Citat:
Förstår ditt resonemang! Mitt "schema" är inget planerat utan så det har blivit. Jag har inte stor tillgång till tram, och vill inte heller sitta på en större mängd då min disciplin lättare kan brista. Blivit så att jag frågat runt om någon i min krets har 100mg över. De flesta vill bara sälja kartor, men igår fick jag till slut tag i 100mg. Hade jag inte fått tag i det så hade jag fått stå ut helt enkelt. Finner då iaf tröst i att ju tuffare nedtrappning, desto snabbare blir jag kvitt alla besvär. Att dessa tuffa nätter gör mig fri snabbare gentemot om jag trappar ned en längre tid.
Idag lyckades jag få tag i 100mg x2 kapslar. Tänker mig:
Dag 5 (idag): 100mg
Dag 6 (imorrn): 100mg:
Dag 7: 0 mg
Då har jag i snittat 60mg/dag sedan jag påbörja min rehab. Veckan innan min rehab snittade jag 285mg per dag.
Nu tänker jag att om jag kan sova dag 7 utan besvär kommer jag inte fylla på något mer utan gå "CT". Sover jag dåligt Dag 7 så kommer jag att försöka få tag i en låg dos på 50-100mg.
Tack för svar!
PS: Jag ser själv hur jag gör saker och ting onödigt komplicerat hehe.
Idag lyckades jag få tag i 100mg x2 kapslar. Tänker mig:
Dag 5 (idag): 100mg
Dag 6 (imorrn): 100mg:
Dag 7: 0 mg
Då har jag i snittat 60mg/dag sedan jag påbörja min rehab. Veckan innan min rehab snittade jag 285mg per dag.
Nu tänker jag att om jag kan sova dag 7 utan besvär kommer jag inte fylla på något mer utan gå "CT". Sover jag dåligt Dag 7 så kommer jag att försöka få tag i en låg dos på 50-100mg.
Tack för svar!
PS: Jag ser själv hur jag gör saker och ting onödigt komplicerat hehe.
Jag körde i en månad i streck på doser 400-600 mg om dagen. Mot slutet gjorde jag en väldigt snabb nedtrappning för att ta en CT på det också. Så mina sista dagar jag käka tramadol såg ungefär ut så här
600 mg - 600 mg - 600 mg - 500 mg - 400 mg - 400 mg - 100 mg - Cold turkey
Fysiska besvär fick jag knappt något av, nysningar och lös i magen. Det psykiska slog till direkt o hänsynslöst dock! En stark ångest och depression och dagar av utebliven sömn. Hade jag tur lyckades jag få 2-3 timmars sömn max. Nu ser det lite bättre ut med sömnen, fortfarande trögt, men bättre.
Gå av det där rävgiftet och kasta skiten sedan. Att inte sova på dagar är normalt, även om jag vet hur psykiskt jävla påfrestande det är och rubbar en mentalt. Men sömnen kommer sakta men säkert tillbaks. För vissa kan det ta en vecka, för andra två, och för vissa även tre.