Citat:
Ursprungligen postat av
Moogio
Va fan är detta...har tagit tram dagligen i 1 månad, alltid på samma tid och alltid samma dos (150mg, 200mg vid 3 enstaka tillfällen). Tog sista igår vid kl 13. Nu typ 36 timmar senare så väntar jag på ATn. Men känner ingenting. Såklart skulle det va mysigt med en tram men har ingen riktig craving eller psykisk/fysisk AT. Jag mår helt enkelt bra och är nykter....
Det var inga depo tram
Har du tagit tramadol i enbart en månad, och i de låga doser som du beskriver, så finns det en stor chans att du inte får AT. Möjligtvis att du kan känna dig något "off" i några enstaka dagar, typ 3-5. Men va smart och ta ett par dagar paus, sedan kan du tramma lite igen och ta paus igen i ett par dagar. Tar du tramadol så här kontrollerat så kommer du inte behöva oroa dig för AT när du väl lägger av.
Om man nu är en person som vill hobbyknarka tram, så ska man försöka behärska konsten att tramma och ta pauser med jämna mellanrum så att man inte drabbas av AT. Så dom tagarna du tar tramadol mår du toppen, dem dagarna du inte tar tramadol så är du fortfarande dig själv och normal.
Men det är väldigt enkelt att ge sig och börja ta det dagligen då man vill må toppen varje dag. Wips before you know it så har man tagit tramadol varje dag i 3 månader. Därför jag säger konsten att behärska trammandet. Kan vara sjukt svårt att ha en karta hemma på sin tänkta pausdag och falla för frestelsen.