2017-09-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Du verkar blanda ihop lite när du skriver. Först skriver du att du tror att det är större risk för krampanfall om du käkar depot, och sen skriver du att kapslar utan depot borde bli en större påfrestning för kroppen. En så kallad helgardering här

Nu ska jag inte säga att jag är världens bästa tramadol-expert, men tänker vi logiskt så är det första du skrev fel. Bör vara mindre risk för krampanfall när du käkar depot, just eftersom det löses ut långsamt och därmed inte chockar kroppen lika mycket som vid vanliga kapslar.

Sen är 150mg tram inte alls mycket. Jag själv äter bra mycket mer än så på en dag utskrivet av läkare och får inte ens nästan några kramper.

Ursäkta mitt röriga inlägg, var extremt pajj när jag skrev hehe. Tog totalt 8 st 150mg, alltså över 1g. Inge kramp eller liknande alls, var dock hög i typ 2 dygn istället för en kväll som det blir utan depot.

Fick tag i Tamol-XX 200mg nu, runda tabletter med kryss-skåra. Ej depot, tog 400mg för 30 min sen och börjar redan bli mysig. Någon annan som har erfarenhet från just dessa? Läste tidigare i tråden att någon ej fått effekt alls av dom.
Citera
2017-09-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryndagod
Ursäkta mitt röriga inlägg, var extremt pajj när jag skrev hehe. Tog totalt 8 st 150mg, alltså över 1g. Inge kramp eller liknande alls, var dock hög i typ 2 dygn istället för en kväll som det blir utan depot.

Fick tag i Tamol-XX 200mg nu, runda tabletter med kryss-skåra. Ej depot, tog 400mg för 30 min sen och börjar redan bli mysig. Någon annan som har erfarenhet från just dessa? Läste tidigare i tråden att någon ej fått effekt alls av dom.
Dom funkar fint!
Citera
2017-09-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Dom funkar fint!

Åt för ca 1 timme sen, spydde precis upp allt. Jävla helvete.. Har glömt att köpa Postafen som brukar funka mycket bra..

Antar att risken för EP ökar drastiskt nu då kroppen antagligen inte tagit in näringen jag fick i mig och innan detta har jag inte ätit sen igår tisdag.
Citera
2017-09-14, 07:19
Medlem
Citat:
Åt för ca 1 timme sen, spydde precis upp allt. Jävla helvete.. Har glömt att köpa Postafen som brukar funka mycket bra..

Antar att risken för EP ökar drastiskt nu då kroppen antagligen inte tagit in näringen jag fick i mig och innan detta har jag inte ätit sen igår tisdag.
Prova sprida ut dosen! Ta en tablett var 20e/30e min. Upplever att detta reducerar biverkningar samt get ett bättre rus. Kan tänka mig att EP risken reduceras den med då kroppen inte chockeras av en stor mängd tramadol samtidigt. Har även läst att detta kan hjälpa kroppen att omvandla tramadolen till metaboliten o-desmetyltramadol effektivare. Det är ju trots all denna metabolit som främst ligger bakom ruset, inte tramadolen i sig. Dessutom orsakar o-desmetyltramadol INTE krampanfall.
Citera
2017-09-14, 15:35
Bannlyst
Citat:

Jag har tagit Tamol/Tamol-XX eller vad de nu heter en gång och jag blev mycket besviken.
Citera
2017-09-16, 20:22
Medlem
Måste få fråga er som kan det här med Tramadol...
Jag är nybörjare, fick ett gäng kartor med 100mg Tramadol, puttade i mig 2-3 st/dag med 4-6 tim mellanrum sex dagar i rad - mådde som en kung. Dag sju tog jag 4 st 100mg och upplevde det absolut värsta dygnet i mitt liv!!! Jag sov asdåligt på natten, tidig morgon upplevde jag någon slags overkligt tillstånd, jag var helt borta i skallen, samtidigt som en massa scener spelades upp i mitt huvud, fick panikångestliknande attacker gång på gång. Var helt knäckt den dagen. Nu vågar jag inte ta Tramadol längre...

Är detta en normal reaktion på Tramadol? Jag är en van Benzo-använadare, knaprar både Xanor och Imovane utan besvär.
Citera
2017-09-23, 19:44
Medlem
Nån som vet om Tramax 100 mg kapslar är depot eller inte?
Citera
2017-09-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffliggaren
Nån som vet om Tramax 100 mg kapslar är depot eller inte?

Inte bäst i världen på tram, men vad jag vet så ska det vara tabletter för att vara depot. Är inte helt säker är jag villig att erkänna, men vad jag vet så är inte kapslar depot alls när det gäller tram.
Någon som vet helt säkert som kan svara?

Edit; Öppna en kapsel och se hur innehållet ser ut. Är det pulver så är det snabbverkande, medan det enligt min googling ska likna kulor för att vara depot.
Senast redigerad av Fullafisken 2017-09-24 kl. 23:06. Anledning: Hittat info som är relevant att lägga till.
Citera
2017-09-25, 01:30
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
Inte bäst i världen på tram, men vad jag vet så ska det vara tabletter för att vara depot. Är inte helt säker är jag villig att erkänna, men vad jag vet så är inte kapslar depot alls när det gäller tram.
Någon som vet helt säkert som kan svara?

Edit; Öppna en kapsel och se hur innehållet ser ut. Är det pulver så är det snabbverkande, medan det enligt min googling ska likna kulor för att vara depot.

Ampuller/kapslar är oftast inte depå och kan finnas i 100 mg dom med. Tabletter brukar vara depå (100-200 mg)men tror även att det kan finnas 300 mg:e, men dom är nog svåra att få tag i.

När det gäller depottabletterna så är det väl bara att tugga sönder dom och sedan skölja ner med en bärs. Som med concerta. kan vara så att dom slår något saktare på grund av dom kan innehålla hjälpämnen som har lite inverkan på depåeffekten, men det är ju inte ett fentanyl-plåster vi pratar om här. Jag har käkat kapslar med kulor i och kan nog erkänna att dom slog saktare. Numera tuggar jag sönder allt. Oavsett om det är depå eller inte....

Edit: Är du säker på att det inte var en omeprazol-kapsel du öppnade? För dom innehåller kulor
Citera
2017-09-25, 23:29
Medlem
Någon som testat Indiska 100 mg Tramadol Top dol tabletterna som är vita med brytskåra, och kan tala om kvaliteten på dem?

Är de lika bra som OL-Tram så kommer jag bli jätteglad
Senast redigerad av blaha95 2017-09-25 kl. 23:32.
Citera
2017-09-26, 18:16
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Någon som testat Indiska 100 mg Tramadol Top dol tabletterna som är vita med brytskåra, och kan tala om kvaliteten på dem?

Är de lika bra som OL-Tram så kommer jag bli jätteglad

Har testat dom. Först i lördags men svårbedömd då pga oxy-fredag.
Men idag funka dom.
Dock inte provat OL.
Citera
2017-09-26, 19:47
Medlem
Snabb fråga, kanske i fel tråd, men.. Tram/trad abstinens.. Jag får fan inte sova. Så fort jag slappnar av får jag sjuka myrkrypningar, som blir till kramper i benen. Efs jag inte hittar något nätapotek som levererar nu, och VC har klippt mitt recept så vill jag ha någonting som får benen lugna. Jag pallar fan inte en natt till utan sömn. Thc funkar väl sådär, men tyvärr slår det ju igenom. Tips, någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in