Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 12:23
  #38065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Tramadol kan ta ett tag innan det slår på riktigt. Kan även gå snabbt, men 2-3 timmar innan man känner av ett starkt rus.


Tramadol och xanor är as soft att blanda, men inte för mycket bara. Du själv vet väl din tolerans på båda preparaten. Ta det lugnt bara, och pröva dig sakta fram!

Rullade upp en fet då kickade de fint kan ja säga riktigt bra tramadol var lite tveksam först!
Citera
2018-06-20, 00:22
  #38066
Medlem
daoenmedbaoens avatar
Rullar på 600 mg tramadol just nu, fyfaaan vad gött det känns asså
Citera
2018-06-20, 22:29
  #38067
Medlem
Pedruss avatar
Har fått tag i Tamol-xx 200mg röda med "Signature" tryck/text på baksidan och har hittat lite information om dom men alla tycks säga olika
Ska vara från Indien, står inte "HAB" på dom som flera användare har pratat om (Röda tram).

Hur är dessa? Länge sedan jag käkade tram så ska vara försiktig. Har börjat med en halv och tror inte jag kommer överstiga 1 och en halv om dagen.
Citera
2018-06-21, 10:07
  #38068
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Har fått tag i Tamol-xx 200mg röda med "Signature" tryck/text på baksidan och har hittat lite information om dom men alla tycks säga olika
Ska vara från Indien, står inte "HAB" på dom som flera användare har pratat om (Röda tram).

Hur är dessa? Länge sedan jag käkade tram så ska vara försiktig. Har börjat med en halv och tror inte jag kommer överstiga 1 och en halv om dagen.

Det finns två olika tram som kommer ifrån indien som är på svarta marknaden, du fick den andra sorten

Har själv inte provat dessa indiska. Håller mig till de klassiska gulgröna kapslar på 50mg.
Citera
2018-06-21, 10:11
  #38069
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Har fått tag i Tamol-xx 200mg röda med "Signature" tryck/text på baksidan och har hittat lite information om dom men alla tycks säga olika
Ska vara från Indien, står inte "HAB" på dom som flera användare har pratat om (Röda tram).

Hur är dessa? Länge sedan jag käkade tram så ska vara försiktig. Har börjat med en halv och tror inte jag kommer överstiga 1 och en halv om dagen.
Dem funkar. Snabbverkande så dem behövs ej krossas. Börja med en 200mg så du känner av det.
;MVH
Citera
2018-06-21, 15:19
  #38070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Har fått tag i Tamol-xx 200mg röda med "Signature" tryck/text på baksidan och har hittat lite information om dom men alla tycks säga olika
Ska vara från Indien, står inte "HAB" på dom som flera användare har pratat om (Röda tram).

Hur är dessa? Länge sedan jag käkade tram så ska vara försiktig. Har börjat med en halv och tror inte jag kommer överstiga 1 och en halv om dagen.
Hej de kan vara dem ja fick tag i för ngr dagar sen la ut en bild på dem. på förra sidan indiska tram 200mg jag tyckte dem var riktigt bra med lite röka till förstås
Citera
2018-06-22, 16:47
  #38071
Medlem
Pedruss avatar
Tack för svar allihop! Det är dom som är på bilden på tidigare sida.

Hur länge rekommenderar ni att vänta innan man fyller på? Vill inte överstiga 400mg/dygn och har en del röka som hjälper mig
Citera
2018-06-23, 12:33
  #38072
Medlem
neuron-drones avatar
Inge fel på indiska Ol-Tram. Testat både dessa och svensk apoteksvara. Men det kanske är en typ av medicin som mitt nervsystem inte ser skillnad på. Däremot är jag känslig för vissa alternativa märken på apoteksmarknaden och vissa blir jag rent sjuk av. Dessa är dock i andra klasser än opiater, t ex NSAID, benso, och "ritalin".

Om man bortser från att det kan förekomma skräp i indisk medicin (vi har faktiskt haft apoteksmedicin från både Indien och en fabrik som skulle legat i Europa men som Läkemedelsverket aldrig hittade för den låg inte i Europa), hur stor är risken att man får något annat än skitigt Tramadol om man beställer från helt random shop i Sverige eller Europa? Det tycker jag verkar vara den största oron (grön shop med relativt små mängder är "alltid" aktuell här iom att jag lever med ett kroniskt smärttillstånd som jag inte alltid orkar med).

Även om polisen har lyckats ta bort den mesta Fentanylen som sålts som t ex Xanax från marknaden, så föreslås det att det ska ingå i träning samt bli lagligt att brevbäraren undersöker dina brev och tipsar polisen om något misstänkt. Detta pga dödsfallen pga Fentanyl, som ändå verkar vara löst.

Jag ser problem med detta, inte bara vad gäller vara som skickas med post, legal som illegal, jag har ingen lust att få mina brev lästa av random postnordare. Det känns mycket olustigt.

I Sverige på apoteket ansöker nya märken om att få säljas och det tas in på sina papper, man gör vad jag vet ingen undersökning av medicinen. Sedan gör man stickprov ibland och så undersöker man när en läkare eller patient kontaktar och klagar över att den medicinen är skit. Då försvinner den från försäljning och det blir en liten notis på Läkemedelsverkets hemsida. Har själv anmält ett läkemedel som de sedan testade och det försvann fort som attan efter det.

Så bara som liten notis, gå inte och tro att vi har säkra mediciner i Sverige. De kollar dem inte förrän någon klagar.
Citera
2018-06-23, 19:29
  #38073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pedrus
Har fått tag i Tamol-xx 200mg röda med "Signature" tryck/text på baksidan och har hittat lite information om dom men alla tycks säga olika
Ska vara från Indien, står inte "HAB" på dom som flera användare har pratat om (Röda tram).

Hur är dessa? Länge sedan jag käkade tram så ska vara försiktig. Har börjat med en halv och tror inte jag kommer överstiga 1 och en halv om dagen.

Både dom röda Tamol-XX 200mg med korsbrytskåra samt dom röda tramadol-x 200 med enkel brytskåra som det står HAB på är tillverkade av samma företag, skillnaden är väll att Xx är snabbverkande medans X är extended release alltså depot
Citera
2018-06-27, 09:05
  #38074
Medlem
Extremeflys avatar
Hållt upp med tram 4 dagar nu igår kom illamående och idag kräkningar. Är det vanligt utsättnings syndrom när man försöker sluta?
Citera
2018-06-27, 11:00
  #38075
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hållt upp med tram 4 dagar nu igår kom illamående och idag kräkningar. Är det vanligt utsättnings syndrom när man försöker sluta?

Ja det är ganska vanligt. Andra vanliga symptom är smärta och håglöshet. Hur länge har du hållit på med Tramadol och vilka doser?
Citera
2018-06-27, 11:15
  #38076
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hållt upp med tram 4 dagar nu igår kom illamående och idag kräkningar. Är det vanligt utsättnings syndrom när man försöker sluta?
Mycket vanligt förekommande vid längre användning. Dock tycks det ha kommit sent för dig, har du ätit tramadol med förlängd effekt "retard"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback