2016-06-24, 22:43
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Finns det någon väg runt de värsta AT-symptomen? Jag menar typ nedtrappning till typ 500 mg om dagen den första veckan och sedan kör man 100 mg om dagen i en vecka för att sluta helt och hållet. Det känns som att jag är ute och cyklar men frågar man inte får man inga svar....

Ja, trappa ner gör det alltid lindrigare men för att göra det lättare , om du dessutom skulle gå "cold-turkey" skulle jag rekommendera någon benzo för att slippa den värsta ATn, jag tänker alltid det är så jag kommer göra men så sitter jag där utan någon benzo
Citera
2016-06-25, 06:22
Medlem
Hej,

Tänkte dopa mig lite i 3 dagar nu och köra Tramadol, men äter Duloxetin och Lyrica mot smärta.
Skippar Lyrican helt dom dagarna och tänkte köra 15-30mg Duloxetin.

Förra gången så gick jag ner till halva dosen Duloxetin lite i förväg och då gick det galant, vet att det är många som mixar dom å de verkar funka i vettiga doser. Läkarna själva skriver ju ut dom tillsammans men då i låga doser.

Problemet är att jag tog 1.5g bra tjack senaste 2 dagarna.

Vad kan hända nu när jag har ont om signalsubstanser i hjärnan, jag åt bra, drack mycket vatten och sov minst 6 timmar.
Känner mig just nu helt ok så jag hade tänkt köra på.

Bra eller Anus?

/Thenewguy
Senast redigerad av Thenewguy 2016-06-25 kl. 06:47.
Citera
2016-06-27, 16:25
Medlem
Jag har så hög tolerans på Tramadol att jag känner absolut ingenting. Jag undrar om jag kunde exempelvis gå en vecka på ganska små doser av Oxycontine bara för att komma bort från trammet en stund. Kommer jag ha sänkt min tolerans något angående tram eller lurar jag mej själv att bra gräva begäret ännu djupare. Jag svarar väldigt bra på Oxy...känns som när man vad ny på Tram för många år sedan. Tacksam för svar.
Citera
2016-06-27, 21:25
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpinjack
Jag har så hög tolerans på Tramadol att jag känner absolut ingenting. Jag undrar om jag kunde exempelvis gå en vecka på ganska små doser av Oxycontine bara för att komma bort från trammet en stund. Kommer jag ha sänkt min tolerans något angående tram eller lurar jag mej själv att bra gräva begäret ännu djupare. Jag svarar väldigt bra på Oxy...känns som när man vad ny på Tram för många år sedan. Tacksam för svar.

Toleransen går ner lite grann om du käkar oxy men det är bättre att du bara klipper alla opioider. En grund tolerans kommer dock alltid finnas för tram.

Alternativt börja med sub ist som jag gjorde. Sub kan du dessutom blanda med tram!
Citera
2016-06-28, 13:54
Medlem
Skulle kanske testa med sub. Synd att opis är så svårt att ta sig ur. Man mår ju ju så kanon medan det funkar. Tack för rådet
Citera
2016-06-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är Tramadol Alkaloid skopje bra eller anus?

Helt klart godkännda! Lika bra som svenska.
Citera
2016-06-28, 18:37
Medlem
Dolol 50 mg kapslar

Ja min fråga är enkel, nån som vet om dessa är depot eller inte? Hårda kapslar
Citera
2016-06-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jruff
Ja min fråga är enkel, nån som vet om dessa är depot eller inte? Hårda kapslar

Ej depot. De är bra.
Citera
2016-06-28, 22:10
Medlem
Tack så mycket för svar
Citera
2016-06-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numm3r3
Ej depot. De är bra.
Kapslarna var dock mjuka
Citera
2016-06-29, 09:44
Medlem
TjackPastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jruff
Kapslarna var dock mjuka
Japp
Citera
2016-06-29, 13:59
Medlem
hassehustlers avatar
Avtändningen är äntligen över efter 2-3 veckors helvete. Hade tidigare käkat tramadol i 4 månader regelbundet (svårt och låta bli när ett bigpack kostar ca 130 SEK på apoteket i Spanien)

Jag flyttade hem till Sverige igen och insåg att det var lika bra och lägga ner + att jag vid flera tillfällen fick EP/KRAMP-anfall. Dock käkade jag aldrig mer än 600 mg på en dag. Ibland kunde anfallen komma bara av att jag käkade 300 mg i stöten med riktigt bra tolerans.

Jag älskar tram, men vill nog aldrig mer käka det pga det är inte så spännande att få såna här anfall på jobbet eller hos en nybekant vän. Vilket hände några gånger.

Jag käkade lyrica ganska regelbundet under det här perioden (när jag hade råd). Öl och gräs var ju även vardagsmat där nere för mig.

Hur kan det komma sig att jag får dom här anfallen? Bara läst om folk som käkar över grammet som får dom här problemen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in