2018-10-02, 02:04
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moogio
Va fan är detta...har tagit tram dagligen i 1 månad, alltid på samma tid och alltid samma dos (150mg, 200mg vid 3 enstaka tillfällen). Tog sista igår vid kl 13. Nu typ 36 timmar senare så väntar jag på ATn. Men känner ingenting. Såklart skulle det va mysigt med en tram men har ingen riktig craving eller psykisk/fysisk AT. Jag mår helt enkelt bra och är nykter....

Det var inga depo tram

Har du tagit tramadol i enbart en månad, och i de låga doser som du beskriver, så finns det en stor chans att du inte får AT. Möjligtvis att du kan känna dig något "off" i några enstaka dagar, typ 3-5. Men va smart och ta ett par dagar paus, sedan kan du tramma lite igen och ta paus igen i ett par dagar. Tar du tramadol så här kontrollerat så kommer du inte behöva oroa dig för AT när du väl lägger av.

Om man nu är en person som vill hobbyknarka tram, så ska man försöka behärska konsten att tramma och ta pauser med jämna mellanrum så att man inte drabbas av AT. Så dom tagarna du tar tramadol mår du toppen, dem dagarna du inte tar tramadol så är du fortfarande dig själv och normal.

Men det är väldigt enkelt att ge sig och börja ta det dagligen då man vill må toppen varje dag. Wips before you know it så har man tagit tramadol varje dag i 3 månader. Därför jag säger konsten att behärska trammandet. Kan vara sjukt svårt att ha en karta hemma på sin tänkta pausdag och falla för frestelsen.
Senast redigerad av R.Bloodworth 2018-10-02 kl. 02:07.
Citera
2018-10-02, 10:20
Medlem
Hej!

Har någon erfarenhet Hur det ät att träna med tramadol i kroppen?
Runt 400-600mg?

Skulle det kunna trigga igång ett ep-anfall? Alltså sänka kramptröskeln elller har det inget att säga?

Jag tänker på styrketräning på gym. Lyfta vikter osv.
Citera
2018-10-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobligania
Hej!

Runt 400-600mg?

Skulle det kunna trigga igång ett ep-anfall? Alltså sänka kramptröskeln elller har det inget att säga?

Har du redan ätit de? Jag skulle avstå iom att man blir så speedad. Spara till efter så slipper du även värken.
Citera
2018-10-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Har du redan ätit de? Jag skulle avstå iom att man blir så speedad. Spara till efter så slipper du även värken.

Har redan tuggat i mig 300mg ja 👌
Men du menar att det inte skulle trigga ett ep-anfal iallafall? Bara en sjuk träningsvärk dagen efter?
Citera
2018-10-02, 11:15
Medlem
Katthoarderns avatar
Tog 200mg tramadol igår vid 15 tiden, är det okej att ta 50mg elvanse nu?
Citera
2018-10-03, 09:01
Medlem
00sjus avatar
Jag har fått halsfluss och undrar om det går att ta kåvepenin tillsammans med Tramadol?
Senast redigerad av 00sju 2018-10-03 kl. 09:52.
Citera
2018-10-03, 10:16
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Har du tagit tramadol i enbart en månad, och i de låga doser som du beskriver, så finns det en stor chans att du inte får AT. Möjligtvis att du kan känna dig något "off" i några enstaka dagar, typ 3-5. Men va smart och ta ett par dagar paus, sedan kan du tramma lite igen och ta paus igen i ett par dagar. Tar du tramadol så här kontrollerat så kommer du inte behöva oroa dig för AT när du väl lägger av.

Om man nu är en person som vill hobbyknarka tram, så ska man försöka behärska konsten att tramma och ta pauser med jämna mellanrum så att man inte drabbas av AT. Så dom tagarna du tar tramadol mår du toppen, dem dagarna du inte tar tramadol så är du fortfarande dig själv och normal.

Men det är väldigt enkelt att ge sig och börja ta det dagligen då man vill må toppen varje dag. Wips before you know it så har man tagit tramadol varje dag i 3 månader. Därför jag säger konsten att behärska trammandet. Kan vara sjukt svårt att ha en karta hemma på sin tänkta pausdag och falla för frestelsen.
En polare har legat på 300-400mg tram i en månad ganska exakt. Hjälpte honom idag med lyrica för några dagar. Han är inne på sin fjärde dag nu. Bör han klara sig på lyrica som räcker i fyra dagar till?

Eller kommer han fortfarande vara dålig då? Är hemma hos honom atm och han känner sig helt normal nu efter 300mg lyrica bortsett från svettningar.
Citat:
Ursprungligen postat av Nobligania
Hej!

Runt 400-600mg?

Vet faktiskt inte huruvida kramptröskeln påverkas av styrketräning. Men tänk på vilka övningar du kör. Benböj och kramp kan gå riktigt illa.
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Jag har fått halsfluss och undrar om det går att ta kåvepenin tillsammans med Tramadol?
Jag skulle inte oroa mig. Hittar inget angående interaktioner mellan de två medicinerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Katthoardern
Tog 200mg tramadol igår vid 15 tiden, är det okej att ta 50mg elvanse nu?
Det är lugnt.
Citera
2018-10-03, 15:20
Medlem
yournotlikemes avatar
Tramadol + Xanax + Cannabis måste ju vara den bästa blandningen som finns!
Citera
2018-10-03, 15:56
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
En polare har legat på 300-400mg tram i en månad ganska exakt. Hjälpte honom idag med lyrica för några dagar. Han är inne på sin fjärde dag nu. Bör han klara sig på lyrica som räcker i fyra dagar till?

Eller kommer han fortfarande vara dålig då? Är hemma hos honom atm och han känner sig helt normal nu efter 300mg lyrica bortsett från svettningar.

Vet faktiskt inte huruvida kramptröskeln påverkas av styrketräning. Men tänk på vilka övningar du kör. Benböj och kramp kan gå riktigt illa.

Jag skulle inte oroa mig. Hittar inget angående interaktioner mellan de två medicinerna.

Det är lugnt.

Grejen är att de finns dom som kan ta tramadol i en månad och lägga av helt utan problem eller AT symptom, sen finns dem som kan få symptom. Men att lägga av efter enbart 1 månads trammande bör inte vara jättejobbigt. Möjligtvis i 3-5 dagar som jag sa ovan, men det är också individuellt. Dom fysiska AT symptomen blir jag i princip alltid av med på 2 dagar, kanske 3. Det är dem psykiska at symptomen som kan sitta i extra 5 dagar.

Låt din vän ta låga(!) doser av lyrica i 4-5 dagar sen släppa det. Det borde ta honom igen ATns peak.
Citera
2018-10-03, 21:02
Medlem
Är det stor risk för krampanfall om man tar 40mg Elvanse och 100-200mg Tramadol samtidigt på morgonen? Är man, 171cm lång och väger 57kg.
Citera
2018-10-04, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eysan
Är det stor risk för krampanfall om man tar 40mg Elvanse och 100-200mg Tramadol samtidigt på morgonen? Är man, 171cm lång och väger 57kg.

Nepp, ingen fara bara köra
Citera
2018-10-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyz2hood
Nepp, ingen fara bara köra
Tack för svar!
Skulle risken vara hög för krampanfall ifall jag istället tog 400mg Tramadol? Har tagit det en gång förut (200mg) så har ingen tolerans och tar Elvanse varje dag. Är inte orolig för andningssvårigheter, bara anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in