Citat:
Ursprungligen postat av
Fullafisken
Inte bäst i världen på tram, men vad jag vet så ska det vara tabletter för att vara depot. Är inte helt säker är jag villig att erkänna, men vad jag vet så är inte kapslar depot alls när det gäller tram.
Någon som vet helt säkert som kan svara?
Edit; Öppna en kapsel och se hur innehållet ser ut. Är det pulver så är det snabbverkande, medan det enligt min googling ska likna kulor för att vara depot.
Ampuller/kapslar är oftast inte depå och kan finnas i 100 mg dom med. Tabletter brukar vara depå (100-200 mg)men tror även att det kan finnas 300 mg:e, men dom är nog svåra att få tag i.
När det gäller depottabletterna så är det väl bara att tugga sönder dom och sedan skölja ner med en bärs. Som med concerta. kan vara så att dom slår något saktare på grund av dom kan innehålla hjälpämnen som har lite inverkan på depåeffekten, men det är ju inte ett fentanyl-plåster vi pratar om här. Jag har käkat kapslar med kulor i och kan nog erkänna att dom slog saktare. Numera tuggar jag sönder allt. Oavsett om det är depå eller inte....
Edit: Är du säker på att det inte var en omeprazol-kapsel du öppnade? För dom innehåller kulor