2017-03-14, 22:16
Medlem
Några här som använder Alkohol mot Tramadol AT ? Och hur bra funkar det mot AT-symptomen?
Citera
2017-03-14, 22:19
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Några här som använder Alkohol mot Tramadol AT ? Och hur bra funkar det mot AT-symptomen?

Aldrig gjort och tror inte det är särskilt bra.
Jag brukar använda benzo mot avtändningar, det fungerar bra!
Citera
2017-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner

Grejen med Alkohol är att man kan hålla på ett bra tag i små mängder utan att åka på en AT.

Benso räcker det med nån vecka, så åker man på en otrevlig AT.
Citera
2017-03-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Jag besvarar min egna fråga: Dom funkar utmärkt! Började känna effekter redan inom en timme vilket jag vanligtvis inte gör. Var rädd att dessa skulle vara fake men det är dom icke. Är bara ca 1 timme in i ruset så kan inte dra några slutsatser riktigt än om hur bra dom är men än så länge ligger dom på samma nivå som hexal.

Nu har du redan svarat på din egen fråga, men jag svarar ändå

De är grymma!
Citera
2017-03-15, 10:31
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Grejen med Alkohol är att man kan hålla på ett bra tag i små mängder utan att åka på en AT.

Benso räcker det med nån vecka, så åker man på en otrevlig AT.

Alkohol funkar inte alls mot en opiod-AT. Däremot funkar mindre doser benzo ypperligt och det tar bra bit längre än 1 vecka innan man får AT från benzo, räkna med minst 1 månads dagligt användande av större doser innan du ens kan åka på AT från benzo.

Alkohol är dessutom mer skadligt för kroppen, speciellt under AT-symptomer.
Citera
2017-03-15, 11:45
Medlem
tifo729s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tram är en fantastisk drog till skillnad från vad en hel del säger. Så länge man håller sig till rimliga doser så är det hur säkert som helst. Att få andningddepp av tram är väldigt sällsynt. Kramp är däremot relativt vanligt. Lite benzo minskar risken för kramp när man knaprar tram i höga doser. Tog 1.5g på mindre än 24 timmar och fick nästan ett anfall. Så nu vet jag vart min gräns ligger på ett ungefär. Tänker ta en paus så fort jag märker att toleransen spårar ut. Dock lättare sagt än gjort haha.
Tagit 400 mg ikväll och är hur go som helst. Även när jag inte är hög på tram, dvs emellan intagen, så är jag en bättre person, mer social, gladare etc. Tram är min medicin hehe. Synd att något som förbättrar mitt liv är olagligt.

Vill bara informera att det hjälper inte ett dugg att ta kramplindrande benzo som förebyggande mot ev anfall. Typ Stesolid och liknande ges när attacken redan börjat. Däremot så kan man bli rätt skön av att blanda tram och benzo, men det minskar inte risken för krampanfall.
Citera
2017-03-15, 13:02
Medlem
Fjantors avatar
Fan märkligt med tramadol..
Ibland gör dom sitt jobb..
Tar bort värken och jag känner knappt att jag ätit dom..
Och en annan gång så blir jag helt sänkt..
Trött som tusan och seg i skallen..
Citera
2017-03-15, 17:26
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Alkohol på en tram-at har fått mig att bara må värre. Räcker med ett par 3.5or sen får jag kontant huvudvärk i minst ett dygn, samma resultat varje gång. Men om jag slutar (med tramadolen) och inte dricker alkohol så förekommer inga alkoholrelaterade jävelskaper.
Som sagt, benso är grejen.
Citera
2017-03-15, 20:41
Medlem
Så knepigt alltså.
Jag har utskrivet tarm för jag har en trasig höft (skidkrasch) som ska bytas nångång. I det nya sverige lär man få vänta, men iaf. Jag blir så sjukt sugen på tram när jag dricker alkohol, är det nån fler som känner så? Jag vet att kombon inte är den bästa.
Citera
2017-03-16, 13:36
Medlem
Jahopp, tänkte ta 300mg tramadol som junfruresa. Kan man sova efter man tagit det? Ca 6h efter. Kommer jag få en AT om jag sover hyffsat?

Finns det risker med att dricka ett par starka till, eller ger det något positivit för den delen?

Kört ca 60-80mg oxy under samma tidsspann, vad kan jag vänta mig i jämförelse? Oxyn var nice, men inget woho, kliade apa gjorde det med.
Citera
2017-03-16, 14:46
Medlem
Tja.

Försöker sluta med tramadolen nu, går ju sådär med myrkryp i benen från helvetet o tusen andra fenomen
Har en fråga! Har någon annan upplevt att när ni slutar så går det som en puls/strömvåg igenom kroppen när ja vrider på huvudet eller rör mig snabbt? Även ljudet förändras när ja gör det. Fått så varenda gång jag ska dra ner/sluta
Om någon har det kan man göra nått åt det?
Citera
2017-03-16, 15:35
Medlem
Fjantors avatar
Käkat 2 Tramadol 50mg idag..
En i morse och en för några timmar sedan..
Nu är det så att dom är slut och jag har fått oxynorm 5mg utskrivet..
Är det oki att ta en sån till kvällen..?
Läkaren sa att man får inte blanda dom 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in