Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-31, 19:21
  #36853
Medlem
Tjena,

Är i Mexiko och testat tramadol lagligt här första gången. Tog igår kväll kl 19 200mg och ca 7 timmar efter den dosen tog jag 100mg till och somnade för natten. Nu är kl 12:20 och jag undrar om jag kan ta 200mg till? sen traska ner till stranden och njuta.

Vill inte riskera någon överdos så frågar en gång extra här.

Edit: kände inte överdrivet mycket på 200 mg kunde bete mig fortfarande även om det var ansträngande att sitta vid middagsbordet med öppna ögon.

Tack på förhand
Citera
2017-03-31, 21:24
  #36854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olix
Tjena,

Är i Mexiko och testat tramadol lagligt här första gången. Tog igår kväll kl 19 200mg och ca 7 timmar efter den dosen tog jag 100mg till och somnade för natten. Nu är kl 12:20 och jag undrar om jag kan ta 200mg till? sen traska ner till stranden och njuta.

Vill inte riskera någon överdos så frågar en gång extra här.

Edit: kände inte överdrivet mycket på 200 mg kunde bete mig fortfarande även om det var ansträngande att sitta vid middagsbordet med öppna ögon.

Tack på förhand

Det är bara att köra
Citera
2017-03-31, 21:33
  #36855
Medlem
Glade-Gunnars avatar
200mg för mer än 24 timmar sedan och 100mg för 7 timmar sedan, känns rätt lugnt.
Är du en van brukare av tram?
Beror ju på vad du ska göra liksom man blir ju rätt dåsig och svårt det där med att fokusera blicken.

Tog själv 500mg + 200mg inom loppet av några timmar för något år sedan utan kramper och annat obehag som följd.
Men då hade jag flera helger brukat tram så kanske hade byggt upp en tolerans.
Citera
2017-04-01, 13:00
  #36856
Medlem
Drack ca 12 33cl starköl igår, festen slutade vid 3-tiden. Sov 6 timmar. Tog två shots för nån halvtimme sen.
Är det safe att ta tramadol idag? Hur länge bör jag eventuellt vänta? Rör sig om max 400mg.
Citera
2017-04-01, 13:24
  #36857
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Drack ca 12 33cl starköl igår, festen slutade vid 3-tiden. Sov 6 timmar. Tog två shots för nån halvtimme sen.
Är det safe att ta tramadol idag? Hur länge bör jag eventuellt vänta? Rör sig om max 400mg.

Skulle nog vara lite försiktig, speciellt om du inte sovit ut redigt och dessutom druckit alkohol.

Ta max 300mg istället, då ligger du säkert till i min mening. Allt beror nog endå på hur du själv mår i kroppen.
Citera
2017-04-01, 13:27
  #36858
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Skulle nog vara lite försiktig, speciellt om du inte sovit ut redigt och dessutom druckit alkohol.

Ta max 300mg istället, då ligger du säkert till i min mening. Allt beror nog endå på hur du själv mår i kroppen.
Okej. Tack för svar!
Citera
2017-04-02, 23:03
  #36859
Medlem
No6s avatar
Någon som vet hur man på bästa sätt får Tramadol utskrivet? Har ingen missbrukarstämpel eller liknande. Heller ingen historik med värk.
Citera
2017-04-03, 00:01
  #36860
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Någon som vet hur man på bästa sätt får Tramadol utskrivet? Har ingen missbrukarstämpel eller liknande. Heller ingen historik med värk.

Typ det enklaste man kan få utskrivet. Säg bara du behöver lite tramadol mot värk, överdriv lite grann sen får du det.
Citera
2017-04-03, 15:27
  #36861
Medlem
Vad väger tramadol kapslar egentligen?

Har ett par stycken jag fått men ingen aning om det är 50, 100 eller 150mgare, dem är utländska/"hemmapressade" också så hade vart kul att kunna jämföra med äkta så man har någon måttstock.

Någon där hemma som har äkta kapslar och skulle kunna tänka sig väga upp dem? Mina vägde 0.3g ungefär men vet ju inte vad plast/gelatinet i sig väger eller vad som är i heller.

Tack i förhand.
Citera
2017-04-03, 15:35
  #36862
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobbam
Vad väger tramadol kapslar egentligen?

Har ett par stycken jag fått men ingen aning om det är 50, 100 eller 150mgare, dem är utländska/"hemmapressade" också så hade vart kul att kunna jämföra med äkta så man har någon måttstock.

Någon där hemma som har äkta kapslar och skulle kunna tänka sig väga upp dem? Mina vägde 0.3g ungefär men vet ju inte vad plast/gelatinet i sig väger eller vad som är i heller.

Tack i förhand.

Det är totalt omöjligt att ta reda på vad du har för tramadol. Alla märken innehåller olika bindningsämnen väger därav olika även fast tramadolen är lika i mg. Köp aldrig något som du inte vet vad det är. Men om du nu är säker på att det är Tramadol så börja med att käka en och se om du känner något. I värsta fall kan det vara vad som i kapslarna
Citera
2017-04-03, 16:08
  #36863
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobbam
Vad väger tramadol kapslar egentligen?

Har ett par stycken jag fått men ingen aning om det är 50, 100 eller 150mgare, dem är utländska/"hemmapressade" också så hade vart kul att kunna jämföra med äkta så man har någon måttstock.

Någon där hemma som har äkta kapslar och skulle kunna tänka sig väga upp dem? Mina vägde 0.3g ungefär men vet ju inte vad plast/gelatinet i sig väger eller vad som är i heller.

Tack i förhand.

Hahah roligt inlägg...

Hade du tänkt att vi ska jämföra Tramadol kapslar med de vi har ???

Kapslar med innehåll motsvarande en dos Tramadol ?
Då brukar det vara Tramadol. Lätta att känna igen.

För att veta styrka; börja med en och se där efter.
Citera
2017-04-03, 16:08
  #36864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Det är totalt omöjligt att ta reda på vad du har för tramadol. Alla märken innehåller olika bindningsämnen väger därav olika även fast tramadolen är lika i mg. Köp aldrig något som du inte vet vad det är. Men om du nu är säker på att det är Tramadol så börja med att käka en och se om du känner något. I värsta fall kan det vara vad som i kapslarna
Förstår ju självklart att det inte går att veta, dem är som sagt svartpressade. Ville bara ha en jämförelse med äkta tram kapslar (spelar ingen roll märke egentligen) så jag i alla fall har någonting att utgå efter, vore kul att veta vilket som.

Sen så tror min polare att det är 150 bara för att det var vad han fick höra, jag gissar 50 då det känns som det, så också lite av ett argument där.

Så please folks, om ni har några äkta kapslar släng gärna upp på eran våg och rapportera
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback