Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-02-02, 18:10
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Tagit 1 gram några gånger och inte direkt känt mig speciell. Nu tar jag oftast 4-500 mg. Jag ligger ju på 1-4 mg benso varje dag med så jag vet inte hur det funkar med Gaba? Och kroppens liknande funktioner. Så man inte bara tar och det blir verkningslöst, känns onödigt isåfall.

Jag har två polare som inte alls kan få ett rus på tram, de typ omöjligt. De har testat 3-4 gånger och även gått på högre doser, inte ett skvatt.
Citera
2019-02-02, 19:28
Medlem
st33rs avatar
Konstigt är att min tolerans inte utvecklades under åren jag tog 200 -300 mg per dag. Var ju inte så att jag började ta 400 eller 500 eller 600. Det landade på att 200 var lagom.
Men det beror kanske på att jag inte ville bli bäng utan bara bli lite lugn och pigg?

Sen kanske olika pers har olika reaktioner? Fått bra effekt av tram ända sen början. Första gången blev jag enormt påverkad av 50 mg bara.
Citera
2019-02-02, 19:51
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har två polare som inte alls kan få ett rus på tram, de typ omöjligt. De har testat 3-4 gånger och även gått på högre doser, inte ett skvatt.
Måste vara något sådant, jag blir ju lugn och kan slappna av efter 5-600 men inget mer händer. Om jag tar 20-30 oxy däremot så rodnar jag, blir lite snurrig, varm och ostadig. Snabbnerkande bör påpekas.
Citera
2019-02-04, 13:26
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Konstigt är att min tolerans inte utvecklades under åren jag tog 200 -300 mg per dag. Var ju inte så att jag började ta 400 eller 500 eller 600. Det landade på att 200 var lagom.
Men det beror kanske på att jag inte ville bli bäng utan bara bli lite lugn och pigg?

Sen kanske olika pers har olika reaktioner? Fått bra effekt av tram ända sen början. Första gången blev jag enormt påverkad av 50 mg bara.

Under perioden april-juli cirka åt jag dagligen 200-300, och precis som du kunde jag må bra på dem doserna hela tiden. Så fort du överstiget det så är du körd, då måste du hålla dig till din nya dos om du vill känna av något.
Det kan mycket väl ha med din mentalitet att göra, att du nöjer dig med att vara lugn och pigg medan de flesta, inkl jag, vill bara må så bra som möjligt på tram, så man blir alltid frestad till att ta mer.

Har nu insett att man ska hålla sig till den där lagom nivån där man känner att man mår bra, och inte försöka jaga peaken.
Citera
2019-02-04, 17:10
Medlem
Hur är risken med att ta tramadol om man redan har epilepsi?

Tänkte bjuda en polare men som sagt, han har rätt så grov epilepsi och äter tabletter mot de.

100mg tabletter är det jag har föresten.
Senast redigerad av yoda23456 2019-02-04 kl. 17:14.
Citera
2019-02-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoda23456

Tänkte bjuda en polare men som sagt, han har rätt så grov epilepsi och äter tabletter mot de.
Det är inget bra ide att ta tramadol när man har epilepsi. Du bör inte bjuda din kompis på tramadol då risken för kramp ökar.
Citera
2019-02-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Det är inget bra ide att ta tramadol när man har epilepsi. Du bör inte bjuda din kompis på tramadol då risken för kramp ökar.

De var det jag tänkte :/
Citera
2019-02-05, 03:39
Medlem
Citat:

Hade aldrig någonsin erbjudit Tramadol till någon med redan dokumenterad epilepsi. Ett Grand Mal är inte kul att stå och se på när någon får, man står där helt maktlös. Förmodligen inte särskilt kul för den drabbade heller när den vaknar till efter en timme (med förmodan att den inte slog i skallen ordentligt och behövde ambulans in).
Citera
2019-02-05, 14:35
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:

Nej! Aldrig. Inte ens 50mg. Bara om hans egna läkare godkänner det, annars aldrig.
Citera
2019-02-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Tänkte ställa en fråga, och jag vet att svaren kommer skilja sig åt då vi alla har olika hjärnor, men;

Hur länge behöver man käka tram minst för att få en at när man sedan slutar? Behöver inte vara den jobbigaste atn i världen, men likväl en at. Vissa påstår att de får de av 3 dagars användning i streck, andra 1 vecka, vissa 2.....och vissa t.om fler än 2 veckor.

Tror inte du riktigt fick något bra svar på din fråga och ska försöka svara på den. Jag har personligen käkat Tramadol i många år dock inte längre sedan ett gäng år tillbaka. Men för att du ska få ett perspektiv över det hela vill jag bara ge dig en VARNING innan du börjar ta denna. Tramadol är kraftigt beroende framkallande oavsett vad alla andra säger så enkelt är det bara. Hur snabbt du hamnar i ett missbruk är ganska personligt från person till person. En del (som mig själv) som tar första gången kan bli riktigt höga på så lite som 50mg en del 200mg för att uppnå samma effekt. Sedan för många som tar dessa piller första gången kan räkna med ett kraftig rus (som kraftigt alkohol påverkan) i följd av många spyor eller kraftigt illamående. Detta avtar ganska fort vid användning (några dagar) sedan får du börja känna på det sköna "rus" Tramadolen kan ge (om du slipper biverkningar och annat). 2 faktorer kommer ställas mot varandra hur snabbt just du kommer bli beroende. Åter igen en VARNING!!! Det handlar inte OM du kommer bli beroende utan NÄR!!! För tuggar du dessa piller så KOMMER du bli beroende!!! Generellt sett om du aldrig ätit opiater innan och håller till normala doser (50-250mg/dygn) så har du ca 2-3 veckor på dig innan det börjar sätta sig ordentligt. Självklart är det individuellt som exempel kanske man kan säga så här för att förstå det enklare. Äter du 50mg om dygnet tar det 4 veckor innan du får ett beroende. Äter du istället 200mg om dygnet tar det dig 2 veckor att bli beroende. Mängden Tramadol och antal dagar i rad du äter det kommer vara avgörande. Äter du istället 100mg om dygnet i 4 dagar och sedan 4-7 dagar utan är chansen ganska liten att du kommer bli beroende alls, möjligen att du kanske får små känningar av det 1-2 dagar då dagarna känns lite gråare och magen lite jobbig.

Hoppas du får en liten uppfattning om tid och perspektiv.

Men jag rekommenderar dig STARKT att inte röra skiten alls!!! Det kan ge oanade konsekvenser och problem och om det skulle gå så långt att du använder det för ofta och mycket och du en dag inget har kvar eller ej kan få tag på och då hamnar du i något som heter CT (Cold Tukey) Det vill säga i ett XX antal dagar kommer du ligga hemma och må riktigt dåligt, livet är skit, allt är värdelöst, myrkrypningar i hela kroppen, sömnlöshet, kraftig ångest/deprimerad, skiter brunt vatten i 1-2 veckor med magsmärtor, svettas som en gris osv osv… mycket otrevligt kommer ur dagen du slutar och det är inget du ens skulle vilja ge din värsta fiende!!!

Tro mig när jag skriver att jag vet vad jag pratar om när det kommer till opiater,
väldigt få eller ingen (vad jag vet eller hört om) kan detta som jag kan det. Tro mig
för det är ingen bragd eller något man skryter om utan jag bara varnar dig.

TÄNK två gånger innan du väljer att ta dessa preparat!!!

Ta hand om dig.
Citera
2019-02-05, 18:54
Medlem
Depottablett tram

tja undrade om dessa tabletter är depott?

https://imgur.com/a/rVJv566

ps, hur märker man om några tabletter är depott eller inte
Citera
2019-02-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSALOL123
tja undrade om dessa tabletter är depott?

https://imgur.com/a/rVJv566

ps, hur märker man om några tabletter är depott eller inte
Har du en bild på kartan när det är vänd up och ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in