Citat:
Ursprungligen postat av
R.Bloodworth
Vet definitivt vad du menar med att man känner sig "off" när man inte tar. De absolut ingen avtändning, för det får man inte om man brukar på det sättet, men det är typ någon "bakis" i och med att man var så uppåt o energisk dagen innan, när man käkade tram.
Håller med om att opiater inte får dig att må bätre/gladare och det är definitivt ett gift som man bör undvika. Men jag tycker att den duger i vissa speciella tillfällen, å dom tillfällena ska helst inte vara för nära varandra. Men en random skön sommardag där man ska grilla me alla polare osv, spela fotboll, why not..poppa en liksom. Sen kanske nästa tillfälle är om 1-2 månader, när man ska på bio eller lana hos en vän.
Det kommer aldrig funka i längden, det är det jag försöker säga. Du måste ta reda på varför du inte kan njuta av grejerna du räknade upp utan att ta smärtstillande. Det är liksom inte som att ta en bärs, det är mer som att ta lite heroin då och då, dvs en stor jävla risk.
Ibland kan det vara värt att kolla in hur Svensson lever. Det är för de flesta helt jävla främmande att ta opioider när man går på bio. Det är inte för att dom är dumma i huvudet, utan för att dom frågar doktorn om rätt medcin.
Du verkar ung, jag hoppas att du tar till dig lite och tänker efter och att det bidrar till att du inte går ner dig för djupt.