2017-02-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffliggaren
Hmm körde en vecka Tram, slutade å blev jävligt sjuk, krypningar under huden, kass mage. Influnsa men inte. Frös svettades...ja, fick alla jävla symptom så jkla jobbigt. Nu efter en vecka mår jag bra... Så nu kör vi igen....

Loperamid gör underverk mot många av symptomen. Du kan käka 1g tram dagligen och sedan ta loperamid, du kommer inte svettas ett dugg. Förstoppning är ett problem dock.
Citera
2017-02-10, 21:26
Medlem
Vad tycker ni om gröna och gula kapslarna som är 100 mg? Kapslarna är inte märkta med någonting alls.
Citera
2017-02-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Vad tycker ni om gröna och gula kapslarna som är 100 mg? Kapslarna är inte märkta med någonting alls.

Dessa kapslar är vanligt förekommande. Spanska tramadol-normon har denna färg:
http://www.normon.es/media/fotos/TRAMADOL.jpg
Men det finns även indiska med denna färg.

Var en klar favorit när jag missbrukade.

Bland indiska tyckte jag mest om dessa kapslar:

https://3.imimg.com/data3/NW/IE/MY-10703152/tramadil-50-500x500.jpg

Dom sämsta är dom här:
http://img1.exportersindia.com/product_images/bc-full/dir_83/2489552/tramadol-250mg-tablet-1451507.jpg
Senast redigerad av Zogkilla 2017-02-11 kl. 00:55.
Citera
2017-02-11, 01:43
Medlem
Antagligen redan en ställd fråga i denna långa tråd, orkar inte läsa igenom allt..

Fråga: Vad är det i tramadol som gör att jag upplever en uppiggande effekt? Tex trots propavan, sent in på natten och ett par hundra mg tramadol och go seghet i kroppen kan jag fortfarande vara bra vaken i huvudet då jag gör något aktivt, tex skriver en text, snackar med en vän i telefon etc.

mvh
Citera
2017-02-11, 02:49
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Cirkulerar TRAMAL 100mg, gröna kartor men kapslarna är gul-gröna från Indien. Absolut top notch, precis som Svenska 100mg. Aningen skönare på nått sätt också. Är det 100mg gul-gröna från indien så är det nästan garanterat Tramal om du köper från svenska bm Köp ALDRIG droger som inte kommer i blister, begär ALLTID att åtminstånde få med en bit blister med text så du kan identifiera. Gelekapslarna är även känsliga för fukten i luften. Rena tramset av säljare att skicka Tramadol kapslar ur sin blister. Är redan en känslig produkt från början.
Citera
2017-02-11, 11:30
Medlem
Åt tramadol igårkväll och lyckades somna först kring 05, men vaknade hela tiden och fick ingen djupsömn. Vanligt fenomen? Av ren nyfikenhet, vad är det som orsakar detta? Ökad vakenhet, pigghet trots att man blir ganska slö av tramadol?
Citera
2017-02-11, 12:34
Medlem
Vilken Tramadol är bäst?

Hejhej.

Jag är nu inne på mitt åttonde år som tramtorsk. Och jag har haft lite problem på sistonde.
Jag inbillar mig att jag har fått skit tramadol.

Det började med att jag fick en veva från indien. Typ orange vita, kommer inte ihåg vad dem heter men efter lite googlande blev det bekräftat att jo dem sög. Värt att tillägga är att dem var några år gamla dessutom.

Nu senast fick jag in tramadol alkaloid skopje 50mg. Nu inbillar jag mig också att dem är skit.
Någon har skrivit att det är dem bästa som finns. Jag kan ju tycka att det hade jag märkt efter alla dessa åren på 1-2g om dagen.

Är det någon som erfarenhet av dessa som kan berätta?

Och vilka är egentligen dem bästa tramadolen?
Citera
2017-02-11, 12:47
Medlem
Jag brukar köpa på apoteken i Thailand. Ibland en typ i Thailand som heter Tindol. Ibland fått Tradolan. Gul gröna 50mg och kostar 20kr kartan. Fungerar bra.
Citera
2017-02-11, 18:29
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Åt tramadol igårkväll och lyckades somna först kring 05, men vaknade hela tiden och fick ingen djupsömn. Vanligt fenomen? Av ren nyfikenhet, vad är det som orsakar detta? Ökad vakenhet, pigghet trots att man blir ganska slö av tramadol?

