2018-10-01, 01:54
Medlem
Ska ta avtädningen igen efter 2 veckor med tram 4-600mg/dag. Kan det hjälpa att ta 100mg för sömn 2-3 dagar med sista tabletten eller är det lika bra att sluta direkt? Är lite känslig mot AT
Citera
2018-10-01, 12:47
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Ska ta avtädningen igen efter 2 veckor med tram 4-600mg/dag. Kan det hjälpa att ta 100mg för sömn 2-3 dagar med sista tabletten eller är det lika bra att sluta direkt? Är lite känslig mot AT

Många påstår att det inte går att få en avtändning av 2 veckors bruk, men det går faktiskt, även om man inte får den jobbigaste avtändningen direkt. Enligt mig är du fortfarande i en sits där du kan ta din cold turkey direkt då du bara använt tramadol i 2 veckor. Din AT bör hålla i sig mellan 6-10 dagar. Jag är ganska säker på att du kommer att känna dig till 90% återställd efter 1 vecka. Om AT är något du verkligen hatar så kolla om du kan fixa lyrica i 2-3 dagar så att du kan "fuska bort" dom jobbigaste dagarna, vilket är dom 2-3 första, sen bör det rulla på ganska enkelt.
Citera
2018-10-01, 13:33
Medlem
R.Bloodworths avatar
Något jag vill säga, som säkert är hur lätt som helst att missa eller glömma under en AT, är att dricka mycket vatten! Under tiden man käkar tramadol så torkar man ut kroppen så in i helvete, och det är även vanligt att inte få i sig tillräckligt med vatten under ATns gång. Drick mycket vätska! Bokstavligt talat kroppens bästa vän - Vatten!
Citera
2018-10-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Något jag vill säga, som säkert är hur lätt som helst att missa eller glömma under en AT, är att dricka mycket vatten! Under tiden man käkar tramadol så torkar man ut kroppen så in i helvete, och det är även vanligt att inte få i sig tillräckligt med vatten under ATns gång. Drick mycket vätska! Bokstavligt talat kroppens bästa vän - Vatten!

Sen får man ju inte glömma bort att mängden spelar in.. Vissa tål mer och då blir det mer också, vilket kan bli världens jobbigaste grej att kliva av ifrån.
Jag personligen tycker det är jobbigare att kliva av från tramadol än H. Det kanske är skitkonstigt, jag vet inte men jag tycker det iaf.
Citera
2018-10-01, 13:49
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13.107.21.200
Sen får man ju inte glömma bort att mängden spelar in.. Vissa tål mer och då blir det mer också, vilket kan bli världens jobbigaste grej att kliva av ifrån.
Jag personligen tycker det är jobbigare att kliva av från tramadol än H. Det kanske är skitkonstigt, jag vet inte men jag tycker det iaf.

Absolut. Jag har alltid använt Tramadol ganska disciplinerat, vilket gör att jag aldrig kommer att få den extremt jobbiga ATn, men den jag får är fortfarande jobbig, men går över ganska snabbt..ett par dagar.
Jag har t.ex som gyllene regel att aldrig tramma mer än en vecka i streck. Och även 1 vecka i streck undviker jag numera. Som max blir det 2 dagar i streck, sen 1-3 dagars paus osv.
Citera
2018-10-01, 14:06
Medlem
Citat:
Absolut. Jag har alltid använt Tramadol ganska disciplinerat, vilket gör att jag aldrig kommer att få den extremt jobbiga ATn, men den jag får är fortfarande jobbig, men går över ganska snabbt..ett par dagar.
Jag har t.ex som gyllene regel att aldrig tramma mer än en vecka i streck. Och även 1 vecka i streck undviker jag numera. Som max blir det 2 dagar i streck, sen 1-3 dagars paus osv.

Tycker ni att er tolerans byggs på ändå? Hur mycket tar ni per dag?
Citera
2018-10-01, 14:25
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Tycker ni att er tolerans byggs på ändå? Hur mycket tar ni per dag?

Jag har sedan april trammat ganska regelbundet (även om det blivit något mindre av det senaste 3 veckorna). 200-300 mg har alltid funkat fint för mig. Ibland har jag gått till 4-500, men det är sällsynt, typ om man är hemma hos polarn och spelar fifa så känner man att man vill krydda på med lite extra. Annars är det 200-300 mg som gällt för mig hela vägen och har aldrig blivit tolerant på det eller känt att jag måste öka intaget då jag inte känner av lika bra.
Citera
2018-10-01, 20:02
Avslutad
Citat:
Kan du väl, men finns risk att du kan må väldigt illa också, spec då du är ny. Jag skulle max dricka 1 öl på 600mg.

Det var trefemmor o de gick bra, tog lite mer tram också.

Nu har jag på 2 dagar fått i mig 2g, sista 100mg var ca kl 1530

Hur länge är det farligt? Har en halv flarra vin o halsa i mig inför en date, 375ml på 12,5
Citera
2018-10-01, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Det var trefemmor o de gick bra, tog lite mer tram också.

Nu har jag på 2 dagar fått i mig 2g, sista 100mg var ca kl 1530

Hur länge är det farligt? Har en halv flarra vin o halsa i mig inför en date, 375ml på 12,5

Fuck asså sitter o halvnoddar på t banan hur ska detta gå, boys?

Vågar väl inte somna på iaf ett par timmar.. Om jag räknar ut hur lång tid det tar för kroppen o bränna av 375ml 12 procent då borde jag kunna sova efter att levern gjort sitt med alkoholen?
Citera
2018-10-01, 20:49
Medlem
st33rs avatar
Drick långsamt och känn hur du mår.
Citera
2018-10-01, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Drick långsamt och känn hur du mår.
Blev två öl till.

Vad menar du med känn hur jg mår?

Är klar med både dricka o tram efter sen här ölen nr 2 - frågan är hur vet jag att jg ska få andingadepp när jag lägger mig?
Citera
2018-10-02, 00:03
Medlem
Va fan är detta...har tagit tram dagligen i 1 månad, alltid på samma tid och alltid samma dos (150mg, 200mg vid 3 enstaka tillfällen). Tog sista igår vid kl 13. Nu typ 36 timmar senare så väntar jag på ATn. Men känner ingenting. Såklart skulle det va mysigt med en tram men har ingen riktig craving eller psykisk/fysisk AT. Jag mår helt enkelt bra och är nykter....

Det var inga depo tram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in