Citat:
Ursprungligen postat av
Reactant
Jag e också nyfiken på detta och har inte lyckats hitta ngn schysst info. Fick ett kraftig anfall för en dryg vecka sedan. Då hade jag doserat omkring 600mg var dag i tre dagar samt rökt cigg. Fått i mig lite flunitrazolam nu som jag gissar sänker risken en del. Borde va lugnt att försöka boosta med typ 100mg tram?
NEJ det sänker inte risken ett dugg. Snälla läs på LITE åtminstonde, det har tagits upp typ 10 gånger per vecka. Benzo sänker _INTE_ risken för krampanfall, även kramplösande sådana. Det enda som fungerar är att adminstrera kramplösande under ett krampanfall, inte före. Det är en livsviktig skillnad som du måste inse. Detta är fakta direkt från läkare, både ST/AT men även neurologer jag pratat med.
Men, ta inte bara mitt ord. Kika lite i tråden. Rent spontant kan jag citera någon som postade här förra gången (typ en vecka sedan) det kom upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
tifo729
Det är vad jag också hörde från en läkare på neurologen. Spelar ingen roll att proppa i sig en massa benzo i förebyggande.
Angående hur du ska dosera så vet jag inte, jag skulle inte rekommendera det men du gör som du vill.