta helt jävla främmande att ta opioider när man går på bio. Det är inte för att dom är dumma i huvudet, utan för att dom frågar doktorn om rätt medcin.

Du verkar ung, jag hoppas att du tar till dig lite och tänker efter och att det bidrar till att du inte går ner dig för djupt.
Jag tänker inte moralisera över att folk brukar tramadol eller andra opioider. Jag klarade det själv under några år att ta det till och från. Man märker däremot att man flyttar gränserna och börjar rationalisera för när man kan ta det. "Bara på bio, bara idag när jag ska göra denna sociala grej" o.s.v. Så la ned det helt mer eller mindre när jag märkte detta, då jag hade en känsla av att det inte skulle bli bättre med tiden.

Till dig som detta inlägg riktades mot, jag säger inte att detta kommer inträffa för dig. Men risken är stor och upplever du att det är värt risken? Om inte så bör du nog avbryta i all välmening, annars kan du köra på.
Citera
2019-02-19, 10:55
Medlem
Ska till vårdcentralen nästa vecka för att förnya mitt recept på Tramadol. Har haft det flera år. Enligt ordinationen någon gång i vecka för tillfällig ryggvärk. Inte haft några problem att få det förnyat flera år då jag hållt mig till ordinationen - dock inte för värk utan för att må fint . Även fått det förnyat direkt genom 1177. Men nu vill de att jag ska träffa en ung ST-läkare. Känner på mig att hon inte kommer vilja förnya trots min regular story.... vad har ni för erfarenheter? Bäst är utländska äldre läkare. De förnyar utan att tveka. Men nu känner jag att jag måste få fighta för att få... kan jag hota med att jag kommer lista om mig osv om jag inte får de? vad brukar funka för er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in