2019-02-08, 18:35
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
För att tram liksom MDMA tar på seratonin. Och tar man dem för nära inpå varandra ökar risken för serotonergt syndrom. Hört rekommendationer att man ej ska ta tram typ 1-2 veckor efter E/MDMA. Men möjligt att det är lugnt med 48h, beror på dosering etc. Och hur ofta du tar.
Okej, snarlikt svar jag hittat online.
Ptja en kväll på MDMA(Rent) brukar gå på 600-800mg å tram brukar en 7-800mg slinka ner för att få rus.
Citera
2019-02-08, 19:34
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Okej, snarlikt svar jag hittat online.
Ptja en kväll på MDMA(Rent) brukar gå på 600-800mg å tram brukar en 7-800mg slinka ner för att få rus.

Alright, hyfsat höga doser men du känner din kropp bäst Hoppas det blir bra hur du än gör
Citera
2019-02-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSALOL123
https://imgur.com/a/alJz9GY

Depå-tabletter, räcker om du delar på dom, eller tuggar.
Förövrigt så har du fått tag på dom bästa trammen enligt mig (och många)😀
Citera
2019-02-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stability
Depå-tabletter, räcker om du delar på dom, eller tuggar.
Förövrigt så har du fått tag på dom bästa trammen enligt mig (och många)😀
Helt klart en av dem bästa sorterna.
Citera
2019-02-09, 16:38
Medlem
Dagen efter brukar jag känna mig förbannat uttorkad. Dricker inte mindre vätska de dagar jag äter tramadol.

Torkar tramadol ut kroppen? Bör man dricka extra mycket vätska?
Citera
2019-02-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Dagen efter brukar jag känna mig förbannat uttorkad. Dricker inte mindre vätska de dagar jag äter tramadol.

Torkar tramadol ut kroppen? Bör man dricka extra mycket vätska?
Jag vet faktiskt inte men jag blir extremt törstig när jag är trammad.
Citera
2019-02-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Safe att käka tram dagen efter MDMA? Eller bättre och låta det passera 48h?

När jag har tagit ca 200mg mdma en kväll så brukar jag ta 200mg tram dagen efter mot at:n , inte varit någon fara för mig iallafall, men man känner inte av trammen lika mycket som man brukar göra.
Citera
2019-02-15, 19:02
Medlem
Hej

En fråga från en rookie.

När riskerar man att få avtändning? Hur ofta behöver man käka tramadol minimum för att riskera att "ändra" på hjärnans signaler till en ny verklighet, där man får massa symptom om man slutar ta tramadolet? Vet att det kan variera från person till person. För person A börjar AT symptomen komma efter 5 dagars användning i streck, för person B kanske det är 2 veckor.

Jag äter tram ca 3 dagar i veckan och gör det aldrig 2 dagar på raken. Är jag i någon riskzon?

Tacksam för svar
Citera
2019-02-15, 19:19
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Hej

En fråga från en rookie.

När riskerar man att få avtändning? Hur ofta behöver man käka tramadol minimum för att riskera att "ändra" på hjärnans signaler till en ny verklighet, där man får massa symptom om man slutar ta tramadolet? Vet att det kan variera från person till person. För person A börjar AT symptomen komma efter 5 dagars användning i streck, för person B kanske det är 2 veckor.

Jag äter tram ca 3 dagar i veckan och gör det aldrig 2 dagar på raken. Är jag i någon riskzon?

Tacksam för svar

När jag frågade om en grej relaterat till avtändning förra veckan var det någon som sa att inte ens med varannan dag så är det säkert man får någon avtändning alls. Om det stämmer bör du inte vara i någon värre riskzon. Men ta några dagars uppehåll efter kanske ett par månaders användande och kolla läget.
Citera
2019-02-15, 23:52
Medlem
Tja!

Om man har fått krampanfall 5-6 gånger efter att ha tagit tramadol, har man då utvecklat riktig epilepsi som kan komma när som helst även fast man inte har ätit tramadol?

Mvh
Citera
2019-02-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Tja!

Om man har fått krampanfall 5-6 gånger efter att ha tagit tramadol, har man då utvecklat riktig epilepsi som kan komma när som helst även fast man inte har ätit tramadol?

Mvh
Jag skulle inte tro det.
Har flera vänner som missbrukat tramadol under en lååång tid och hunnit få många krampanfall men ingen av dem har utvecklat epilepsi. Huruvida tramadol påverkar kramptröskeln på lång sikt har jag inte koll på och överlåter frågan till mer erfaren.
Citera
2019-02-16, 20:40
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingster99
Tja!

Mvh

Nu utgår jag enbart på två av mina vänner.
De fick anfall enbart på tramadol (när de låg på väldigt höga doser).
Inget tramadol= inga anfall alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in