Citat:
Ursprungligen postat av
MsMelankoli
Hej alla!
Har ätit tramadol nu i stort sett dagligen i fem månader ungefär, inga monsterdoser, utan oftast runt 150-350 om dagen. Vad har jag att förvänta mig angående avtändning? Hur länge kommer det fysiska att sitta i? Det psykiska?
Jag har lyrica till hjälp också, men äter dem som medicin så det kanske inte kommer hjälpa så mycket då tänker jag?
Tacksam för svar
mvh
Jag åt visserligen 1, max 2ggr i veckan, på 4-500mg. Så lite mindre än dig. Men under kanske 7 månaders tid. Jag försöker sluta för 4 veckor sedan, och jag fick grova sömnproblem. Ledvärk i hela kroppen, illamående och kräkningar. Lite huvudvärk då och då. Depressionen gick in på overdrive. (Lite därför jag började med opioder för euforin). Fick väldigt hög puls, nästan konstant. Jag klarade inte av det efter 2 veckor pga sömnen. Jag hatar sömntabletter för dom ända som biter på mig är Theralen (skall prova zolpidem nästa gång) , och då är jag groggig fram till lunch dagen efter, och som stressad mekaniker så fungerar inte det.
Började med tram och oxy igen men försöker hålla det i bättre schack nu.
Jag åt i samband med det xanax också, som jag också slutade med. Så min avtändning kommer säkert skilja lite från din. Slutade cold turkey som kanske inte var det bästa, men i vilket fall kanske är sämre för dig då du äter oftare och ät säkert mer fysiskt beroende än mig.
Har hört från flera att lyrica ska hjälpa rätt bra. Inget jag testat själv men det kanske någon annan här kan fylla in på!
Lycka till, starkt av dig om du vill sluta