Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-04, 20:42
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDnrj
Thank you! Yes it helped. Im actually off everything right now. Just did H 3 weeks ago. Going home to Thailand in 2 days planning a major binge. Maybe I can start with tramadol then.
Yeah it should work for you. I think. I myself take Tramadol/Oxycodone once a week so I don't have to up my dosages. I keep it around 4-500mg and 1-2mg Xanax. Or 20-40mg Oxycodone without benzo.
Citera
2017-12-04, 21:39
Medlem
zrtxs avatar
Vad tycker ni som har testat ''top dol'' 100 mg från Indien gällande kvalitén?
Citera
2017-12-04, 21:42
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Vad tycker ni som har testat ''top dol'' 100 mg från Indien gällande kvalitén?
Enligt mig liknande slag som ol-tram. Helt ok kvalle
Citera
2017-12-04, 21:49
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Enligt mig liknande slag som ol-tram. Helt ok kvalle

Tack för så snabbt svar, verkar som det kommer duga fint då!
Citera
2017-12-04, 21:51
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Tack för så snabbt svar, verkar som det kommer duga fint då!
Antar dessa är snabbverkande precis som ol-tram, dock tycker jag det känns bättre att tugga dom. Så testa att göra det med dina
Citera
2017-12-04, 21:56
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Antar dessa är snabbverkande precis som ol-tram, dock tycker jag det känns bättre att tugga dom. Så testa att göra det med dina

Känns som att påslaget är bättre så brukar alltid krossa/tugga dom vid det här laget, man har som vant sig mer och mer med den fruktansvärda smaken
Citera
2017-12-04, 22:20
Medlem
Hej alla!
Har ätit tramadol nu i stort sett dagligen i fem månader ungefär, inga monsterdoser, utan oftast runt 150-350 om dagen. Vad har jag att förvänta mig angående avtändning? Hur länge kommer det fysiska att sitta i? Det psykiska?
Jag har lyrica till hjälp också, men äter dem som medicin så det kanske inte kommer hjälpa så mycket då tänker jag?
Tacksam för svar

mvh
Citera
2017-12-04, 22:37
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej alla!
Har ätit tramadol nu i stort sett dagligen i fem månader ungefär, inga monsterdoser, utan oftast runt 150-350 om dagen. Vad har jag att förvänta mig angående avtändning? Hur länge kommer det fysiska att sitta i? Det psykiska?
Jag har lyrica till hjälp också, men äter dem som medicin så det kanske inte kommer hjälpa så mycket då tänker jag?
Tacksam för svar

mvh
Jag åt visserligen 1, max 2ggr i veckan, på 4-500mg. Så lite mindre än dig. Men under kanske 7 månaders tid. Jag försöker sluta för 4 veckor sedan, och jag fick grova sömnproblem. Ledvärk i hela kroppen, illamående och kräkningar. Lite huvudvärk då och då. Depressionen gick in på overdrive. (Lite därför jag började med opioder för euforin). Fick väldigt hög puls, nästan konstant. Jag klarade inte av det efter 2 veckor pga sömnen. Jag hatar sömntabletter för dom ända som biter på mig är Theralen (skall prova zolpidem nästa gång) , och då är jag groggig fram till lunch dagen efter, och som stressad mekaniker så fungerar inte det.

Började med tram och oxy igen men försöker hålla det i bättre schack nu.

Jag åt i samband med det xanax också, som jag också slutade med. Så min avtändning kommer säkert skilja lite från din. Slutade cold turkey som kanske inte var det bästa, men i vilket fall kanske är sämre för dig då du äter oftare och ät säkert mer fysiskt beroende än mig.

Har hört från flera att lyrica ska hjälpa rätt bra. Inget jag testat själv men det kanske någon annan här kan fylla in på!

Lycka till, starkt av dig om du vill sluta
Citera
2017-12-04, 22:58
Medlem
BDnrjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hej alla!
Tacksam för svar

mvh

Hi I did 400 mg tramadol for about one year, and quit cold turkey. I felt pretty shitty for 4 days, like a bad fever with sweat chills, cravings, agitation. It went away but the drug tricked me I had a cronic backproblem so I thought I needed to take it again to cure the pain. 1 month later I was fine. I can chip it every once in a while with no problem. Good luck!
Citera
2017-12-05, 01:43
Medlem
Brunnsparkens avatar
tog 400 mg tramadol igår (2x200 uppdelade i mindre ca 50mg-bitar) fick ett gott rus och en god natts sömn. nu ikv ca 24h senare tog jag ca 300mg och känner nästan ingenting efter ett par timmar.. Hur snabbt går toleransen upp egentligen? har ganska hög metabolism och är hyfsat frisk.. kan jag ta mer och somna på det utan risk att "inte vakna"
Citera
2017-12-05, 02:07
Medlem
Dennisdenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunnsparken
tog 400 mg tramadol igår (2x200 uppdelade i mindre ca 50mg-bitar) fick ett gott rus och en god natts sömn. nu ikv ca 24h senare tog jag ca 300mg och känner nästan ingenting efter ett par timmar.. Hur snabbt går toleransen upp egentligen? har ganska hög metabolism och är hyfsat frisk.. kan jag ta mer och somna på det utan risk att "inte vakna"
Trots den relativt korta halveringstiden så upplever jag att köra 2 dagar i rad på samma dos inte är lika mysigt på dag 2. Hur van är du vid opioder? Börja med 100mg till tills du blir mysig, de små mängderna skall inte orsaka andningsdepression. Men försök vara vaken så länge du kan så du får den goa noddningen tills du tillslut slocknar. Så jävla gött.

Går du upp mera i doserna kan någon benso rekommenderas pga de sänker kramptröskeln, man kan lätt börja krampa på tram.

Kör på försiktigt så ska du se att allt går bra
Citera
2017-12-06, 16:35
Medlem
Hej.

Kan stress/oro inom arbete eller vardagslivet påverka ruset på tramadol?
Jag äter aldrig mer än 100mg/dagligen..men känner att jag fått lättare panikattacker och nästan ångest av dom här tabletterna jag äter nu.
Har 200mg som jag delar på.

Tidigare har smärta försvunnit och en svag känsla av euorfi slagit, men nu är det nästan tvärtom. Tryck över bröstet och som sagt svag ångest/nedstämd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in