Tror det har med den tillfredsställelse och euforin som Tramadol ger brukaren som gör att hjärnan vill inte missa en sekund utav den härliga kemiska känslan den ger kroppen. Jag är ju ingen forskare men det är min åsikt att brukaren känner sig överväldigad av må bra hormoner så man vill inte sova bort det eller lämna det man vill vara vaken så länge man känner sig så skön helt enkelt

Jag kan inte häller sova på Tramadol och känner nog ingen som kan somna ordentligt häller för den delen.
Citera
2017-02-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Tror det har med den tillfredsställelse och euforin som Tramadol ger brukaren som gör att hjärnan vill inte missa en sekund utav den härliga kemiska känslan den ger kroppen. Jag är ju ingen forskare men det är min åsikt att brukaren känner sig överväldigad av må bra hormoner så man vill inte sova bort det eller lämna det man vill vara vaken så länge man känner sig så skön helt enkelt

Jag kan inte häller sova på Tramadol och känner nog ingen som kan somna ordentligt häller för den delen.

Schysst att höra någons åsikt, tack för svar! Fram tills jag la mig håller jag med dig till 110% !! Hade absolut inte lagt mig senare än 00 om jag inte haft tramadol i mig, men jag låg kvar i soffan och pilla på datorn / kikade serier fram tills klockan blev 04.30, och tänkte att nä NU måste jag verkligen gå in till sängen. Men när jag väl lagt mig, var fortsatt avslappnad och försökte somna in för natten gick det sådär haha. vaknar väldigt lätt trots propavan i mig, för visso somnade jag om snabbt men vaknade kort där på igen och sov väldigt lätt. Intressant att höra att fler har uppmärksammat detta!

Äter du tramadol i perioder för att "Må bra" , dvs inte låg dos enbart mot smärta?
Vad brukar du göra i så fall, under tiden du är påverkad av tramadol? Finns ju tex inte i min värld att dygna en natt på tjack ensam, astråkigt ju. Men gällande tramadol är det snarare tvärtom för mig. att vara själv och ha det mysigt i soffan framför en go serie eller liknande är perfekt tycker jag!

ha det gött!
Citera
2017-02-11, 20:35
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Schysst att höra någons åsikt, tack för svar! Fram tills jag la mig håller jag med dig till 110% !! Hade absolut inte lagt mig senare än 00 om jag inte haft tramadol i mig, men jag låg kvar i soffan och pilla på datorn / kikade serier fram tills klockan blev 04.30, och tänkte att nä NU måste jag verkligen gå in till sängen. Men när jag väl lagt mig, var fortsatt avslappnad och försökte somna in för natten gick det sådär haha. vaknar väldigt lätt trots propavan i mig, för visso somnade jag om snabbt men vaknade kort där på igen och sov väldigt lätt. Intressant att höra att fler har uppmärksammat detta!

Äter du tramadol i perioder för att "Må bra" , dvs inte låg dos enbart mot smärta?
Vad brukar du göra i så fall, under tiden du är påverkad av tramadol? Finns ju tex inte i min värld att dygna en natt på tjack ensam, astråkigt ju. Men gällande tramadol är det snarare tvärtom för mig. att vara själv och ha det mysigt i soffan framför en go serie eller liknande är perfekt tycker jag!

ha det gött!

No problems, Ja jag brukar ta tramadol i perioder när jag bara vill känna mig skön i kropp och själ När jag väl är påverkad av tram så brukar jag mest som du säger ligga och mysa i soffan och se på någon film/serie eller lyssna på musik och bara låta mina tankar föra bort mig, medans man ligger nedtryckt i soffan/sängen och bara njuter av varje sekund

Kan också gilla att ringa och snacka med folk men det brukar vara mest jag som går in i något som kan likna ett riktigt fyllesnack där man berättar hur mycket man älskar dom och liknande, Nästan så man skämmer ut sig egentligen lmao.
Citera
2017-02-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
No problems, Ja jag brukar ta tramadol i perioder när jag bara vill känna mig skön i kropp och själ När jag väl är påverkad av tram så brukar jag mest som du säger ligga och mysa i soffan och se på någon film/serie eller lyssna på musik och bara låta mina tankar föra bort mig, medans man ligger nedtryckt i soffan/sängen och bara njuter av varje sekund

Kan också gilla att ringa och snacka med folk men det brukar vara mest jag som går in i något som kan likna ett riktigt fyllesnack där man berättar hur mycket man älskar dom och liknande, Nästan så man skämmer ut sig egentligen lmao.

Hahaha! Men det är därför tramadolens effekt förbryllar mig alltså.. Kombinationen att man blir otroligt lugn, trött, nästan noddig - men samtidigt så håller man ögonlocken uppe kan man nästan snöa in på något, så som ett längre samtalsämne per telefon eller liknande! Men som du säger håller med till fullo. Mysa i soffan är det bästa under tramadolturen gillar att man fortfarande kan tänka "själv". man må vara lite väck i skallen, men det är fortfarande jag i sinnet så att säga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in