2016-09-19, 21:23
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftigahundar
Sänker magnesium risken för EP-anfall vid högre doser (400-800)?

Nej.
Citera
2016-09-19, 23:19
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nej.

Magnesium borde väl ha viss effekt på anfall? Jag är inte särskilt insatt i vad som triggar EP-anfall från tramadol. Blir det typ error i huvudet? Har det något med musklerna att göra så har ju magnesium en muskelavslappning effekt, väldigt låg dock.
Citera
2016-09-19, 23:32
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Sänker magnesium risken för EP-anfall vid högre doser (400-800)?

Grejen är att som jag fattat det, och det är ett tag sedan jag läste på om detta, men om jag förstått det rätt så kan du inte förebygga ett anfall från Tram. Du kan bara påverka det när det har hänt. Det som är det jävliga. Så därför du inte t.ex. kan ta kramplösande benzo och sedan CP-dosera tramadol, nix. Det fungerar kramplösande när du krampar, inte förebyggande.

Jag skulle verkligen inte tro att magnesium är förebyggande, och jag tror inte det hjälper speciellt bra under anfallet heller då jag aldrig hört talas om det tidigare och jag har fått grand-mal anfall (den värre typen).
Citera
2016-09-21, 08:23
Medlem
tifo729s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Grejen är att som jag fattat det, och det är ett tag sedan jag läste på om detta, men om jag förstått det rätt så kan du inte förebygga ett anfall från Tram. Du kan bara påverka det när det har hänt. Det som är det jävliga. Så därför du inte t.ex. kan ta kramplösande benzo och sedan CP-dosera tramadol, nix. Det fungerar kramplösande när du krampar, inte förebyggande.

Jag skulle verkligen inte tro att magnesium är förebyggande, och jag tror inte det hjälper speciellt bra under anfallet heller då jag aldrig hört talas om det tidigare och jag har fått grand-mal anfall (den värre typen).

Det är vad jag också hörde från en läkare på neurologen. Spelar ingen roll att proppa i sig en massa benzo i förebyggande.
Citera
2016-09-21, 10:14
Avslutad
Fått Tradolan 50mg utskrivet pga smärtor från Spinal stenos. Tanken är att använda vissa dagar när jag knappt kan gå osv. Läkarna är livrädda och tjatar om beroende och att man blir knarkare gäller det även om man tar några tabletter i veckan?
Citera
2016-09-21, 12:27
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Fått Tradolan 50mg utskrivet pga smärtor från Spinal stenos. Tanken är att använda vissa dagar när jag knappt kan gå osv. Läkarna är livrädda och tjatar om beroende och att man blir knarkare gäller det även om man tar några tabletter i veckan?

Problemet är att det kan ju bli så. Följ ordinationen som om det vore din gud så är det lugnt, men om du börjar ta för att "chilla" och så, det är då problemen kommer. Jag hade också utskrivet för komplikationer, det ledde till att jag blev heroinist (tidigare, ren nu) för att jag började ta tram varje dag, vilket ledde till att jag klev på tyngre saker.

Det är så jävla enkelt att det spårar ur för det är så jävla härligt bara.

Men om du har ont och har utskrivet, följ din läkares ordination och du är guld. Det är chill. Tramadol är ju en av de svarage opioiderna. Ta inte varje dag och ta inte för att det ger "en skön känsla".
Citera
2016-09-21, 13:58
Medlem
saftigahundars avatar
Har fått tag i några vita runda 200mg, ca 5mm med skåra. Någon som har info om dessa?

Edit: inte depot, vanliga kortverkande
Citera
2016-09-21, 14:14
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Har fått tag i några vita runda 200mg, ca 5mm med skåra. Någon som har info om dessa?

Edit: inte depot, vanliga kortverkande

Kan du ta en bild på dem och länka? Typ imgur.com kan du ladda upp på, ta helst på båda sidorna också.

Står det någonting på dem? På 200mg depot brukar det stå "T R 200"

Edit: Missade din edit. Hursomhaver, länka gärna en bild.
Citera
2016-09-21, 15:17
Avslutad
Citat:
Problemet är att det kan ju bli så. Följ ordinationen som om det vore din gud så är det lugnt, men om du börjar ta för att "chilla" och så, det är då problemen kommer. Jag hade också utskrivet för komplikationer, det ledde till att jag blev heroinist (tidigare, ren nu) för att jag började ta tram varje dag, vilket ledde till att jag klev på tyngre saker.

Det är så jävla enkelt att det spårar ur för det är så jävla härligt bara.

Men om du har ont och har utskrivet, följ din läkares ordination och du är guld. Det är chill. Tramadol är ju en av de svarage opioiderna. Ta inte varje dag och ta inte för att det ger "en skön känsla".

Ah då är jag med men det är precis som med allt annat när man börjar överdosera och jaga "ruset". Planen är kanske några tabletter i veckan så jag borde vara safe. Har redan adhd-medicinen som ger mig välbefinnandet.
Citera
2016-09-21, 18:18
Medlem
saftigahundars avatar
Citat:
Kan du ta en bild på dem och länka? Typ imgur.com kan du ladda upp på, ta helst på båda sidorna också.

Står det någonting på dem? På 200mg depot brukar det stå "T R 200"

Edit: Missade din edit. Hursomhaver, länka gärna en bild.

http://imgur.com/a/6mPgN
Någon som kan namn på dessa :P
Citera
2016-09-23, 07:12
Medlem
The-Overminds avatar
Tja! Jag får peginterferonbehandling och det står att det kan öka risken för kramp i samband med tram, men tror ni inte 100-200 mg borde vara lugnt ? Är så förbannat trött på att vara nykter
Citera
2016-09-23, 09:07
Avslutad
Tog 150mg tillsammans med lite brunt fick dock svårt att somna men det kändes som man svävade på molnen. Morgonen känns mycket behagligare också är det pga att smärtan avtagit under natten och kroppen känner sig mer utvilad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in