2016-09-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tog 150mg tillsammans med lite brunt fick dock svårt att somna men det kändes som man svävade på molnen. Morgonen känns mycket behagligare också är det pga att smärtan avtagit under natten och kroppen känner sig mer utvilad?

Nej utan brunt/grönt kickar på Tramadolen som in i helvete och därför du svävar på moln men faktis Tram+weed = bästa euforiska känslan speciellt när man noddar

dom säger den känslan/kombon är lite som fattigmans heroin känsla

akta dig bara för blandningen för den skapar beroende och du kommer fastna i tram träsket och du kommer inte ut därifrån
Citera
2016-09-23, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Nej utan brunt/grönt kickar på Tramadolen som in i helvete och därför du svävar på moln men faktis Tram+weed = bästa euforiska känslan speciellt när man noddar

dom säger den känslan/kombon är lite som fattigmans heroin känsla

akta dig bara för blandningen för den skapar beroende och du kommer fastna i tram träsket och du kommer inte ut därifrån

Lugnt min son jag har aldrig varit beroendetypen så jag tar det jävligt lugnt men visst känslan var rätt obeskrivlig och jag förstår att folk fastnar fortare än limmet hinner torka.
Citera
2016-09-23, 15:43
Medlem
Pallestroms avatar
Det är inte många som är beroendetypen från början
Citera
2016-09-23, 15:45
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Overmind
Tja! Jag får peginterferonbehandling och det står att det kan öka risken för kramp i samband med tram, men tror ni inte 100-200 mg borde vara lugnt ? Är så förbannat trött på att vara nykter

Svårt att tänka mig att den låga dosen ska sätta igång nånting.
Citera
2016-09-23, 16:27
Medlem
Jag o min kompis e vana trammisar men han får så sjuka ryckning så han typ flyger ur soffan, vad beror de på? Och kan man motverka de? Han mår bra förövrigt känner sig go. Vet att det är vanligt med ryckningar men detta är helt sjuka ryckningar.
Citera
2016-09-23, 17:03
Medlem
PundarAliens avatar
Vad skulle hända om någon tog Tramadol i lägre dos dagen efter ett krampanfall?
Citera
2016-09-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Jag o min kompis e vana trammisar men han får så sjuka ryckning så han typ flyger ur soffan, vad beror de på? Och kan man motverka de? Han mår bra förövrigt känner sig go. Vet att det är vanligt med ryckningar men detta är helt sjuka ryckningar.

Prova köpa Magnesium citrate 300mg de gör susen för skakningar, muskel ryckningar, spasm

Den hjälper mig alltid när jag tar tram eller lyrica.

Det skadar inte och prova
Citera
2016-09-23, 20:19
Medlem
PundarAliens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarAlien
Någon som kan om detta?
Citera
2016-09-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorspice
Prova köpa Magnesium citrate 300mg de gör susen för skakningar, muskel ryckningar, spasm

Den hjälper mig alltid när jag tar tram eller lyrica.

Det skadar inte och prova

Tack hade magnesium från apoteket, det hjälpte lite tror jag, det går typ i vågor för han.
Citera
2016-09-23, 21:18
Avslutad
Citat:

Jag e också nyfiken på detta och har inte lyckats hitta ngn schysst info. Fick ett kraftig anfall för en dryg vecka sedan. Då hade jag doserat omkring 600mg var dag i tre dagar samt rökt cigg. Fått i mig lite flunitrazolam nu som jag gissar sänker risken en del. Borde va lugnt att försöka boosta med typ 100mg tram?
Citera
2016-09-24, 02:10
Medlem
mztrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie

Får samma på alla opiater/opioder - rätt jävla drygt när man precis håller på att somna så flyger man upp i sittande ställning. Händer med jämna mellanrum. Förutom till natten så stör jag mig inte något på det dock.

Citat:

Finns väl inget facit på vad som händer direkt, jag tog samma dag som jag hade haft krampanfall samt dagen efter och för mig hände inget öht. förutom önskade effekter.
Citera
2016-09-24, 11:43
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reactant
Jag e också nyfiken på detta och har inte lyckats hitta ngn schysst info. Fick ett kraftig anfall för en dryg vecka sedan. Då hade jag doserat omkring 600mg var dag i tre dagar samt rökt cigg. Fått i mig lite flunitrazolam nu som jag gissar sänker risken en del. Borde va lugnt att försöka boosta med typ 100mg tram?

NEJ det sänker inte risken ett dugg. Snälla läs på LITE åtminstonde, det har tagits upp typ 10 gånger per vecka. Benzo sänker _INTE_ risken för krampanfall, även kramplösande sådana. Det enda som fungerar är att adminstrera kramplösande under ett krampanfall, inte före. Det är en livsviktig skillnad som du måste inse. Detta är fakta direkt från läkare, både ST/AT men även neurologer jag pratat med.

Men, ta inte bara mitt ord. Kika lite i tråden. Rent spontant kan jag citera någon som postade här förra gången (typ en vecka sedan) det kom upp.

Citat:
Ursprungligen postat av tifo729
Det är vad jag också hörde från en läkare på neurologen. Spelar ingen roll att proppa i sig en massa benzo i förebyggande.

Angående hur du ska dosera så vet jag inte, jag skulle inte rekommendera det men du gör som du vill.
Senast redigerad av limpwald 2016-09-24 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in